Vodopády Bílé Opavy

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jedeme autem na týdenní dovolenou do Jeseníků

Tento tip na výlet je popis dvou výletů na jedno krásné místo v Jeseníkách.

To jsou vodopády Bílé Opavy

Výchozím bodem našeho výletu je parkoviště v lázních Karlova Studánka. Zde jsme zaparkovali naše auto za poplatek 100 kč na den (v roce 2021). V těsné blízkosti parkoviště je stanice autobusu, který nás zaveze na Ovčárnu.

Autobus  jede na Ovčárnu v každou celou hodinu. Opačným směrem jede zase v každou  ½ hodinu. Cesta na Ovčárnu je úzká a proto se jezdí kyvadlově, to neplatí když pojedete na kole, ale to se připravte na stoupání asi 5 Km od parkoviště Hvězda. Vlastním autem se na Ovčárnu dostanete za poplatek asi 250 Kč. Ideální je jet autobusem a pak pěšky do Karlovy Studánky. Pokud bude výchozí bod k vodopádům Karlova Studánka pojedete obráceně z Ovčárny.

Na internetu jsme se dočetli, že kolem vodopádů vedou dvě turistické cesty. Jedna trasa je značená žlutou TZ a je těžší, je zde několik mostků, výstupy po žebřících a místy je výstup jištěn řetězy. Druhá, lehčí trasa po modré TZ vede po lesních cestách.

Vystoupili jsme na parkovišti na Ovčárně, zde se nachází možnost občerstvení a i ubytování.
Tak a jsou tu dvě možnosti, lehčí trasa kolem vodopádů Bílé Opavy po modré TZ, Z parkoviště na Ovčárně dojdete po modré k chatě Barborka a budete pokračovat též po modré k vodopádům Bílé Opavy.

Druhá možnost těžší sestup je po žluté TZ značce od Chaty Sabinka přímo z parkoviště na Ovčárně.

My jsme si vyzkoušeli s odstupem jednoho roku obě trasy a opravdu lehčí trasa, modrá TZ je po lesní cestě, to znamená občasné přelézání spadlých stromů a chůze po kamenech. Určitě bych tuto trasu nedoporučoval s kočárkem, nebo na kole. Samotné vodopády uvidíte až ke konci trasy.

Po těžší trase to je po žluté TZ půjdete po dřevěných lávkách, občas po žebřících. Kdo je aspoň trochu zdatný a má zdravé nohy, tuto trasu s opatrností zvládne.  Jeden bod na trase je trochu exponovaný a opatrnost je na místě. Můstky a žebříky jsou přes vodopády a uvidíte více proti modré trase. V průvodcích se doporučuje v sezóně a o víkendech chodit po žluté TZ jen jedním směrem a to nahoru, kvůli špatnému vyhýbání turistů na žebřících.

Kdo je zdatný může po žluté nahoru kolem vodopádů a zpět dolů po modré.

Musím dát průvodcům za pravdu, my jme šli po žluté TZ dolů a většina turistů šla vzhůru proti nám. Oba výlety jsme podnikli v červnu ve všední den a tak mimo školních výletů, zde moc lidí nebylo.

Při výletu po žluté TZ jsem použil i lékárničku, věnoval jsem obvaz pro žákyni školního výletu, která si na výletě způsobila lehké poranění hlavy. Lékárnu si vždy přibalím do batohu před výletem a hodila se.

Obě trasy Vás zavedou na krásné místo, zažijete klid i hukot dravé říčky, krásné vodopády a vodopádky, tůňky s křišťálově čistou vodou. K výletu doporučuji slunné počasí, protože kameny a můstky za mokra kloužou. Celou trasu půjdete většinou ve stínu stromů.

Délka tras jak po žluté i po modré je asi 5 km, obě trasy se konci spojí a dovedou Vás zpět do Karlovy Studánky.

Tento kout Jeseníků stojí za návštěvu, odměnou za vydanou energii je veliká možnost občerstvení a posezení v lázeňské parčíku v Karlově Studánce.

Ubytováni jsme byli vždy v penzionech. Jednou u Tří Veverek a podruhé v penzionu v Gruntě. Na výletě jsme se občerstvili a dali si výbornou kávičku v cukrárně Dagmar, kterou najdete kousek od centrálního prakoviště v Karlově Studánce

Líbilo se nám vše, krásná příroda, vodopády a zdravé klima.

Možnost občerstvení je na Ovčárně na Chatě Barborce a potom až po 5 kilometrech v Karlově Studánce.

Poslední aktualizace: 26.10.2022
Vodopády Bílé Opavy na mapě
Autor: klana

Příspěvky z okolí Vodopády Bílé Opavy

Nad vodopády
Nad vodopády je rozcestí modré a žluté turistické trasy a nachází se…
Turistický rozcestník, který se nachází nad vodopády v údolí Bílé Opavy, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve…
SPR Bílá Opava (rozloha 279,52ha-vyhlášena roku 1963) se nachází na jiho…
Jedeme za poznáním malebné přírody Jeseníků. Auto jsme zaparkovali v obci…
Turistický rozcestník, který se nachází v údolí Bílé Opavy pod známou chatou Ovčárnou, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po…
Pod Ovčárnou je rozcestí modré a žluté turistické značky a nachází se…
Pro dospělé tak půldenní výlet kombinovaný - auto, pěšky, koloběžka, bus,…
Ráno na autobus směr Rýmařov, přestup na linku Přerov-Jeseník, vý…
Naši chlupáči potřebovali opět pořádně utahat, a tak jsme je tentokrát…
Horská chata Ovčárna stojí na svém místě od roku 1863. ale ne ta původní.…
Vřele doporučuji všem milovníkům divoké romantiky trasu pro pěší …
4 denní výlet do Jeseníků - do hor i za poznáním Pro snažší způdob…
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky.…
Praděd (1491,3m n.m.) je pátá nejvyšší hora České republiky a zároveň nejvyšší hora Moravy a tím pádem i Jeseníků. Rozkládá se  na…
Ovčárna je známé turistické středisko v Jeseníkách. Je zde křižovatka…
Figura je rozcestí zelené a žluté turistické trasy a najdeme jej u…
Bílá Opava je říčka pramenící pod vrcholkem Praděd a tvoří přítok Střední…
Praděd
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší…
Když jsme počátkem listopadu absolvovali úspěšnou výpravu na skalního Vozku, rozhodli jsme se, že letošní turistickou sezónu zakončíme…
Praděd, nejvyšší moravská hora
Výška 1492 metrů, uvádí se také 1491 metrů. Z vrcholu vidíte rozlehlé…