Velká Javořina od silnice číslo 54

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Se psem

Tentokrát jsme se s kamarády vydali na nejvyšší bod Uherskohradišťska, na hranici Česka a Slovenska a hlavně na nejvyšší horu Bílých Karpat. Naším cílem byla Velká Javořina. Auto jsme nechali zaparkované u hlavní silnice číslo 54, která propojuje Moravu se Slovenskem, ale zaparkovat můžete ještě o pár kilometrů dále u Kamenné boudy (cca 3km).

Velká Javořina je hora, na kterou se můžete dostat z několika přilehlých obcí. Někde jsem četl, že jich je až sedm celkově. My jsme šli od obce Strání a vzpomínám si, že kousek od Kamenné boudy byl také ukazatel na Vápenky, odkud je můj jeden bývalý kolega. Velká Javořina je známá také stožárem vysílače, ale my jsme tu šli hlavně kvůli výhledům do okolí.

Doporučím si na túru sebou vzít nějaké jídlo i pití. Po cestě nahoru je pár odpočívadel, na kterých si můžete něco zakousnout a zahřát se vlastně dovezeným horkým čajem.

Cesta na vrchol Velká Javořina je výborně značená, takže nemůžete zabloudit a výhled nejen na Slovenskou stranu stojí za těch pár kilometrů. Počasí v ten den byl opravdu rozmanité, konec konců, je to dobře vidět i na fotografiích.

Pozor si dávejte v zimních měsících, jako v každém lese a na každé lesní pěšince, kam sluníčko těžko proniká, to může klouzat, tak ať si nezpůsobíte nějaký úraz.

Poslední aktualizace: 9.1.2021
Velká Javořina od silnice číslo 54 na mapě

Příspěvky z okolí Velká Javořina od silnice číslo 54

Velká Javořina - nejvyšší hora Bílých Karpat
„Jsem mohutná a zdaleka viditelná a současně poskytuji nádherný v…
Velká Javorina
Je nejvyšším vrcholem Bílých Karpat, které patří do oblasti Slovensko-moravských Karpat. Přes vrchol Velké Javoriny prochází hranice…
Národní přírodní rezervace tvořena lesy pralesovitého charakteru pod…
V blízkosti Velké Javořiny se nachází neplacené parkoviště. Jedná se o…
Sobota Spolucestující ve vlaku nás upozornila, že v Uherském Hradišti (kde jsme se chystali na oběd př…
Pokud máte rádi tajemství, místa se zašlou slávou a trochou adrenalinu, tak se vypravte na rozhlednu Jelenec v Bílých Karpatech.…
Čtvrtek 9. 6. 2020 Podle vody ve škopku v noci asi malinko sprchlo, ale my n…
Bílé Karpaty (1): Velká Javořina (10/2013), aktualizace v roce 20…
Vedlejší vrchol masivu Velké Javořiny. Místo perfektním rozhledem do okolí…
Květnové státní svátky vybízejí k prodlouženému víkendu. Této mož…
Člověk turistický má někde uvnitř touhu zdolávat vrcholky hor. Je jedno…
Pěší výlet na Velkou Javořinu jsme tentokrát začali od Kamenné boudy. Jelikož bylo hooodně mokro ( a syn šel jako vždy v teniskách),…
Vydáme se z osady Vápenky spadající pod obec Nová Lhota, velmi dobře…
  Rímskokatolický kostol Povýšenia svätého Kríža sa nachádza na kopčeku v obci Strání. Na mieste dnešhého kostola stával pôvodný…
Národní přírodní památka Porážky je jednou z částí velkého komplexu Přední louky o…
Rozcestí se nachází u Nové hory (552 m.n.m). Zelená turistická značka zde směřuje na severovýchod k Velkému Lopeníku. Opačným směrem se dostanete do Květné. Na sever míří žlutá turistická značka do Březové. Poblíž se nachází PR Nová hora ochraňu…
Ďalšie miesto, ktoré sme počas krátkeho výletu navštívili bol mnou…
Březová je velkou horskou obcí s 1140 obyvateli a najdeme ji jihovýchodní…
Na hranici se Slovenskem stojí na vrcholu Velký Lopeník (911m.n.m.), 22m vysoká  stavba z dubového dřeva. K rozhledně vedou značené…
Boršice u Blatnice jsou slovácká vinařská obec s 1900 obyvateli a…