údolí Bílé Opavy

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Vycházka - půldenní Celodenní výlet Do přírody Na hory

Jedeme za poznáním malebné přírody Jeseníků.

Auto jsme zaparkovali v obci Karlova Studánka a směr nám ukazuje modrá a žlutá turistická značka. Dále si můžeme vybrat, jestli půjdeme po jednodušší modré značce, která nás zavede k chatě Barborce, nebo po složitější žluté, která nás vede kolem vodopádů, překonáváme kaňon několika lávkami a po žebřících. Končí pod Ovčárnou.

My jsme si vybrali žlutou značku :)

Naučná stezka Bílá Opava prochází po mnoha mostcích, schodištích a lávkách po březích Bílé Opavy - nejkrásnější horské bystřiny Jeseníků. Kromě několika vodopádů, četných kaskád a peřejí, skalních útvarů a romantických zákoutí smrkového pralesa vám naučná stezka Bílá Opava na sedmi informačních tabulích nabízí i základní informace o přírodě této jedinečné rezervace.

Trasa je 6km dlouhá.

Všude okolo se rozprostírá smrkový prales, bohatý na mechy, lišejníky, byliny a dřeviny. Trasa je místy velmi náročná. V obtížných místech jsou instalovány řetězy pro přidržování. Jsme však odměněni pohledem na nádherné vodopády, četné kaskády, peřeje a skalní útvary.

Největší vodopád Bílé Opavy je téměř 8 m vysoký.

Na podzim roku 2004 údolí navštívila silná vichřice a poničila 3ha lesu. Lesu zdánlivý nepořádek prospívá. Ponecháním suchých na zemi ležících stromů se v lese nabízí nový domov spoustě dřevin a živočichů.

Tabule naučné stezky informují o zdejších pozoruhodnostech.

Foto: Rysinka

Zachovalé přírodní hodnoty Rezervace Bílá Opava jsou přísně chráněny a zpřístupněny jen touto naučnou stezkou. Dřevěné mosty, lávky a schodiště umožňuje průchod údolím tak, aby břehy bystřiny, okolí vodopádů a celá příroda rezervace byla co nejméně poškozena.

Je zde na ploše téměř 280 ha vyhlášena Národní přírodní rezervace Praděd.

Údolí Bílé Opavy tak patří k nejnavštěvovanějším místům v CHKO Jeseníky, a to jak pro svou mimořádnou krajinářskou hodnotu tak i skutečnosti, že leží v blízkosti známých lázní Karlova Studánka.

Dali jsme si oběd na Ovčárně a svačinu, kterou jsme měli v batohu.

V blízkosti je hotel Praděd, nebo hotel Džbán v lázních Karlova Studánka. My jsme přespali na chatě.

Vodopády jsou úžasné, krajina nádherná.

Občas uklouzla nožka, ale člověk musí být opatrný.

Dostupnost naučné stezky je z Karlovy Studánky.

Foto: Rysinka

Vstup na stezku je na vlastní nebezpečí a zejména trasa žlutá vyžaduje dobrou tělesnou kondici.

Poslední aktualizace: 3.2.2013
údolí Bílé Opavy na mapě
Autor: Rysinka

Příspěvky z okolí údolí Bílé Opavy

Vodopády Bílé Opavy
Jedeme autem na týdenní dovolenou do Jeseníků     Tento tip na výlet je…
Nad vodopády je rozcestí modré a žluté turistické trasy a nachází se…
Turistický rozcestník, který se nachází nad vodopády v údolí Bílé Opavy, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po modré značce ve…
SPR Bílá Opava (rozloha 279,52ha-vyhlášena roku 1963) se nachází na jiho…
Turistický rozcestník, který se nachází v údolí Bílé Opavy pod známou chatou Ovčárnou, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po…
Pod Ovčárnou je rozcestí modré a žluté turistické značky a nachází se…
Pro dospělé tak půldenní výlet kombinovaný - auto, pěšky, koloběžka, bus,…
Ráno na autobus směr Rýmařov, přestup na linku Přerov-Jeseník, vý…
Naši chlupáči potřebovali opět pořádně utahat, a tak jsme je tentokrát…
Horská chata Ovčárna stojí na svém místě od roku 1863. ale ne ta původní.…
Vřele doporučuji všem milovníkům divoké romantiky trasu pro pěší …
4 denní výlet do Jeseníků - do hor i za poznáním Pro snažší způdob…
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky.…
Praděd (1491,3m n.m.) je pátá nejvyšší hora České republiky a zároveň nejvyšší hora Moravy a tím pádem i Jeseníků. Rozkládá se  na…
Ovčárna je známé turistické středisko v Jeseníkách. Je zde křižovatka…
Figura je rozcestí zelené a žluté turistické trasy a najdeme jej u…
Bílá Opava je říčka pramenící pod vrcholkem Praděd a tvoří přítok Střední…
Praděd
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší…
Když jsme počátkem listopadu absolvovali úspěšnou výpravu na skalního Vozku, rozhodli jsme se, že letošní turistickou sezónu zakončíme…
Praděd, nejvyšší moravská hora
Výška 1492 metrů, uvádí se také 1491 metrů. Z vrcholu vidíte rozlehlé…