Třebíč bazilika sv. Prokopa a židovská čtvrť

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Celodenní výlet

Jedeme do města Třebíč. Podívat se na baziliku sv. Prokopa a židovskou čtvrť. Zaparkujeme na náměstí a dále už dojdeme pěšky.

Bazilika sv. Prokopa spolu s tamní židovskou čtvrtí přibyla na seznam světového kulturního dědictví UNESCO roku 2003.

Bazilika vznikla v 1. polovině 13. století jako součást kláštera benediktinů, který má ještě mnohem starší historii.

Chrám má tři lodě, hlavní převyšuje dvě postranní a je od nich oddělena pilíři s lomenými arkádami. Současný vzhled dostala památka v letech 1924-1935 pod vedením architekta Kamila Hilberta.

V místní části Zámostí se zachovalo židovské město, vybudované na počátku 15. století. Jeho součástí jsou dvě synagogy. V zadní si můžeme prohlédnout model židovské čtvrti vytvořený modelářem, třebíčským rodákem Dtanislavem Vrškou. Židovský hřbitov, nacházející se severně od města, obsahuje přes 3000 z části renesančních náhrobků.

Jídlo a pití jsme měli s sebou.

Doporučuji návštěvu baziliky prohlídka se mi moc líbila a stála za to. Také jsem navštívila městskou věž, ze které je krásný výhled na celé město Třebíč a okolí.

BAZILIKA SV. PROKOPA

květen, září jen víkendy a svátky 10:00-12:00, 13:00-18:00
říjen-duben
Foto: voji2

pouze na objednání (568 847 070)

Vstupné:

Dospělí: 20,- Kč
Děti, studenti, důchodci, školní výpravy: 10,- Kč
Děti do 6 let: zdarma

Poslední aktualizace: 31.10.2010
Třebíč bazilika sv. Prokopa a židovská čtvrť na mapě
Autor: voji2

Příspěvky z okolí Třebíč bazilika sv. Prokopa a židovská čtvrť

K větrnému mlýnu
Nenáročná vycházka začíná na třebíčském vlakovém nádraží. Nejprve prochází…
Pravoslavný kostel v Třebíči je jediný tohoto typu a zároveň nejmladší. Byl postaven v roce 1940. Čekalo by se, že pravoslavný kostel bude zasvěcen nějakému ruskému jménu, ale …
Festival Flaming Nights 2012 se uskuteční v nádherném historickém městě Třebíči.   První ročník největšího hudebně-žonglérského open air…
Kaple sv. Jana Nepomuckého (dříve Povznešení sv. Kříže)…
Jednou z méně známých – ale určitě ne méně zajímavých – třebíčských…
V parčíku na Masarykově náměstí v Třebíči je umístěna barokní skulptura sv. Floriána, která do roku 1887 stávala na jedné ze tří…
Průmyslovým rozvojem města v období První republiky vzrůstá i poč…
Nachází se v historické části města. Stojí na západní straně kost…
Židovský hřbitov, Židovská čtvrť a Bazilika svateého Prokopa…
Třebíč leží na Jižní Moravě, západním směrem od Brna. Město se rozkládá ve východní části Českomoravské vrchoviny a u západního…
Na vrcholu Strážné hory (481 m), kousek pod rozhlednou Kostelíček, se při okraji lesa nalézá menší oplocená plocha. …
 Třebíč je městem nejen význačných historických památek, z nichž třeba takovou Židovskou čtvrt má pod patronací UNESCO, ale při…
Turistická sezóna je v plném proudu, a tak není od věci objevit n…
Okresní město Třebíč leží na řece Jihlavě v kraji Vysočina, západně od…
Okresní město Třebíč leží v kraji Vysočina, západně od Brna. Je rozložena…
Tento renesanční dům na nároží Karlova náměstí a Hasskovy ulice nechal postavit koncem 16.století benátský kupec Francesco Calligardi a zřídil…
Když jsme si prošli naučnou stezku v židovské čtvrti, prohlédli si historické centrum, tak už nám zbývalo jen se dostat na místa…
Protože jedeme autem na dovolenou do Blanska, využijeme cestou mo…
Město Třebíč se nachází v kraji Vysočina a je jeho 2. největším m…
Nachází se v centru města u autobusového nádraží na okraji Komenského náměstí. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická tr…
Nachází se na hlavním Karlově náměstí. Přízemím v jádru renesančního domu dnes vede průchod na lávku přes řeku Jihlavu směřující do…
Nachází se uprostřed hlavního Karlova náměstí. O postavení tohoto…
Nachází se uprostřed hlavního Karlova náměstí a svou dispozicí vytváří jeho dominantu. V minulosti zde bývala restaurace U Křížku,…
Zámek, nacházející se nad levým břehem řeky Jihlavy, je jednou z výraznýc…
Vydali jsme se s kolegou na setkání členů České hostelové asoci…
K svérázným třebíčským stavbám z minulého století patří několik…
Prosinec a doba vánoční nedává příliš prostoru k výletům do přírody. Na štěstí se povedlo zorganizovat mezisváteční výlet za památkami UNESCO do…
Třebíč – bazilika sv. Prokopa (památka UNESCO)
Hned na úvod je potřeba sdělit jednu zásadní informaci. Třebíčská bazilika je prostě nádherná. A přitom by tomu tak vlastně ani b…
Letošní jaro se vyvedlo až nad očekávání (i když zemědělci a zahrádkáři to asi vidí jinak). Není se tak divit, že tradiční jarní zájezd na kola vzbuz…