Hodonín

Hodonín se rozkládá v Dolnomoravském úvalu, v blízkosti řeky Moravy, 50 km od Brna. Hodoním má přibližně 25 tis. obyvatel a jeho nejvýznamnějším rodákem je T.G. Masaryk. V letních měsících je ve městě velmi populární Koupaliště Hodonín.

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Mutěnice / Kyjov Ubytování Hodonín
Turistické cíle / Mapa Hodonín Rozhledna Travičná / Skanzen Strážnice Vodní nádrž Lučina

Jižní Morava
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Morava

Strážnický zámek

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou Za sportem Do přírody

Vrbovce
Vrbovce  •  Fotografie (1)  • Foto: patinka

Do krásného prostředí Jížní Moravy do Strážnice.

Festivaly,tenis,fotbal,minigolf,zámek,bílá věž,veselská a sklická brána,kostely a mnoho dalšího.

Camp,hotel,penzion,meníčka a mnnnoooohoo daálšíííííhoooooo

vše je tu pěkné sssssssssssuuuuuuuuuuuuuuuuuuupppppppppppeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrr

ceny dobré,velice krásné prostředí bílých karpad,dojedttttéééééééééé

Poslední aktualizace: 24.3.2009
Autor: patinka

Strážnice

Příspěvky z okolí Strážnický zámek

Strážnice - Veselská brána
Když celá Evropa ztuhla strachem z hrozícího tureckého vpádu, byla feudální sídla a větší města urychleně vybavována silnějším opevněním. To strážnické nechal v půli 16.století zbudovat hlavní vojenský velitel …
Bílá vež patrí k nejvýznamnejším strážnickým památkám. Je dominantou mesta a podle ní se Strážnice v literární tvorbe nazývá "mestem pod bílou veží". Sloužila jako strážní vež a její vznik je spojován s pocátky mesta. Knižní pruvodce mesta Strážnice uvádí její stárí na 600 - 800 let. Vež ve své dnešní podobe je však mnohem mladšího puvodu. Ve skalickém archívu se dochovaly dva…
Město Strážnice Město Strážnice se nachází v centru regionu Slovácko na samé hranici se Slovenskou republikou. První písemná zmínka o městě pochází z roku 1302.…
Pozvánka do Zámeckých sklepů a procházka po Strážnici      Historické zámecké sklepy ve slovácké Strážnici pocházejí již z konce 14. století a svou rozlohou o t…
Tentokrát nás bylo více - jeli jsme s manželem na výlet společně s jeho rodiči.Ráno jsme se setkali v Luhačovicích,odtud společně pokračujeme jejich autem  přes Uh.Brod, Hluk, Uh.Ostroh do Stráž…
Tato dosti dlouhá komunikace se táhne od východního okraje města až do jeho centra, ale turisticky zajímavý je jen její asi 0.5 km dlouhý úsek, začínající u železniční trati. Směrem k jihu z ní před Veselskou b…
   V době tureckého nebezpečí, na začátku 16. století, tehdejší majitel panství Jan III. ze Žerotína, jako čerstvě jmenovaný vojenský velitel Moravy, začal dle nařízení opevň…
Letošní první květnový den jsme navštívili zajímavé město Strážnici, leží v centru Slovácka, v blízkosti řeky Moravy, na hranici se Slovenskou republikou. Na zdejším panství se vystřídali tři…
Poslední dobou to mám se ženou a našimi společnými výlety dost pofiderní. Buď je Jana v práci anebo jedeme na víkend do Uherského Hradiště za její maminkou do nemocnice, kde je bývalá paní učitelka už několik mě…
Festival otevřených sklepů - Jaro na Strážnicku 23. - 24. 4. 2022 - Otevřené sklepy v obcích Petrov, Strážnice, Kozojídky, Blatnice pod Sv. Antonínkem Festival otevřených sklepů představuje…
Za začátek této nenáročné vycházky jsem zvolil železniční stanici ve Strážnici. Trasa směřuje kolem autobusového nádraží a později místního informačního centra na první náměstí zvané Předměstí. Odtud pokračuje po …
Město Strážnice se nachází v centru regionu Slovácko na samé hranici se Slovenskou republikou. První písemná zmínka o městě pochází z roku 1302. Postupně se na Strážnickém panství…
Středa 1. 6. 2022 - dopoledne V noci bylo v autě okolo 19 stupňů. Po půlnoci začalo docela vydatně pršet a pršelo dlouho. Až za svítání jsme zaregistrovali, že už neprší. Vstáváme v půl 8, ještě je vlhko, na sluníčku už je horko. Dnešní program máme náročný, v tom horku to bude asi ještě náročnější. Má být ještě větší horko než včera. Každopádně si dopoledne chceme projít Stráž…
Nachází se v přízemí rohové budovy ulic Veselské a Vinohradské v těsné blízkosti autobusového nádraží v centru města.  Poskytuje informace o :  - kulturních, sportovních a společenských…
Bronzová socha Jana Ámose Komenského ve Strážnici byla slavnostně odhalena 28. března 1984 (v den 392. výročí jeho narození) na jihovýchodní straně náměstí Svobody. Autorem této 220 centimetrů vysoké bronzové postavy je akademický sochař Miroslav Hudeček. Strážnický rodák, akademik Hudeček Jana Ámose ztvárnil v dobovém obleku sedícího v renesančním křesle, s nataženou pravou…
Jedna z nejstarších dochovaných staveb Strážnice, o které se píše již v roce 1543, má historické architektonické prvky: mohutné nosné trámy a dřevěný mlýnský mučící pranýř s letopočtem 16…
Nedávnou prohlídku města Strážnice jsme se rozhodli spojit také s menším pěším výletem, a to do Vnorov a Veselí nad Moravou, kudy jsme také do Strážnice ráno vláčkem přijeli. Není to sice právě nejpozoruhodnější …
Muzejní expozice věnovaná historii, kultuře, folkloru a přírodě Strážnicka s řadou artefaktů jako jsou archeologické nálezy, historické dokumenty či vycpaniny vzácných zvířat. V přízemí je prostor pro krátkodobějš…
Nachází se jižně od historického centra, v blízkosti vlakového nádraží, v široké proluce nezi ulicemi Nádražní a Vinohradskou. Odjíždí odtud všechny autobusové spoje jak dálkové, tak i po…
Nachází se jihovýchodně od hlavního náměstí Svobody a je jedinou pěší zónou ve městě. Hlavním objektem ulice je kostel sv. Martina po kterém dostala svůj název. Součástí kostela je i Bílá věž, která tvoří jeho zvonici. Ta svou výškou je dominantou města. Byla postavena okolo roku 1615. Sloužívala společně s opevněním města k ochraně před ničivými nájezdy z Uher. Její chloubou je hodinový stroj z roku 1900 a dv…
Synagogu a Starý židovský hřbitov bývalé židovské obce, jejíž židovské osídlení spadá do 13. století, najdeme v severní části města Srtrážnice. V obci se dodnes zachovala téměř polovina původních židovských domů v…
U kostela sv. Martina ve Strážnici určitě nepřehlédnete volně stojící pozdně renesanční zvonici - campanillu, která pochází z období kolem roku 1615. Na kamenné přízemí navazuje cihlové zdivo, které je z vnitřní strany neomítnuté. Renesanční okna byla v 2. polovině 19. století upravena do novogotického lomeného oblouku. Bohužel původní sgrafity se dochovalo už jen částečně na…
Turistické rozcestí Strážnice, náměstí
Nachází se na okraji hlavního strážnického náměstí Svobody. Jde o centrální turistické rozcestí ve městě a východiště zdejších turistických tras. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta a začíná zde modrá značka. Červená vede jedním směrem na Lidéřovice a Vnorovy, opačně pak směrem na Bílé Karpaty na Tvarožnou Lhotu, rozhlednu Travičná, na hraniční hřeben na Kobylu a končí u vlaku ve Vrbovcích. Žlutá značka p…
Tak jako starší lidé, i já se každým rokem několikrát vypravuji strávit kratší dobu lázeňským pobytem. Zatím sice nepotřebuji koupele, ani pitné kůry různých vod. Dávám přednost sezonním preventivně léčebným…
Oficielní název je Muzeum vesnice jihovýchodní Moravy. Buduje se postupně od roku 1975. Do dnešní doby je zde postaveno celkem 65 objektů. Ty jsou rozčleněny podle jednotlivých oblastí Slová…
Strážnice je jedním z důležitých kulturních a historických center jižní Moravy. Nachází se zde přístaviště lodí, které je součástí průplavu - Baťův kanál s délkou 52 km, vedoucího souběžně s řekou Moravou. V přístavišti Strážnice zaujme zdejší atraktivita - živý vodník. Sedí na břehu, hlídá lodě a láká návštěvníky nikoli jako dušičky do hrníčků, ale na projížďku je…
Přišli jsme k němu z Piaristického náměstí s impozantním chrámem Nanebevzetí Panny Marie a okolo bývalého Průžkova mlýna, na jehož renovaci se i přesto, že dnes bylo 1.máje, intenzivně pracovalo. Svátek práce svět…
Skanzen ve Strážnici je populárním turistickým místem. Dokumentuje stavby z oblasti Slovácka, Pomoraví a Horňácka. Ve skanzenu je kromě klasických prohlídek také množství doprovodných akcí…
Zámek Strážnice se nachází ve stejnojmenném městě na Hodonínsku v Jihomoravském kraji. Zámek je trojkřídlá budova, zdůrazněná na nároží osmibokou věží. K vidění jsou historické interiéry s dobovou zámeckou instala…