Straubing, perla východního Bavorska.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

Bavorská města jsou v rámci Německa zcela výjimečná. Některá z nich převyšují i toto hodnocení. A mezi takové patří i město Straubing. Procházet starým městem je skutečně zážitkem, na který se nezapomíná. Bezpočet krásné architektury, kouzelné uličky, velkolepý Dunaj, starý zámek a Městské opevnění jsou jedinečným celkem. Bylo by hříchem takové město nepoznat. Pro naši cestu volíme vlak. Je to bezpečné a hlavně velmi rychlé. Ze Železné Rudy - Alžbětína jedeme do Plattlingu, kde přestupujeme na vlak, směr Regensburg.

Jedeme poznat krásné město, které má velmi dlouhou historii. V roce 100 př.n.l. již zde bylo keltské sídliště. Přibližně kolem roku 70 n.l. tu byl vojenský tábor Římanů. Okolo roku 500 n.l. vzniká raně bavorské sídlo s názvem „Strupinga,"o které je první písemná zmínka již v roce 897. Události se střídali, v roce 1218 bylo založeno „Nové město". Od roku 1353 do roku 1425 to bylo samostatné wittelsbašské vévodství Straubing - Holland. Za třicetileté války bylo město obsazeno Švédy a potom ještě třikrát Rakušany ve válkách o španělské, rakouské a bavorské dědictví. V roce 1780 postihl město rozsáhlý požár. Zajímavostí je „Straubinský puč řezníků" v roce 1920. Jednalo se o povstání obyvatelstva proti zákazu černých porážek. V letech 1944 až 45 bylo město několikrát bombardováno. Z místních pamětihodností zaujme městská věž z roku 1316. Je 68 m vysoká, má osm pater a je zní nádherný výhled na město, řeku, Bavorský les a tzv.Gäuboden. Věž rozděluje náměstí na dvě části a to Ludvíkovo a Tereziánské. Středověké domy od baroka až po secesi odráží touhu jejich majitelů po důstojné reprezentaci. Radnice je z roku 1382, ale současný vzhled dostala až v 1893. Pro milovníky pokladů je světoznámý straubinský římský poklad, který se nalézá v Gäubodenmuseum. Skvostem je i bývalý vévodský zámek, ve kterém je další muzeum. Za pozornost stojí Městské opevnění a Špitálská brána. Z mnoha kostelů vyniká karmelitánský kostel sv. Ducha, dále kostel sv.Jakuba a Tiburtia, kostel sv. Víta a bývalý jezuitský kostel Nanebevzetí Panny Marie. Ve městě je i jediná synagoga Dolního Bavorska z roku 1907. A to je jen stručný výčet z mnoha památek města. Turista s vrozenou zvědavostí jistě najde cestu i k Dunaji.

Výběr hospůdek, kaváren, obchůdků je přebohatý. Vaří zde dobře, obsluha je vždy rychlá. Tady stále platí „ náš zákazník, náš pán", bez ohledu jakou řečí se mluví. Náš výlet byl jednodenní, ale o ubytování tu nouze nebude.

Celé staré město je nádherné. Mile nás překvapila ochota místních. Několikrát jsme se na něco ptali a pokaždé jsme dostali hledanou informaci. Dokonce nás jedna paní dovedla značný kus cesty. Čistota města a jeho parková úprava. Rychlé, přesné a čisté vlaky. Na nelíbilo, nemáme co uvést.

Městské informační centrum by mělo být prvním zastavením. Dostanete informační materiály v češtině. Muzea mají otevřeno od úterý do neděle od 10.00 - 16.00 hod. Je zde i jediné zoo ve Východním Bavorsku, kde žije na 1400 zvířat, která reprezentují 220 druhů. Před návštěvou města je vhodné podívat se na www.straubing.baynet.de je to i v češtině.

Poslední aktualizace: 4.3.2009
Straubing, perla východního Bavorska. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Straubing, perla východního Bavorska.

Donaustauf
Asi 15 km od Regensburgu směrem na Straubing se nachází na levém břehu Du…
Na jihu Německa se v krásné krajině rozprostírá Svobodný stát Bav…
Možná jste někdy jeli po dálnici A3 z Regensburgu směr Pasov a všimli jste…
Wiesent je malé městečko (2500 obyvatel) zhruba 20 km východně od okresního města Regensburg. Vlakem se sem již několik let…
Zajímavá celoroční podívaná stezkou v korunách stromů s úžasným výhledem…
Zámeček Egg se nachází v oblasti Bavorský les asi 6 km severozápadně od…
Když před jedním víkendem zase vyhrála touha poznat, jak žijí naši sousedé…
Po návštěvě Řezna je možné navštívit nedalekou Walhallu. Památná síň Wal…
Zábavní park Churpfalzpark v Loiflingu u Chamu Je to pěkný zábavní park,…
Nedaleko našich hranic s Německem když přejedete Šumavu, najdete veliký…
Bayern park nedaleko městečka Reisbach je každodenně cílem snad stovek…
Na Greisskopf (v Bavorském lese) se dá vyrazit z několika míst v okolí např.z Regenu, Goteszellu nebo Bischofsmaisu, já se tam ale…
Od středověku k cestování vesmírem, nebo dobrodružné hřiště: Bayern …
Jedeme na víkend do Německa.  Konrétně do zabavního parku Bayern Park, který najedete kousek od městečka Reisbach a druhý den…
Atraktivní Bayern – Park je stále více cílem návštěvníků z Čech. Na parkovišti u parku je každý den poměrně hodně aut s českými…
K tomuto zajímavému poutnímu místu v Dolním Bavorsku jsme se dostali…
Regensburg, nádherné historické město na Dunaji, nabízí fantastic…
Nedaleko bavorského městečka Bayerisch Eisenstein se kousek za česko – německou hranicí nachází několik pozoruhodných míst a…
Zvu Vás k návštěvě historického města, jehož historie je v mnohém spjata …
Slevomat nabízel za velice zajímavou cenu zájezd na adventní trhy (r. 2014)…