Hodonín

Hodonín se rozkládá v Dolnomoravském úvalu, v blízkosti řeky Moravy, 50 km od Brna. Hodoním má přibližně 25 tis. obyvatel a jeho nejvýznamnějším rodákem je T.G. Masaryk. V letních měsících je ve městě velmi populární Koupaliště Hodonín.

Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Mutěnice / Kyjov Ubytování Hodonín
Turistické cíle / Mapa Hodonín Rozhledna Travičná / Skanzen Strážnice Vodní nádrž Lučina

Jižní Morava
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Jižní Morava

Rezervace Horky - jarní překvapení, zámek Milotice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Čmelák sosá nektar...
Čmelák sosá nektar...  •  Fotografie (16)  • Foto: Sheriff

Informační tabule s vyobrazením vzácných druhů

Trasa měří cca 13 km a je vedena výhradně po značených cestách. Abychom se podívali i na další zajímavá místa, vyrazíme ze železniční zastávky Vlkoš na trati č.340 po modré pěší trase směr rozcestí Malá Strana. Zde odbočíme vpravo na žlutou trasu, která nás dovede po několika desítkách minut přímo před barokní státní Zámek Milotice.
Pokračujeme po shodné žluté trase obcí Milotice, kolem kostela a autobusové zastávky a dále kolem zemědělského družstva mírným stoupáním po zpevněné cestě. Rezervace Horky neleží přímo na značené trase ale asi 100m od ní, u cesty je dřevěná směrovka udávající směr.
Po prohlídce rezervace se vrátíme zpět na cestu a pokračujeme původním směrem až na kótu Náklo - po pravé straně se nachází poutní místo s vysokým zdaleka viditelným dřevěným křížem - značka nás dále dovede k rozcestí Vinohrádky, kde se dáme vpravo po modře značené pěší trase přes vinařský areál Slavín dojdeme do obce Ratíškovice, odkud můžeme využít linku č.664 pro cestu zpět do Vlkoše ke vlaku.

Jak hovoří o zajímavostech na trase encyklopedie:

Zámek Milotice - barokní (avšak původně renesanční) státní zámek, jedna z našich nejvýznamnějších památek. V areálu je francouzská barokní zahrada se skleníky a rostlinnými druhy lužního lesa. Celý zámecký areál je velmi často využíván filmaři.

Horky - přírodní rezervace vyhlášená roku 1989 na rozloze 15 ha, ochraňuje zejména vzácné druhy hmyzu a květeny - jedna z největších lokalit výskytu hlaváčku jarního a hadince červeného v zemi.

Náklo - kóta nad obcí Ratíškovice o nadmořské výšce 265 m n.m., jedná se o pravidelně navštěvované poutní místo s dřevěným liliovým křížem. Podle posledních výzkumů některých archeologů je tato oblast velmi pravděpodobně jedním z dlouho hledaných center Velké Moravy.

Nespočetné trsy hlaváčku jarního

Rozumné restaurační zařízení poblíž vlakové zastávky ve Vlkoši nehledejte, doporučuji spíše hostinec U Draka, který leží v Miloticích na žluté trase na cestě mezi zámkem a kostelem.
V Ratíškovicích je asi nejlepší volbou Restaurace Na mlýně, tu najdete cca 300 m od hlavní autobusové zastávky u silnice směrem na Hodonín.

Někdy se stane, že jen tak pro odpočinek nezávazně vyrazíte ve svém kraji do okolí a objevíte neskutečně zajímavou lokalitu, o které jste neměli tušení, přestože toto místo, objekt či památka leží pár kilometrů od bydliště.
Takovým případem je Přírodní rezervace Horky. Z lánů žlutých květů přecházejí oči, je dobře, že leží mimo trasy a zůstává tak alespoň v rámci možností nedotčená.

U jednotlivých turistických tras může být rozpor s mapou, na začátku roku 2012 došlo k reorganizaci sítě značených cest.

Areál i zahrady milotického zámku jsou volně přístupné, platí se pouze případná prohlídka vnitřních prostor, otevřeno je denně mimo pondělí.
Vstupné činí 70 Kč, snížené pak 50 Kč. Uskutečňují se i noční prohlídky. Osobně dávám přednost sednout si v zámecké zahradě ke kašně a v klidu relaxovat :o)

Pohled z údolí rezervace Horky

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 7.4.2009
Autor: Sheriff

Milotice

Příspěvky z okolí Rezervace Horky - jarní překvapení, zámek Milotice

Přírodní rezervace Horky
Přírodní rezervace Horky je Krásnou ukázkou stepi. Na jaře oslní záplavou květů hlaváčku jarního a prvosenek, v červnu a červenci pak záplavou květů dalších rostlin, často raritních, jako je hadinec červený, zvone…
Obec Milotice na Kyjovsku je pro milovníky historických památek známá svým barokním zámkem a francouzským parkem. Po prohlídce romantického zámku můžeme navštívit  druhou milotickou …
Milotice jsou velkou vinařskou obcí s 1940 obyvateli a najdeme ji jižním směrem od města Kyjov, v oblasti Kyjovské pahorkatiny a jihozápadním směrem od města Vracov. Obec se rozkládá podél silnice spojující města …
Zámek Milotice je jedním z nejkrásnějších barokních zámků u nás. Nachází se na Hodonínsku v Jihomoravském kraji. Zámek lze navštívit od června do září denně mimo pondělí a v říjnu pouze o víkendech a svátcích. Náv…
Konečně jsme se při našich návštěvách Moravy dostali na Slovácko. Přejíždíme z Kyjova do Hodonína a najednou na trase míjíme zámek, o kterém nemáme vůbec tušení. Okamžitě se vracíme a parkujeme. Musíme přece zjist…
Téměř dvoutisícová obec Milotice, nacházející se na Hodonínsku, se může – mimo jiné – pochlubit pozoruhodným raně barokním kostelem Všech svatých, který byl na místě staršího kamenného gotického kostela v centru o…
Při návštěvě Slovácka v okolí Kyjova doporučuji návštěvu barokního zámeckého komplexu v Miloticích. Zámecký areál zahrnuje zámecké nádvoří, konírnu, jízdárnu, oranžérie s přilehlým…
O jednom z letošních slunných podzimních víkendů jsme si zajeli zopakovat prohlídku milotického barokního zámku, kterou jsme díky správnému načasování mohli obohatit také o plánovaný řemeslnický jarmark. Zámek je …
ZANECHTE STAROSTÍ DNEŠNÍ DOBY A PŘIJEĎTE OCHUTNAT DOBRÉHO VÍNA OD VINAŘE, PRO KTERÉHO JE VÝROBA VÍNA OPRAVDOVÝM KONÍČKEM. Nabízíme Vám příjemné posezení v tradičním moravském sklepě, který se nachází ve Vacenovicí…
  Jeden z nejkrásnějších moravských barokních zámků se nazývá Milotice a najdeme jej severně od stejnojmenné obce na Hodonínsku. Jeho skvostné interiéry jsou hojně navštěvovány milovníky památek, krásu sousedícího…
V JV části Moravy jsme se u jednoho z našich nejkrásnějších barokních zpřístupněných zámků v Miloticích prošli francouzskou  barokní zahradou s anglickým parkem. Ce…
Jestliže je milotický zámek považován za ukázku moravského barokního stavitelství, tak neméně pozoruhodné jsou zdejší unikátní oranžérie z roku 1723. Dokonce se mnohdy uvádí, že zámecké oranžérie v Miloticích dnes př…
Navazuje přímo na objekt zámku a je jeho nedílnou součástí. Jde o mimořádně dochovaný a slohově jednotný barokní soubor. Celý areál obklopuje francouzská zahrada, do které se sestupuje p…
  To jsou slova z písničky, která opěvuje vinné sklepy ve Vacenovicích. Historie vinných sklepů v Žlébku není ve srovnání s vinnými sklepy pod kostelem ve Vacenovicích dlouhá. Začala se…
Návštěva milotického zámku a také zámeckého parku patří zcela jistě k výjimečným zážitkům. Původně v těchto místech stála gotická tvrz, ze které dnes můžeme zřejmě vidět jen vodní příkop. Někdy mezi léty 1586 až 1…
Prohlídka muzea ve Vagónu, projížďka šlapací drezínou po železniční trati.   Muzeum ve Vagónu vás seznámí s historií důlní těžby na Hodonínsku a s historií místních železnic.…
B\V vinařství patří již několik let mezi nejskloňovanější tuzemská vinařství v zahraničí. Pravidelně se zúčastňují zahraničních soutěží (Concours Mondial de Bruxelles, Bacchus Madrid,…
Ratíškovice jsou velkou vinařskou obcí s 4000 obyvateli a najdeme ji východním směrem od města Dubňany a severovýchodním směrem od města Hodonín. Obec leží u okraje rozsáhlého lesního komplexu nazývaného Doubrav…
Tato trasa prochází jedny z mých nejoblíbenějších míst v okolí svého bydliště, je mimořádně vhodná pro rodiny, podíváme se k hřebčínu na Rudníku a do okolí malebných rybníčků na Soboňkách. Vede po značených i nezn…
Expozice hornictví a sklářství v Dubňanech se nachází v přízemí základní umělecké školy a jsou kompletně zrekonstruovány a nově instalovány. Prostřednictvím fotografií, dokumentů, zajímavých exponátů a také modelu havířské štoly ve sklepních prostorách je zde zdokumentována historie těchto dvou průmyslových odvětví, v minulosti tak důležitých pro rozvoj města. K vidění je zde rovněž nově zrestaurovaná slovácká jizba – ukázka původní venkovské světnice na Slovácku.
    Dnešní výlet uskutečňujeme vyjímečně za pomoci čtyřkolového "přibližovadla" Felicie i s mými rodiči. Čeká nás prohlídka skanzenu ve Strážnici, procházka zámeckým parkem, okouknutí přístaviště Baťovského kanálu,…
Na tento výlet se bude mimořádně hodit navigace, neboť místa neleží na značenýchtrasách a rozsáhlý lesní komplex nenabízí dostatečné množství orientačních objektů.Jako výchozí místo zvolíme autem, busem i vlakem d…
NPP Hodonínská Dúbrava se nachází v katastrálním území Hodonín, mezi obcemi Dubňany, Hodonín a Mutěnice. Nadmořská výška NPP kolísá mezi 165–190 m n. m. Zdejší reliéf krajiny je plochý a…
Kyjov leží na Jižní Moravě, západním směrem od města Uherské Hradiště. V Kyjově se každoročně konají národopisné slavnosti nesoucí název Slovácký rok. Město Kyjov je považováno jako jedno z center moravského slo…
 Po průzkumu Bzence usedáme chvíli po poledni do vlaku a necháme se jím vézt do Kyjova. Cesta není dlouhá - projíždíme Vracovem a Vlkošem, pak se trať stáčí vpravo, a když krom okolních táhlých pahorků vyplní hori…
Lázně byly otevřeny v červenci 1979 tehdy jako pobočka lázní Luhačovice. Bylo dosahováno zajímavých výsledků při léčbě chronických kloubních onemocnění při koupelích v jodobromové solance.…
Asi stárnu (anebo mi Stvořitel konečně seslal trochu rozumu), ale náhle jsem zjistil, že se mi začínají čím dál víc líbit místa, nad kterými jsem dříve ohrnoval nos. K takovým oblastem patřila i „nudná“ krajina …
Hodonín leží na Jižní Moravě, severovýchodně od města Břeclav. Hodonín se rozkládá v Dolnomoravském úvalu, tok řeky Moravy najdeme u jižního okraje města. Hodonínem protéká rameno řeky Moravy zvané Městské ramen…
Bukovany jsou větší vinařskou obcí s 760 obyvateli a najdeme ji severním směrem nedaleko města Kyjov a u jihovýchodního okraje přírodního parku Ždánický les. U jižního a východního okraje obce jsou vinice a ovocné…