Rabštejn - podzemní letecká továrna v údolí Kamenice

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Na cestu do údolí řeky Kamenice s prosnulou německou leteckou továrnou vyrážíme od zastávky ČD Veselé pod Rabštejnem po červené TZ.Od zastávky sejdeme k viaduktu a pokračujeme po místní silničce.Procházíme obcí Kamenická Nová Víska a po vrcholu pískovcových věží tvořících údolí řeky Kamenice.Sejdeme do údolí řeky k památníku obětem bývalého pracovního tábora Rabštejn.
Opustíme červenou TZ a vydáme se po proudu řeky Kamenice sevřené pískovcovými skalami.Cestou míjíme artefakty bývalé továrny.
Dojdeme ke komplexu budov bývalé letecké továrny,kde je i vchod do podzemní části této továrny.
U vstupní brány se dáme doleva a po místní silničce vystoupáme z údolí Kamenice zpět k železniční zastávce.Pokud se dáme doprava dojdeme do obce Jánská,kde je zastávka autobusu.

Ojedinělá historická památka na našem území.Návštěvu podzemní části továrny je nutné si domluvit předem.Více informací na této stránce

Občerstvení po cestě pouze z vlastních zásob.V údolí Kamenice jsou lavičky,kde je možné posvačit.

Hezky upravené údolí řeky Kamenice.
Zajímavá historie navštíveného místa.

Vstupy se nikde neplatí.
Do podzemní části továrny je vstup zpoplatněn.

Poslední aktualizace: 2.4.2017
Rabštejn - podzemní letecká továrna v údolí Kamenice na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Rabštejn - podzemní letecká továrna v údolí Kamenice

Kamenická Nová Víska
Kamenická Nová Víska je nevelká osada, ležící asi 2,5 km zápa…
Cestujeme autom do malej dedinky Janská neďaleko Českej Kamenice. Ideme…
Ve skalnatém údolí říčky Kamenice mezi Českou Kamenicí …
Po mnoha letech se starému trempovi zastesklo po hvězdnatých nocích…
Naučná stezka vede krásnou krajinou Českého Švýcarska, …
Dalším tipem na Váš výlet v okolí České Kamenice může být právě památník na místě, kde za II.světové války stál koncetrační tábor…
V pískovcové jeskyni na okraji Srbské Kamenice bylo vyb…
Filipov je nevelká rekreační osada, ležící v údolí Bystřičky …
Pokud jste se rozhodli vydat za přírodou a památkami ve Šluknovském výběžku,neměli byste opomenout Poutní kostel Panny Marie…
Kdo dosud neměl možnost navštívit majestátní baziliku ve Filipově, jenom stěží uvěří, jak dokáže zázrak posílit víru a ta zase konat další zázraky.…
Obec ležící nad Českou Kamenicí v chráněné krajinné oblasti Labské…
V celosvětové knize Guinessových rekordů není příliš osobností či míst, které by se týkaly České republiky. Jedno z takových míst se…
Trasu zahájíme v České Kamenici,kde je spousta architektonických památek…
Rozhledna Studenec stojí na stejnojmenném vrchu Studenec(736 m.n.m.),…
Svátky vánoční máme opět za sebou a předsevzetí, že se nenacpu bramborovým…
Ozdobou městského centra České Kamenice je bezesporu goticko-renesanční kostel zasvěcený sv. Jakubu Staršímu (případně většímu). První zmínka o stavb…
Česká Kamenice leží v Západních Čechách, východně od města Děčín.…
Česká Kamenice - Jetřichovice - Mariina vyhlídka - Šauštejn - Malá…
Čtvrtek 16. 7. 2020 V noci se kupodivu už neochladilo, takže se na…
Pátek 17. 7. 2020 - dopoledne Večer bylo jasno, v noci se zatáhlo – aspoň…