Procházka Vsetínem - diskuse

• 9.2.2017 19:47
    Krásné město, ale ještě krásnější je okolí. Valova skála - mohutná, respekt budící, přes 30 metrů vysoká. Já jsem k ní došel ze zadní strany a výhled z vrcholových částí je skutečně impozantní. Dále jsou nedaleko přírodní památky Vršky - Díly a PP Ježůvka. Zde je spousta zajímavých rostlin, doufám, že někdy budu mít štěstí a uvidím na vlastní oči orchideje - vstavače, kruštíka bahenního nebo mečík střechovitý. Co se mi podařilo najít byly poloparazitické rostliny černýši. Jsou na nevelkém území jen kousek nad poslední řadou panelových domů na Sychrově. Na hvězdárnu stojí také za to si najít čas - otevřena bývá v pracovních dnech a večer myslím v pátek. Na území hvězdárny je také detektor bouřek - je to ona malá kulička na stožírku (tyčce) na zahradě hvězdárny kousek od meteorologických zařízení. Nezapomenutelný je i za krásného počasí výhled z nejvyšších míst Vsetínského zámku. A co se líbí mě je malá sbírka různých kamenů, případně zkamenělin (jejich sádrových odlitků) na chodbě k nejvyšším místům zámku. Nejvíce se mi ale rozsvítily oči při pohledu na hodinový stroj ve věži - radost pohledět na kouzelné soustrojí. To je jen pár věcí co mě napadají. Krásným místem je i kopec Lysá hora kousek za obchody Kaufland, prodejny elektra, atd. Krásná zhruba hodinová procházka, poctivé stoupání i nádherné výhledy - to je jedna z věcí kterou mám na Valašsku rád. Není třeba stoupat kilometry do kopců, stačí jen prakticky zavřít dveře od baráku udělat pár kroků (no, trochu více :-) ) a mohu se dostat do přírody s kouzelnými výhledy a turistické trasy, které určitě nebudou nudné a na dlouhou dobu se na ně bude vzpomínat.
  • Vida
    16.10.2014 20:01
    Vsetín se jeví jako velmi populární město. Nakonec musím pochválit zdejší bufet (nedaleko nádraží, existuje ještě?) kde jsem jednou stihl obrovskou porci srnčího guláše, ze dna hrnce, která mě byla servírována jako poloviční, nicméně jí bylo víc než celé. No a vede sem cyklostezka, což jen slávu města umocňuje...
  • 16.10.2014 11:08
    Pěkně jsi to popsal. Až by člověk uvěřil, že Seznam památek UNESCO toto valašské město nezahrnul jen omylem. Ale vážně: mohu potvrdit, že Vsetínem se dá projít tak, že člověk až žasne, jak dokáže být toto město památkově přitažlivé. A když tedy Traper tak chválí Valáška, tak si ho asi na příštích Masters ve Vizovicích konečně dám ...
  • 15.10.2014 23:02
    Moc pěkně napsané. Odbočením z kruháku doleva přes Bečvu jste se ovšem ošidili o skvělý zážitek ze Vsetínského minipivaru Valášek, kde mají velmi znamenitého sládka! Stačilo jen pár kroků doprava a za benzinkou jste mohli ochutnat jeho skvělé umění. Také se mi za totáče Vsetín moc nelíbil, když jsem tam jezdil do MEZu. Ale to jsem zpravidla ani neměl čas na prohledávání památek.
  • 15.10.2014 19:23
    Mestom Vsetín som sa už prešiel parkrát, ale až teraz som to mal s kvalitným sprievodcom.
  • 15.10.2014 19:20
    Do Vsetína jezdím v létě skoro každý rok, už se těším na další návštěvu a vezmu inspiraci i z této nabídky.
  • 15.10.2014 15:00
    Ono opravdu dávat hned na první pohled-dojem, není dobré. Sám jsem se o tom přesvědčil v metropoli Horehroní- městě Brezně, na první dojem nic moc, ale když člověk přijde do středu města, je to hned jiné, krásné náměstí z okolím atd.