Procházka městem Hostinné

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na procházku krásným městem nesoucí hrdě název Hostinné. Do Hostinného se dostanete buď vlakem s přestupem v Chlumci nad Cidlinou nebo autobusem s přestupem ve Vrchlabí.K prvnímu bodu vycházky, kterým je bývalý Františkánský klášter se od autobusu dostanete přes most nad řekou Čistá a vpravo. Klášter se od nádraží trochu vidět. Od vlaku se ke klášteru dostanete po žluté značce ulicí Nádražní.Po prohlídce klášterní zahrady, která je velmi zajímavá a klášter sám o sobě je zajímavá stavba./ jen pohled ze zahrady na panelák je strašný/. Takže po prohlídce zahrady, případně výstavy se vydejte přes most nad řekou Čistá a hned první odbočkou vpravodojdete k dalšímu bodu, který se nachází v parčíku naproti gymnáziu, soše císaře Josefa II. Od parčíku se sochou se vydejte ulicí poštovní, která Vás dovede na nádherné náměstí plné historických domů, ale hlavně je tu radnice, kterou obléhají obři.. Na náměstí se také nachází Mariánský sloup. Z náměstí vyjděte vlevo a obejděte restauraci. Rázem uvidíte kostel Největější trojice, který je v zahradě. V této zahradě se nachází kompletní Křížová cesta. Povšimněte si také děkanství, což je krásný dům se sgrafitovou omítkou v sousedství kostela. Dalším bodem na této vycházce je Olivetská kaple, ke které se od kostela dostanete ulicí Karla Klíče, která vede přímo od kostela, následně pokračujte rovně ulicí Lidická a až dojdete k odbočce vpravo do ulice U Kaple, tak do ní odbočte a k Oloivetské kapli dojdete. Je to opět pozoruhodná stavba. Kaple byla posledním bodem vycházky, která i návratem na nádraží měří cca 4 kilometry. Radím vrátit se na náměstí a pozorně si obhlédnout krásné měšťanské domy.

Prvním bodem vycházky je krásný, bývalý Františkánský klášter, kde je jednak muzeum antiky a druhak krásná klášterní zahrada s náhrobky a něčímjako plastika nebo pomník.Smutný je pohled na panelák vedle kláštera.Dalšímbodem vycházky je pomník císaře Josefa II v pasrčíku naproti gymnáziu. Dalšími body jsou na náměstí Mariánský sloup, ale hlavné nádherná radnice s úchvatnými obry. Dále je na pořadu kostel Nejsvětější trojice v zahradě s Křížovou cestou a posledním mbodem je Olivetská kaple.

Jelikož jsem měl Hostinné jen jako začátek dalšího výletu, zlákala mě restaurace Dorinka.

Foto: správce

Všechno co v tomto městě na této vycházce potkáte, je nádherné. Vycházka krátká, ale se spoustou krásy.Například náměstí patří mezi nejkrásnější co jsem kdy viděl.

Jelikož všechny stavby a památky budete obdivovat jen zvenku, vstupné netřeba

Pokud zavítáte do muzea Antiky aMěstského muzea, která jsou v klášteře, tak počítejte, že otevřeno mají

V-IX-Út -So 9-12, 13-17

Procházka městem Hostinné na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Procházka městem Hostinné

První hostinnská strojírna a slévárna Josef Kluge & spol.
Industriální památky nejsou středem zájmu, často jsou nedostupné, chátrají…
Hostinné leží v Královehradeckém kraji, západním směrem od města Trutnov.…
Na pěknou několikahodinovou procházku se můžete vydat po Mravenčí stezce…
Pokud budete projíždět podkrkonošským městem Hostinné, zcela určitě přes…
Celkem čtyřikrát císař Josef II, nejvýznamnější reprezentant absolutismu, navštívil podkrkonošské město Hostinné. Poprvé to bylo 1…
Volně navazuji na předcházející článek o Panském pivovaru nacházejícím se…
Budova renesanční radnice v Hostinném se nachází na západní straně náměstí. Byla postavena na původních základech dvou gotických domů. Roku 1525 byla k radniční budově přistavěna renesa…
Čtvrtek 9. 9. 2021 I když v předpovědi tvrdili, že budou rána chladná, až o…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na cyklojízdu z…
Hostinné - mesto, ktorým preteká rieka Labe, bolo založené za vlády…
Hostinné - Dekanský kostol Najsvätejšej Trojice
Mesto Hostinné leží v Podkrkonoší v údolí na sútoku Labe a riečky Čistá…
Volné dny zalité sluncem přímo zvou k výletu do přírody. Prodýcha…
Hostinné - Panský pivovar
Město mělo právo vařit pivo již ve 14. století. Právo várečné měly…
Olivetská kaple byla postavena v roce 1777. Nechal ji postavit občan Hostinného Jan Finger. Olivetská…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, tentokrát Vás pozvu na výlet z města…
Je sobota odpoledne, měsíční vnouček Péťa se probouzí,maminka jej nakrmila…
Je pravda, že s mojí Věrkou máme rádi především výtvory přírody a…
Karolinina vyhlídka v Lese Království
Karolininu vyhlídku najdete na Kocléřovském hřbetu v Lese Království…
Přibližně 10 km od Dvora Králové nad Labem se nachází Kemp Sv. Kateřiny,…
Pokud navštívíte Dvůr Králové a také zdejší ZOO, vydejte se potom směrem…