Přes Jedlovou horu - diskuse

• Dodatek k příspěvku Přes Jedlovou horu
    24.7.2012 21:38

Chtěl bych ještě upřesnit několik údajů ohledně Křížové hory nad Jiřetínem. Koncem 17. století za doby násilné rekatolizace místního luteránského obyvatelstva musela svůj domov opustit i rodina místního jiřetínského rodáka, otce se sdmi syny. První noc před na cestě měli všichni stejný sen. Zjevil se jim Ježiš Kristus, který jim kynul aby se vrátili zpět a a vyzýval je, aby na jejich bývalém pozemku zvaném Holá Lada vztyčili dřevěný kříž. Otec rozhodl, aby se vrátil nejmladší syn, který byl beztak těžce nemocen. Syn se s obtížemi o berlích vybelhal do příkrého svahu, úsilovně se modlil k Ježiši a Panně Marií a byl zázračně uzdraven a dolů sešel již bez berlí. Následně se zde stalo ještě několik zázračných uzdravení. V roce 1699 vztyčil místní farář Michael Gürtler na pozemku  dřevěný kříž a v roce 1759 bylo místo vysvěceno jako poutní a vztyčeno 11 kapliček zastavení křížové cesty, 12 a 13 se nacházely v dřevěné kapli, kterou v roce 1779 zničila silná vichřice. V roce 1796 byl na jejím místě vysvěcen nový kamenný kostelík Povýšení Svatého Kříže a dokončen Boží hrob. Od roku 1764 začala téci údajně léčivá voda z nové studánky. Půlkruhový gloriot se sochou Neposkvrněné Panny Marie pochází z roku 1869. U paty Křížové cesty jsou sochy znázorňující apoštoly v Gatsematské zahradě a v polovině Kalvárie najdeme sochu klečícího Krista.

Celé místo je zajímavé svým velice silným pozitivním působením. Nejsilnější místo se nachází na palouku mezi kostelem a Božím hrobem, ale doporučuji i usednout na některý z horních stupňů Kalvarie a v tichu se pohroužit do svého nitra. Léčivé síly místa zvláště stimulují příznivě naši psychiku, zbavují nás působení stresu a negací, vitalizují naše tělo a dodávají nám energii. Voda z místní studánky má stejné účinky jako voda svěcená. Navíc hojí nemoce vznikle stresem.

• 24.7.2012 9:07

Krásný výlet, znám a doporučuju Smile