Praha - skleník Fata Morgana - diskuse

• 4.5.2015 10:50
    Také jsme byli na motýlech a moc se nám líbili. Doporučuji však k návštěvě slunečný den (to motýli létají a líhnou se) a všední den, kdy je to bez davů.
  • turista
    Bradová Jana
    Návštěva motýlů.
    21.4.2013 9:24
    Vstup do skleníku byl špatný zážitek.V pokladně paní neporadila.Jen se divila ,že neznáme ceny.Byli jsme tam s dětmi poprvé.V šatně paní řekla,že máme moc těžké kabáty.Výstava sama o sobě byla vynikající.Děti se bavily.Z motýlů byli unešeny.Osmiletá vnučka byla smutná z toho velkého motýla co se špatně vylíhl. Děkujeme za hezký zážitek.
  • turista
    www.proti-plotu.cz
    Botanická zahrada trochu v jiném světle
    1.6.2011 22:23
    Fata Morgana je nepochybně evropský unikát, její stavba byla nakonec 10x dražší tzn. cca. 200.000.000 CZK, než odsouhlasený rozpočet. Díky tomu byl v roce 2003 odvolán ředitel BZ p.Haager. Nyní po 8 letech bude potřeba výměna pláštového obložení v řádu desítek mil Stejne jako soudni spor s arichtektem, podle jehoz vitezneho navrhu mel byt projekt zpracovan a nebyl, nebo jak stavbou byla poskozena chranena uzemi. Druhá věc, co trápí občany Tróje a Bohnic je (ne)komunikace BZ s veřejností a uzavření 1.4.2011 nádherného lesoparku a přilehlé stráně, které desitky let sloužili široké veřejnosti k neorganizované rekreaci. Vše na základě zastaralého územního generelu, schváleného narychlo po povodních v roce 2002. Došlo zde zatim´k vykácení cca. 1.000 zdravých borovic a lip v důsledku potřeby uvolnění místa pro novou expozici, rozparcelovaní lesa plotem za cca. 10mil CZK, přerušení nadregionalního boikoridoru pro zvěř, uzavření ze dne na den všech vchodů přes deklarované sliby, že zůstanou otevřené.. a začlenění 17ha lesa a strání do nově placené expozice BZ s otvírací dobou a placeným vstupem. S tím zásadně nesouhlasíme. Dnes je proto pod petici za znovuotevření a zachování průchodnosti areálu již přes 5.000 podpisů. Nezvládnutí situace nejspíš bude stát místo i současného ředitele BZ p.Vacka. Více info na www.proti-plotu.cz