Plzeňská šlapka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Tento turistický pochod je známý mnoha krásnými trasami, zajímavými občerstvovacími zastávkami a také pěkně upravenými cestičkami. I my jsme se rozhodli vyrazit za Šlapkou na start určitě zajímavého pochodu. A tak 15. března 2014 jsme se dostavili na start. Start na místě, které bychom nečekali a to na konečné zastávce tramvaje č. 4 Košutka. Ten se nám podařil a my se vydali po vlastním značení k cyklobufetu a k rybníku Strženka po modré turistické značce. Postupně jsme se dostalik bufetu Na Štuperku. Překvapilo nás velmi klidné a příjemné prostředí venku i uvnitř. Rozhodně bychom poseděli venku, ale počasí nebylo teplotně na venkovní posezení a ještě k tomu pršelo. Takže jsme poslechli paní šéfovou a usadili se uvnitř. Krásné teplíčko a moc dobré domácí pečivo by bylo skoro příčinou toho, že bychom se delší dobu pozdrželi, ale nikdo z nás nevěděl jak dlouho ten drobný déšť vydrží a tak jsme se raději vypravili opět na trasu. Prohlédli jsme si hezkou studánku, ale pršelo dále, takže jsme ani vodu neochutnali. Na trase nás upoutaly směrové tabule pro vozíčkáře. To je výborný nápad, aby se i lidé odkázaní na invalidní vozík, mohli pohybovat v hezkých lesích kolem Bolevce. Jen by organizátoři mohli zvážit, zda by se pochod nemohl odehrát, když už jsou stromy celé zelené. To by teprve bylo něco. Po krásné dřevěné cestě jsme se dostali na křižovatku lesních cest. Přes křižovatku rovně až k občerstvení „ U Haničky „. Tam byla chvilka na posezení, protože jsme v prvé řadě potřebovali oschnout, také jsme do sebe dostali nějaké tekutiny a pak již bez deště pokračovali dále. Kolem Boleveckého rybníku jsme se přibližovali k cíli pochodu. Po cestě nebylo možné minout brány Plzeňského pivovaru a pak hurá do cíle v klubu na Doubravce. Poslední občerstvovací stanice byla pak v prostorách restaurace na vlakovém nádraží v Plzni. A tak pro nás skončila Plzeňská šlapka. I když z větší části za mírného deště byla moc hezká. Přejeme všem, kteří se vydají do této hezké KRAJINY, aby měli sluníčko a teplo. TK BLAMIŠ.

Do hezkých lesů kolem Plzně, prohlédnout si Velký Bolevecký rybník a podívat se alespoň na vstupní bránu Plzeňského Pivovaru.

Najedli jsme se z vlastních zásob, výborně v bufetu Na Štuperku, U Haničky a na konci docela dobře v restauraci plzeňského vlakového nádraží.

Cestičky pro turisty krásné, hezká dřevěná cesta přes vlhké části lesa, ohniště pro opékání buřtíků hezky upravené i Cyklotrasy pro vozíčkáře. Kdyby počasí bylo vlídnější a stromy zelené, pak by to nemělo chybu.

Po modré
Po modré  •  Foto: vildt

Pokud bude start v budoucnu ze stejného místa, je dobré si připravit hned startovné v požadované výši. Podstatně rychleji bude ubývat počet turistů na tramvajové zastávce.

Poslední aktualizace: 25.3.2015
Plzeňská šlapka na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Plzeňská šlapka

Sofronka
Zakladatelem arboreta byl v roce 1956 Ing. Karel Kaňák, CSc. po té, co byl Československou akademií zemědělských věd vypsán úkol "Šlechtění…
Senecký rybník Byl založen v roce 1734. jméno dostal…
Velký Bolevecký rybník Je největším rybníkem v Plzni a na 5 míst…
Rybník Košinář
Soutěž 3 body
Rybník Košinář Vznikl roku 1694 a je součástí Plzeňské…
Arboretum Sofronka se nachází na okraji plzeňské čtvrti Bolevec jen kousek od konečné tramvaje číslo 1, kterou jsem také využila jak…
Rybník Nováček je součástí soustavy rybníků na Boleveckém potoce na severu…
Původně jsem se jen cestou od Kamenného rybníka zpět do centra Plzně…
Překvapení ukryté mezi paneláky sídliště Bolevec. Člověk je skutečně…
Tento památný strom roste v Plzni, nedaleko od oblíbeného Boleveckého rybníka. Od jeho hráze se k ní dá dojít za 10 minut po východním okraji rybníka…
Statek č.p. 1 tvoří součást unikátního souboru …
  V SO 4. 6. 2011 naše čiperná parta vyrazila na další pochod Přes Krkavec…
Šídlovský rybník, říká se mu také Šídlovák, byl vybudován po roce 1460…
Zhruba 27 km dlouhá okružní cesta, která vede okolo plzeňských rybníků a…
Kamenný rybník založen po roce 1460 dlouhou dobu sloužil pouze k chovu ryb…
Trasa začína u restaurace, poblíž hlavní cesty, ulice Pl…
Naučná stezka „Po stopách Františka Malocha“ obsahuje celkem 11…
Památník ředitele Škodových závodů Ing. Jindřicha Mikoletského věnoval a…
Kolomazná pec u Plzně
Tato unikátní technická památka, patrně jediná zachovaná svého druhu na…
Výlet ke kostelu svatého Jiří jsem spojila s procházkou k Boleveckému rybníku.  Jako dopravní prostředek jsem využila městkou hromad…
Berounka vzniká na severním okraji Plzně spojením čtyř řek odvodňujících …