Českomoravská vrchovina

Pelhřimov - Muzeum rekordů a kuriozit

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou

Dřevěné kole - muzeum kuriozit - Pelhřimov

Pelhřimov je bývalé okresní město na západě Českomoravské vrchoviny, dobře dostupné, leží v blízkosti dálnice D1

Pelhřimov je malebné město, doporučuji však vydat se do Muzea rekordů a kuriozit. Tento cíl je dostupný za každého počasí.

ve městě se nachází více restaurací, každý si může vybrat pro něj tu vyhovující

Široké spektrum kuriozit, pobaví se opravdu každý. Setkáte se s nejmenšími i největšími výrobky, spoustou kurizit, spoustou záznamů. Nejvíce nás pobavila kancelář v nákupní tašce

Jediné Muzeum rekordů a kuriozit ve střední Evropě.

dřevěný kačer - muzeum kuriozit - Pelhřimov

Více informací na www.muzeumrekorduakuriozit.cz.

Poslední aktualizace: 20.10.2016
Autor: suchac

Pelhřimov

Příspěvky z okolí Pelhřimov - Muzeum rekordů a kuriozit

Kolem kapliček na Pelhřimovsku
Pomalu v každé vesničce se najde kaplička, Boží muka nebo alespoň kříž, takže cesta je lemována těmito drobnými sakrálními stavbami a stavbičkami. Jsou to nejčastější pozoruhodnosti ve venkovské krajině. Z pacovského železničního nádraží vlakem do zastávky v Leskovicích. Dále pěšky krajinou do Pelhřimova, a odtud zase zpět vlakem do Pacova. Přírodní krásy na polích, loukách a v…
Chcete se seznámit s největšími, nejmenšími, nejrychlejšími, nejtěžšími a nejdelšími věcmi a rekordy u nás. Tak neváhejte a navštivte Muzeum rekordů a kuriozit v Pelhřimově. Muzeum se nachází v pelhřimovské Dolní …
V muzeu Zlaté české ručičky objevíte exponáty, které jsou vyrobeny ze sirek. Výstava nám nabídne více jak 80 exponátů, které jsou postaveny z více jak 500 000 zápalek a 350 000 zápalkových hlaviček. Uvidíte zde exponáty, které i přesto že jsou postavené ze sirek jsou zcela funkční např. kytara v životní velikosti. Všech 80 expozic vytvořil jediný člověk, který do svých sirkových objektů vložil přes…
Náš prvotní cíl byl vrch Křemešník. jelikož to však není místo, kde bych já strávil celý den, byli zvoleny i další cíle. A to klášter Želiv a hrad Šelmberk.  Byl to spíše výlet do přírody, spojený s návštěvou neja…
Více než šestnáctitisícové okresní město Pelhřimov se nachází v údolí říčky Bělé, v jihočeské části Vysočiny. Pro toho, kdo zná jen zdejší veleslavné – a nikdy neexistující – krematorium, bude setkání s ním pravděpodobně velkým překvapením. A překvapením určitě velmi příjemným. Pelhřimov, neboli Pejr, je totiž místem veskrze příjemným a nabízí svým návštěvníkům neuvěřitelné množství historických památek i jiných pozoruho…
Masarykovo náměstí v Pelhřimově vzniklo spolu se založením města ve 12.století. Domy na náměstí mají barokní ráz, protože roku 1766 většina lehla popelem při požáru. Měšťanské domy Fárův dům je jedna ze tří pel…
Pelhřimov leží ve Východních Čechách, jihozápadním směrem od Města Humpolce. Městečko se rozkládá ne levém břehu říčky Bělé a v severní části Českomoravská vrchoviny. Pelhřimov je známý …
Pelhřimov určitě patří mezi nejznámější turistická centra Vysočiny a tak je jeho okolí i samotné město protkáno mnoha turistickými trasami. Není se tedy co divit, že v samém středu Pelhřimova na Masarykově náměstí stojí turistický rozcestník, který ukazuje směry několika turisticky značených cest. Prochází tudy červená, modrá, zelená i žlutá turistická trasa, jež se rozbíhají…
Cestou na Moravu děláme zastávky u rozhleden, minipivovarů, ale také na zajímavých místech a v zajímavých městech. Právě v Pelhřimově je vše. Je to nádherné historické město s vyhlídkovou věží a s minipivovarem.Ta…
V okamžiku, kdy vláda povolila sportování v přírodě a zároveň nastalo pravé jarní počasí, je ten správný čas na cyklovýlet. Tentokrát jsem si jako cíl vybral…
Historické centrum města Pelhřimov, ležícího v jihočeské části Vysočiny, tedy Masarykovo náměstí, nezdobí jen farní kostel, barokní zámek, budova radnice a množství zajímavých měšťanských domů, ale také pískovcová kašna, v jejímž středu se tyčí socha sv. Jakuba Většího. Tato kašna bývá nejčastěji označována za empírovou, ale můžeme se setkat také s názorem, že se jedná o kašnu raně barokní. Historie této nezbytné součást…
Příjemný výlet na kole začínáme na pelhřimovském náměstí. Jedeme po cyklotrase č.1223 přes městské sady do Radětína. Tady opustíme cyklotrasu a do Krasíkovic jedeme po červené. Nad Radětínem jsou totiž pěkné výhle…
Pondělí 4.7. 2022 - večer Za drobného deště odjíždíme z Brtnice. Jak jsme předpokládali, dešti jsme ujeli. Je však zataženo. Zastavujeme se v Pelhřimově v pivovaru Na Čtyřce. Tento rodinný pivovar sídlí od r. 2016…
Pelhřimov Počet obyvatel: 16 434 obyvatel v roce 2011 Někdy také nazývaný Pejr. Jak je z názvu příspěvku jasné, město se proslavilo hláškou z filmu Vesničko má středisková, která zazněla z úst Rudolfa Hrušínské…
V pelhřimovském Muzeu strašidel naleznete unikátní naučnou expozici strašidel vyskytujících se v minulosti i současnosti na Vysočině. Můžete se zde pod kamennými klenbami zblízka setkat za doprovodu hrůzostrašný…
Přirozeným historickým i skutečně geografickým centrem krásnými a veselými českými filmy i nejrůznějšími rekordy proslaveného Pelhřimova je bezesporu Masarykovo náměstí. Jedná se o…
Vyhlídková věž Vyhlídková věž kostela sv. Bartoloměje, pochází z roku 1576. Z Ochozu věže, z výšky třiceti metrů se Vám otevře krásný a nezapomenutelný výhled na město Pelhřimov a…
Muzeum Vysočiny Pelhřimov Muzeum Vysočiny Pelhřimov navazuje na činnost původního Musejního spolku v Pelhřimově založeného v roce 1901, zaměřuje se především na problematiku regionálních…
Pelhřimov – bazilika sv. Bartoloměje s vyhlídkovou věží
Skutečnou dominantou Pelhřimova je pozoruhodná trojlodní bazilika sv. Bartoloměje, která nabízí návštěvníkům města rekordů krásný pohled na Pelhřimov z ptačí perspektivy; tedy za předpokladu, že se ptáci dívají na svět z výšky třiceti metrů. V té se totiž nachází vyhlídkový Ochoz zvonice, která však dosahuje celkově výšky téměř dvojnásobné. Tento bazilikální chrám byl údajně postaven již na počátku 14. století, ale písem…
Pelhřimov - zámek Říčanských
Pelhřimovský barokní zámek se nachází v horní části Masarykova náměstí, v těsné blízkosti „vyhlídkové“ baziliky sv. Bartoloměje. Dokonce se dá říct, že zámek svým způsobem slouží jako…
Opravdové vzrušení i zábavu naleznete v podzemí Šrejnarovského domu čp. 10, kde je umístěno Pelhřimovské Peklo. Staňte se na chvíli čerty či jen jako obyčejní hříšníci si plně užijte této interaktivní st…
Kostel sv. Víta se může v šestnáctitisícovém jihočeském městě rekordů také pochlubit jedním významným nej. Jedná se o nejstarší sakrální stavbu v Pelhřimově. Kostel byl totiž vysvěcen již v roce 1236. Trojlodní kostel ve své historii vyzkoušel snad všechny možné …
Barokní zámek se nachází v blízkosti náměstí v Pelhřimově v kraji Vysočina. Zámek je dvoukřídlá patrová budova s mansardovou střechou a hranolovitou vížkou, v níž je umístěn orloj. V nároží obou k…
Děkanská zahrada v centru Pelhřimova byla založena na počátku 17. století.  Postupně pustla až ji ve třicátých letech 20. století  obnovil děkan F. B. Vaněk. V…
Krásná procházka v parku města Pelhřimov. Parkoviště na začátku ulice Pražské naproti městského úřadu. Na začátku je mapka, po celé stezce jsou informační tabule. Trasu lze podle potřeby zkrátit, takže je možná za…
Vlakem kousek za Pelhřimov - do Zajíčkova. Odtud pěšky, sněhem a bahnem, případně obojím najednou, po turistické značce do Pelhřimova. Zpět domů zase vlakem. Přírodní zajímavosti, drobné i větší sakrální stavby. Po skutečně náročném výšlapu, ani ne snad délkou, ale obtížností, se občerstvíme v některé z pelhřimovských hospod, dle chuti. Zdravý pohyb na zdravém vzduchu, ale příl…
Pěšími výšlapy, vlakem, autobusem či automobilem. V jakékoliv roční době i za jakéhokoliv počasí. Venkovská panská sídla jako stavební historické památky. Kdekoliv je to možné a mají otevřeno. Líbilo se nám množst…
  Jedeme na výlet do Pelhřimova, ale ne proto abychom si prohlédli krematorium a věděli do čeho jdeme (zatím). Jdeme si prohlédnout památky a centrum města a naše kroky z nádraží míří do „Ǐčka“ kde dostaneme mapku…
Jarní počasí láká k výletům na kole a poznávání krás Vysočiny. Dnešní cesta začíná u Pelhřimova u rybníka Stráž. Nejprve se jedu podívat ke kapličce sv. Floriana, která je krásně…