Památky Lednicko-Valtického areálu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za kulturou Do přírody

Projdeme se po nejznámějších stavbách v okolí Lednice, trasa měří asi 14 km a nepřekonává žádné výrazné převýšení.
Vyrazíme přímo z lednického náměstí po žlutě značené pěší trase směr Janův hrad, opustíme město, projdeme kolem Loveckého zámečku a asi po 2,5 km dorazíme k lávce k Janovu hradu. Po prohlídce se vracíme z rozcestí po zelené pěší značce přes zámecký park, kolem zámku a skleníku zpět do Lednice. Máme za sebou cca 6 km a zde je vhodná doba i mnoho možností k občerstvení. Po dočerpání energie vyrážíme tentokrát po červeně značené pěší trase nejprve kolem pěkného vlakového nádraží polní cestou k lednickým rybníkům, přejdeme po hrázi podél železniční tratě (odkud je pěkný výhled na Rybniční zámeček a Apollonův chrám) a stále se držíme červené značky, která nás provede kolem Nového dvora ke Třem gráciím. Pokračujeme dle lesem ke Svatému Hubertu a dále k památce Rendezvous. Zde výlet ukončíme a nepokračujeme dále po značce, ale vydáme se k blízké silnici, na níž leží zastávka Valtice,hájenka. /O víkendu odtud není spojení, proto můžeme případně využít červenou značku k cestě k železniční stanici Valtice-město./

Lednice - na místě původní gotické tvrze vznikl v 16.století renesanční zámek, jeho dnešní podoba pochází z roku 1858, kdy byl přestavěn v novogotickém slohu. Na východní straně zámku se nachází Palmový skleník z roku 1845, ve kterém je pěstováno na 250 druhů subtropických a tropických rostlin. Nedílnou součástí je významný park s rozlohou 210 ha, s památkami jako např. Minaret, akvadukt, umělá jeskyně a dalšími.

Janův hrad - zpřístupněná napodobenina zříceniny hradu na břehu Dyje z roku 1807, sloužil jako lovecký zámeček a myslivna. V objektu se nachází lovecká a ornitologická expozice.

Nový dvůr - stavba v empírovém slohu z roku 1809 s významnou kruhovou budovou konírny s ochozem. Objekt dodnes slouží k chovu jezdeckých koní.

Tři grácie - klasicistní kryté sloupořadí z r.1825 s výklenky se sochami múz, v interiéru se nachází bronzová socha Psyché. Před objektem je sousoší tří řeckých bohyní v životní velikosti (Athéna, Afrodita a Arthemis) vytesané z jednoho kusu kamene.

Rendezvous - romantická stavba připomínající římský triumfální oblouk z roku 1812, někdy též zvaná "Dianin chrám". V sezoně ja památka přístupná veřejnosti.

Nacházíme se v turisticky hojně navštěvované oblasti, s občerstvením proto není vůbec žádný problém. Velmi dobré zkušenosti mám s restaurací Obecní dům na lednickém náměstí (dobrý poměr cena/kvalita, polední menu), pro náročnější bych pak ve Valticích doporučil Valtickou rychtu ležící pár kroků od zdejší autobusové stanice.

Areál právem patří do seznamu UNESCO, tolik zajímavých objektů v jedné lokalitě najdete jinde jen velmi těžko. Kouzelnosti bohužel trošku ubírá příliš velká turistická frekvence, nicméně trasa je záměrně koncipována tak, aby procházela i klidnějšími zákoutími lužních lesů a parků.

Pro aktuální ceny vstupného a otvírací doby jednotlivých památek doporučuju navštívit stránky http://www.zamek-lednice.info

Za zmínku určitě ještě stojí vlaková Doprava do Lednice zajišťovaná přes sezonu z Brna historickými motorovými vozy "Hurvínek", zdejší trať už bohužel běžné osobní přepravě neslouží, ale doporučuju si prohlédnout lednické nádraží s nádhernými glazovanými poštorenskými obklady a taškami.

A opět jako u všech ostatních příspěvků bych Vás rád požádal, aby pokud narazíte na nesrovnalosti turistického značení v terénu (nedostatečné značení, poškození kácením, vandalismus, chybějící, zohýbané směrovky či směrovky s neplatným textem), abyste mne o takových skutečnostech informovali - vyplněním krátkého formuláře na stránce http://www.turistickeznaceni.cz/. Já nebo moji kolegové uvedeme pak vše do pořádku v co nejkratším možném termínu. Díky.

Poslední aktualizace: 4.5.2010
Památky Lednicko-Valtického areálu na mapě
Autor: Sheriff

Příspěvky z okolí Památky Lednicko-Valtického areálu

Zahrajte si hru Skryté příběhy v místě Lednice.
Trasa je dlouhá 5 km. Trasa vede od překrásného zámku Lednice kolem historického skleníku do…
Vinarská obec s približne 2 350 obyvateľmi leží v juhomoravskom k…
V nově otevřeném sklepení v Lednicko-Valtickém areálu naleznete nevšední expozici mučení a útrpného práva. Rozličných mučicích…
1) LEDNICKO-VALTICKÝ AREÁL Sobotní trasa nás zavedla do Lednicko…
Letos jsme se rozhodli po delším váhání - bylo třeba nejdříve sehnat…
Když jsme v dubnu vyrazili na Moravu, hlavním naším cílem byla Lednice,…
Lednice se nachází na jihu Moravy vzdálená 12 km od Mikulova a 7 …
Rozvojem cestovního ruchu v době První republiky dochází i k výst…
Výstava Písečný svět říkají pořadatelé zvláštní atrakci…
V nově otevřeném lednickém vinařství, vystavěného také z místního …
Celý Lednicko–valtický areál doslova miluji, často jsme tam projížděli, až…
Jak je z názvu vidět, toto je pokračování našeho červnového cestování po…
Zámek  Lednice  a Lednicko valtický areál, kdysi sídlo Lichtenšt…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky.Ve dnech 2.-3.10.2010,jsem měl…
Zámeček Minaret je nejvýraznějším objektem Lednického parku. Stojí na břehu Zámeckého rybníku a vypíná se do výše více jak 60 m. Na jeho vrcholu je…
Rozcestí Lednice - náměstí
Šipky rozcestníku umístěného na okraji Zámeckého náměstí v Lednici ukazují směry několika turisticky značených tras, které se zde na…
Z kempu Apollo se po silnici dostáváme do obce Lednice, láká nás …
Přestavba lednického zámku, jeho zahrad a parků v pol. 19. stol.…
Při přestavbě lednického zámku, jeho zahrad a parků v pol. 19. stol.,…
Za romantickým Lednickým Zámkem,od Brna můžeme historickým vláčkem Zámek…
Trasa výletu začíná v Lednici na náměstí a pokračuje obecním parkem po červené značce ke zdejší železniční stanici (provoz silně…
Jistě to všichni znají, někam jedou a chtěli by toho vidět co nejvíc a t…
Pohádkový zámek v Lednici
Chcete se cítit jako v pohádce ? Pak navštivte zámek v Lednici, stojící na…
Turistické informační centrum se nachází v přízemí objektu na…
Zámecká jízdárna v Lednici na západní straně zámku je pozůstatek barokní…
Lednice
Soutěž 2 body
Zámek Lednice je národní kulturní památkou a byl také zapsán do Seznamu…
  Pri ceste do Lednice sme uvideli upútavku na výstavu sôch z morského…
 Lednický zámok sa radí k najvyšším prejavom vrcholného romantizmu  na…
V Lednici poblíž centrálního parkoviště máte možnost do 9. října 2016 zhl…
Při našem putování Moravou jsme se na pár dnů zastavili v Lednici. Při…