Lužickohorská magistrála

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Za sportem Do přírody

Cílem příspěvku je čtenářovi popsat zřejmě nejkrásnější běžeckou trasu v Lužických horách. Jedná se o hřebenovou trasu, která začíná na malém parkovišti na silnici I/9 (hranice Ústeckého a Libereckého kraje) a končí v osadě Myslivny.

Jak už bylo uvedeno výlet startujeme na malém parkovišti nacházející se na tzv. Stožeckém sedle v nadmořské výšce zhruba 600 metrů nad mořem. Odsud vyrazíme k nejbližšímu rozcestníku a vydáme se vpravo, zprvu po žluté turistické značce. Zhruba po kilometru jízdy po relativně rovném terénu odbočíme po vyšlapané stopě vlevo. Začínáme stoupat poměrně nepříjemným úvozem směrem vzhůru. Přestože toto stoupání může mnohé odradit od pokračování ve výletu, garantujeme Vám, že horší už to nebude. Po stoupání následuje zhruba 2 km dlouhý rovný úsek, který se zpravidla vyznačuje vynikajícími sněhovými podmínkami. V těchto dnech se zde bohužel nachází větší množství padlých stromů, které ovšem je možné obejít.

Luž
Luž  •  Foto: chantal

Po absolvování zmíněného úseku dorazíme k rozcestí pod Ptačincem, kterému někteří říkají Trojhran. V těchto místech již jsou stopy upravované skútrem a to díky lidem z Waltersdorfu na německé straně hranice. Vřele doporučujeme projet všechny upravené tratě, které se v těchto místech nachází.

My se od Ptačince vydáme vlevo a zhruba po 50 metrech odbočíme vpravo (nesjíždíme prudkým sjezdem dolů). Mírně stoupáme zhruba 700 metrů až dorazíme ke skutečné magistrále. To už jsme v Německu. Upraveny jsou zde hned dvě stopy. Odbočíme vpravo a užíváme si zdejších ideálních podmínek k lyžování. Po ujetí zhruba 2 km idyla skončí, odbočíme totiž zpět na českou stranu hranice...:-) Zde už se nám o úpravě stop může jen zdát, ovšem to přidává na romantičnosti tohoto místa. K Myslivnám dorazíme zhruba za 2 km.

Na cestu zpět se vydáme po občerstvení v některých ze zdejších chat. Vydáme se stejnou cestou a to až k Ptačinci. odsud budeme pokračovat sjezdem dolů (zmiňovali jsme výše) a následně odbočíme vlevo. Vrstevnicovou cestou dorazíme po západním svahu Pěnkavčího vrchu po 3 km zpět k našemu výchozímu místu.

V Myslivnách se člověku nabízí poměrně široké možnosti občerstvení. Nejznámější je chata Luž, která nabízí velký výběr různých jídel.

Doporučujeme občerstvení na Lužické boudě, která se nachází zhruba 100 metrů od chaty Luž (z rozcestí u chaty Luž se vydáme vlevo dolů a po chvíli dorazíme k Lužické boudě, která leží po levé straně). V nabídce mají jak výborné polévky (boršč, česnečka), tak i širokou škálu hotových jídel.

Krajina Lužických hor je opravdu nádherná, vřele doporučujeme její poznání každému.

Cestou nenavštívíme žádnou zpoplatněnou věc. Parkoviště není zpoplatněné, stejně jako parkoviště u chaty Luž

Poslední aktualizace: 7.1.2011
Lužickohorská magistrála na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Lužickohorská magistrála

Šébr - Pod Ptačincem- Luž
Krátká příjemná trasa v Lužických horách. Vede z vrchu Šébr ( parkoviště, Lužická lávka)Vydáme se odsud po modré turistické značce ,…
Jubilejní památník knížete Jana II. z Lichtenštejna stojí u staré lesní cesty pod Velkým Šébrem, nedaleko od Stožeckého sedla. Jan II. z Lichtenštejna byl majitelem lesnaté…
Východní část hřbetu tvoří široká pískovcová Čertova pláň (650-575 m), zvolna klesající od Pěnkavčího vrchu k z…
Asi 20 metrů od Rozcestí stojí na okraji úvozu staré Pražské cesty tzv. Jelení sloup. Je to štíhlý pískovcový sloup, postavený na…
Na jihozápadním svahu kopce, asi 0,5 km nad Stožeckým sedlem je ještě…
Když pojedete po rušné, frekventované silnici ze Svoru do Rumburku, určitě…
Pěnkavčí vrch je mohutná znělcová hora (792 m), ležící asi 3,5…
Naše cesta začíná na parkovišti na Stožeckém sedle.Rozcestník s…
Jako Jelení kameny se většinou označují dvě nápadná čedičová …
Široký znělcový kopec (703 m) s plochým vrcholem, porostlý bučina…
Střední část Lužických hor patří k těm divočejším a méně navštěvovaným.Je…
Pohodová trasa, převážně lesem, bez větších převýšení. Nabízí výhledy na…
Trasa tohoto výletu začíná na nádraží ve Když konečně sejdemeSvoru, které…
Nedaleko od rozcestí je na levém břehu Hamerského potoka vydatné okrouhlé prameniště železité vody se žlutohnědým povlakem, podle…
Vaším cílem víkendového či dovolenkového času může být třeba právě…
Vyjely jsme z Jiřetína pod Jedlovou kde v místním informačním centrum nám…
Hrad Tolštejn
Soutěž 2 body
Nádherná zříceni v malebném kraji, kde najdem spoustu turistickýc…
Asi 150 m západně od vrcholu Ptačince je nad závěrem údolí Milířky nevelká…
Romanticky položený lesní rybník leží v údolí mezi Srní horou a Velkým…
Když už jsme se konečně dostali na pár dní do Lužických hor,…