Krásná Anglie

Tipy na výlet Za kulturou

Naše cesta začala 23.srpna 2008 na letišti Praha Ruzyně. Nákup letenek od nízko nákladové společnosti byl velmi výhodný a tím se cesta nějak nestala drahou záležitostí. Zas na druhou stránku přílet do Londýna nabyl přímo na letiště Heathrow, ale na okraji Londýna letiště Londýn-Luton. Potom nás čekala cesta autobusem do centra Londýna. Dále jsme našli vlakovou stanici Victoria Station. Po trošce náročném hledání našeho spoje na informačních tabulích na nádraží, jsme to našli a cesta vlakem mohla vesele pokračovat. Cíla cesty vlakem byla malé vesnička Horsham. A nakonec ještě kousek autem a jsme vcíli. Vesnička Rudgwick.

Určitě jsme byli zvědavý na jejich typickou kulturu a styl života. A taky nemohli chybět velmi známe památky vLondýně. Big Ben a parlament, Londýnské oko, Buckinghamský palác, Toner Bridže .....

Foto: Hypolit

A pak ještě malý výlet kmoři. Brighton se nachází na jižním pobřeží Anglie a spolu s Hove tvoří souměstí Brighton and Hove. Brighton je jedním z největších a nejznámějších pobřežních letovisek Velké Británie.

Brighton je populárním turistickým centrem s mnoha hotely, restauracemi a zábavními středisky, které jsou využívány pro pořádání obchodních konferencí. Brighton and Hove je také významným vzdělávacím centrem s dvěma univerzitami a mnoha školami

O ubytování a stravu se nám postarala naše velmi dobrá kamarádka a i tímto jí chci moc poděkovat za její ochotu a trpělivost. Jezinko díky. Takže bohužel vám nemohu doporučit žádné vybrané restaurace a hotely, ale nemohli jsme odolat a ochutnat Anglické fish and chips (ryba shranolky)- smažená obalená treska shranolky, kterou si Britové dochucují buď octem, nebo worcesterskou omáčkou. Cena se pohybuje kolem £3 a seženete je ve stáncích srychlým občerstvením, např. vSoho.

Foto: Hypolit

Určitě se mi nelíbil hektický a velmi rušný život velkoměsta vLondýně, ale zato klid a odpočinek vBrightonu stál zato. Dobré počasí, vánek a vlny. Tomu se nedalo odolat.

V Londýně většina muzeí a galerií je vstup zdarma. Určitě stojí zato nějakou památku, galerii nebo hlavní Londýnskou knihovnu navštívit. A utrácení peněz po nákupech .... Musíte brát zřetel, že jste ve 4. nejdražším městě na světě a tím jsou stanoveny ceny.

Více fotek najdete na

Poslední aktualizace: 27.3.2009
Krásná Anglie na mapě
Autor: Hypolit

Příspěvky z okolí Krásná Anglie

Guildford river Wey walk
Když už se vydáte byť jen na jednodenní výlet do města Guildford ( západní Surrey Hills) byla by škoda kromě centra města a hradu se…
Windsor – vinařství Denbies - Dorking – Box Hill - Leith Hill…
Guildford castle pochází ze začátku 11.století ( 1066 ). Byl jedním z těch hradů, které William dobyvatel vystavěl , byl postaven v …
Tento příspěvek bude zajímat zejména maminky s dětmi, zatímco záv…
Město Guildford by mohlo být též nazýváno západní bránou do Surrey Hills. Leží na západním okraji této oblasti. Historie se o městě …
Den první a druhý. Potřeboval jsem vyřídit další rodinnou záleži…
Z Ruzyňského letiště v Praze v únoru 2009 brzy ráno letíme letadlem s…
Město leží nedaleko od ústí řeky Arun jižně od Londýna téměř na silnici A27. Při naší cestě po Velké Británii nás nejdřív upoutal…
PAMÁTKY V LONDÝNĚ TOWER OF LONDON je hrad tačící se nad Temží, byl po…
Nabízím typ na výlet v blízkosti Londýna( z nádraží Waterloo - Virginia…
Anglii má většina lidí spojenou s jejím hlavním městem, nicméně jsou zde…
Londýnské oko, anglicky London Eye patří společnosti British Airways.…
Oslavy 70. výročí kapitulace Japonska a ukončení druhé světové války byly…
Buckinghamský palác patří k památkám, které byste v Londýně neměli…
Druhým nejvýznamnějším náměstím Londýna, které se nachází na severním…
Navštívíme-li Londýn, najde se určitě několik míst, které prostě nelze při jeho prohlídce vynechat. Jedním z takových míst jsou určitě budovy br…
Katedrála sv. Pavla v Londýně je druhou největší církevní stavbou …
Původní park St. James's (Park sv. Jakuba) byl zřízen v roce 1536 Jindřichem VIII. jako první…
Jednou z nejvýznamnějších památek Londýna je bezesporu Westminsterský pal…
Po jednodenní návštěvě  belgického romantického  městečka Bruggy (…