Londýn - spouštění mostu Tower Bridge
Určitě nejznámější a nejfotografovanější most hlavního města Spojeného království patří současně k těm nejmladším. Byl postaven v letech 1886 – 1894 ve stylu viktoriánské neogotiky. Původním autorem projektu byl městský architekt Sir Horace Jones, ten však v průběhu stavby zemřel a most byl dokončen - v odvážnější a zdobnější podobě - dle návrhu jeho nástupce, Sira Johna Wolfe-Barryho.
Pětice hlavních dodavatelů a více než 430 dělníků se podílelo na stavbě gigantu, který „spolkl“ přibližně 150 tisíc tun betonu a 11 tisíc tun oceli. Když byl most za přítomnosti prince z Walesu – budoucího krále Edwarda VII. – a jeho manželky v roce 1894 slavnostně otevřen, stal se ihned největším a nejdůmyslnějším zvedacím Mostem světa. K jeho zvedání a spouštění bylo používáno dvou parních strojů o výkonu 360 koňských sil a systému tlakové vody v hydraulických zásobnících. Autorem tohoto důmyslného systému byl Hamilton Owen Rendel. Vytvořená energie z těchto zařízení se ukládala do šesti obrovských akumulátorů.
Již od počátku trvalo zvednutí mostu do jeho maxima, tedy 86 stupňů, jen jednu jedinou minutu.
Dnes jsou již uvedené parní stroje součástí muzejní expozice v prostorách mostu, konkrétně v části nazvané Viktoriánská strojovna. V roce 1974 došlo totiž k náhradě původního soustrojí elektro-hydraulickým systémem.
Celková délka mostu je 244 m, jeho pohyblivá část představuje jednu čtvrtinu této hodnoty. Zvedání a zavírání mostu je stále úchvatnou podívanou a obrovskou turistickou atrakcí. Probíhá až pětsetkrát ročně (což je jen zlomek původního počtu) a je možné si dopředu telefonicky zjistit, kdy toto „představení“ v nejbližší době opět proběhne.
Přes důmyslnost, dnes počítači řízeného, zařízení, dochází i zde k neplánovaným překvapením. Nejznámější jsou dva případy z nedávné minulosti. Jednou musel nečekaně se otevírající most doslova přeskočit městský autobus, slavný doubledecker. Podruhé most rozdělil kolonu vozidel při návštěvě amerického prezidenta Billa Clintona.