Tipy na výlet, Podzvičinsko

Kam a jak jedeme

lupa

Naše cesta směřuje cca 5km severovýchodně od Lázní Bělohrad, k čedičovému vrchu Hřídelecká hůra, resp Ho.rka, která se nachází na severovýchodním okraji obce Hřídelec.

Za čím jedeme
lupa

Jedeme za poznáním přírodní památky, kterou tvoří jedna z nejmladších sopek v regionu. Vrchol Hřídelecké hůry, Horka je pozůstatkem třetihorní sopečné činnosti. I přesto, že ve vulkanickém pahorku probíhala od 19. století do počátku 20. století těžba, zachoval si vrchol kuželovitý tvar. Při těžbě čediče se v kopci vytvořila řada dutin a komor, jež připomínají pseudokrasové jeskyně. I dodnes je zde možno nalézt velké množství minerálů např. amfibolit, dolomit, kalcit, olivín, aragonit, pyrit, siderit, a další…. Vytěžené dutiny se staly zimním útočištěm netopýra černého. Na římsách skal sídlí poštolka obecná. Z vrcholu horky se nabízí výhled do středu sopky a na Bělohradsko.

Jak a kde jsme se najedli a ubytovali

lupa

Vzhledem k tomu, že výchozím místem k výletu bude zřejmě město Lázně Bělohrad je ideálním místem k naplnění hladového bříška některá restaurace v lázeňském městě.

Co se nám nejvíc líbilo a co ne
lupa

Směrová šipka do centra Horky (bývalého lomu) v Hřídelci chybí, holt turista musí použít své intuice, ale zas tak složité to není. Cesta k vrcholu je o poznání jednodušší, stezka je velmi dobře rozpoznatelná.

Nedaleko pod Horkou se nachází památník amerických letců jejichž bombardér B-17 se zřítil nedaleko obce. B-17 se 14 února 1945 vracel z mise nad Drážďany……

Památník je samostatně popsán u tohoto příspěvku: http://www.turistika.cz/mista/hridelec-pamatnik-americkych-letcu

Další informace

Hodnocení:
2797. místo
Náročnost:
rodina s dětmi, romantika
Délka:
vycházka (do 6 km), celodenní výlet (15-20 km)
Druh:
za sportem, do přírody, na hory, na kole