Tipy a novinky Chaty a chalupy DěčínChaty a chalupy  Mapa Děčín

Děčín leží severovýchodně od Ústí nad Labem nedaleko statní hranice s Německem. Děčín leží na obou březích řeky Labe a je zde důležitý říční přístav, odkud lodi doplují až do Hamburku. Děčín vytváří pomyslnou hranici mezi dvěma chráněnými krajinnými oblastmi a to jsou Labské pískovce a České středohoří.

Trasy Děčín (128)
Děčínsko a Lužické hory
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Děčínsko a Lužické hory

Hřensko - Pravčická brána

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Do přírody

Fotografie (34)  • Foto: Cajisko

Hřensko – soutěsky a Pravčická brána. V minulém výletu jsme se podívali na Moravu, a tentokráte jsme otočili na druhou stranu republiky, a to do CHKO České Švýcarsko, přesněji do Hřenska, kde se nachází lákadlo této oblasti, a to soutěsky vedoucí až k Pravčické bráně.

Jak jsem již nakousnul bude naším cílem právě Pravčická brána, která je vyvrcholením jedné z mnoha stezek, které právě CHKO České Švýcarsko nabízí. K této největší přirozené skalní bráně se dostaneme z Hřenska právě již zmiňovanými soutěskami, kterýmijsou Tichá(Edmundova) a Divoká. Obě soutěsky se vinou v krásných přírodních podmínkách, jsou obklopeny z jedné strany skalními stěnami a z druhé strany šumící řekou Kamenicí, která v každém z nás probudí romantickou duši.

Foto: Cajisko

Každému, kdo chce navštívit tuto oblast CHKO České Švýcarsko doporučuji zastavit se alespoň na víkend, když né na celý týden. Já osobně doporučím Hotel Formule, který se nachází na okraji Děčína, čili pro relaxaci pro náročném dnu je ideálním řešením. Hotel navíc nabízí spoustu možností, ať to je minigolf, bazén a spoustu dalšího. Hodně zajímavým je i kemp, který je v areálu hotelu a pro cyklo-turisty, kteří touto lokalitou projíždí je bezstarostným řešení toho, kam složit unavené nohy a hlavu. Navíc jej vlastní perfektní lidé, kteří pro Vás udělají první a poslední. U hotelu je zastávka MHD, která Vás odveze do Děčína, kde se můžete začít oddávat turistice. Další informace o hotelu najdete v rubrice Ubytování (https://www.turistika.cz/ubytovani-restaurace/detail-ubytovani/hotel-formule-)

Pokud načneme téma restaurací, mohu osobně doporučit Mexickou restauraci(www.texmexbar.com), která leží na cestě z Hotelu Formuledo Děčína, navíc patřící právě majitelům Hotelu Formule, čili Váš žaludek bude jako v bavlnce. Dalším doporučením je restaurant Paroloď, který svým stylovým prostředím připomíná loď, která je právě specifikem pro město Děčín. Zde si můžete dát pizzu, těstoviny, ale i spoustu dalších jídel té naší kuchyně. Tento restaurant se nachází v Děčíně, přímo před mostem přes řeku Labe, kde je taktéž přístav. Další zastávkou, kde jsme naplnili náš žaludek je restaurant u Hotelu Mezní Louka, ležící právě na cestě na Pravčickou bránu po opuštění Divoké soutěsky a po zhruba 6km výšlapu je vítanou zastávkou. Je zde venkovní posezení, čili v krásném počasí můžete vychutnávat atmosféru.

Foto: Cajisko

Kladu si otázku kde začít, jelikož výčet toho, co se líbilo je skutečně moc. Ale začneme od začátku. Důležitou práci pohybu turistů po CHKO České Švýcarsko odvádí autobusová Doprava, která ve společenství se sousedy z autobusové Dopravy z Německa vozí turisty po této oblasti. Navíc při nákupu lístku z Děčína dostanete mapku, takže určitě plus. Nesmím zapomenout ani na České dráhy, kterým patří také velký dík, i ty se totiž podílí na tom, aby nejen turistika, ale i cyklo-turistika měla zelenou, a to tak, že vám nabídnou vstup do této oblasti i z Německé strany. Jako v minulé reportáži, tak i tady chválím dobře značené turistické stezky, čistotu a turistické centrum, které je po příjezdu do Hřenska připraveno pro turisty a jejich otázky. Dále nesmím zapomenout říci, že soutěsky nabízí převozy lodičkou po řece Kamenici, která je obě dělí. Sveze vás na ni takový ,,český gondoliér“, který vám plavbu zpříjemní srandovním vyprávěním právě o skalních útvarech, kolem kterých plujete. Já osobě jsem byl rád za WC, které jsou po cestě také k vidění. Dále tato trasa mající asi 12-15km je zdravě poseta občerstvením, což také uvítáte. Skutečnou odměnou pak pro vás bude pohádkový výhled na Pravčické bráně. Krásně vytvořené Vyhlídky vám umožní krásný pohled na CHKO a zároveň vám tak umožní udělat si krásnou fotografickou vzpomínku na této největší přirozené skalní bráně našeho kontinentu.

Tak jako v minulé reportáži, tak i tento tip na výlet vám doporučuji. Je vhodný pro všechny věkové kategorie a můžete s sebou vzít i své čtyřnohé miláčky. Nepřeberné množství pěších túr jak v krátkých tak i v dlouhých vzdálenostech. Stejně tak cyklo-turistika zde má zelenou, je možnost vyjet si i do Německa, kde cyklostezky pokračují.

První co bych vám poradil, tak určitě vyjeďte do této oblasti co nejdříve. Přímo vám poradím, že v 8:05hod. vám odjíždí autobus z autobusového nádraží z nástup. č. 1 přímo do Hřenska. Vystupte na zastávce Hřensko, k soutěskám. Tam je totiž vstup do Edmundovy (tj. tiché) soutěsky. Proč tam začít? Jelikož dříve dojdete k převozům mezi soutěskami a vyhnete se tak odpolednímu návalu turistů, kteří se vrací právě z Pravčické brány a musí čekat na lodičky.

Celý okruh vás vyjde zhruba na 6 hodinek, čili vyjděte včas ať pak nemusíte nikde spěchat.

Tímto vás všechny zvu do této nádherné oblasti a za celou redakci turistika.cz vám přeji krásný výlet a s ním spojené krásné zážitky.

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Autor: Cajisko

Hřensko

Příspěvky z okolí Hřensko - Pravčická brána

Od Pravčické brány, až do Jetřichovic.
Trasa plná krásných výhledů, ze které si zajisté odnesete mnoho zážitků.Vystoupíte na autobusové zastávce Hřensko-Pravčická brána. Odsud je to cca 2,5 km až k samotné Pravčické bráně. Určitě doporučuji zaplatit si…
Slyšel jsem, že je tam Boží klid a mír, že můžu přijít a zahrát si kdykoliv, vždycky se nějak vejdu. Že je tam rozhled po krajině plné skal a kopců, že je kam jít po golfu, že je tam okolo několik penzionů, kde se předhánějí, co všechno hostovi nabídnout. A hlavně – že jsou tam dobří lidé.Takto informován jsem setrval ještě asi dva roky bez toho, že by mne napadlo se do Janova vypravit. Pak mne osud v podobě rodinné dovolené zavál do blízkého okolí, a protože hole z auta nevyndávám ani když je sebeplnější, bylo jaksi nasnadě, že se můžu přesvědčit o všem, co jsem o Janovu slýchal. O tom hřišti jsem slyšel už dávno. Janov. Prý pěkná devítka. Je velice blízko hranice s Německem, u  veleznámého…
Název pro údolí pod Pravčickou bránou, které tvoří kulisy při cestě na ni. ......................................................................................
V našem případě jsme byli ubytováni v autokempu u máchova jezera, takže jsme návštěvu brány pojali jako celodenní výlet autem. Z Máchova jezera je to asi hodinka autem přes Nový Bor a Českou Kamenici do Hřenska. Z…
Pravčická brána je největší přirozená skalní brána na našem kontinentu, národní přírodní památka. Je považována za nejkrásnější přírodní útvar Českého Švýcarska a tvoří symbol celé oblasti. Její rozměry jsou ú…
Naše cesta vede k nejznámějšímu symbolu národního parku k Pravčické bráně. Pokud pojedete autem ,můžete využít parkoviště, které se nachází v horní části Hřenska nad restaurací Klepáč. Parkoviště poznáte  i podle …
 Pondělí 19.7.2010   Dnes nás čeká náročnější den, vypravujeme se na celodenní výlet na Pravčickou bránu nad Hřenskem. Meteorologové slibují krásný den. Po druhém klinknutí věžních hodin…
Nejnavštěvovanější, nejromantičtější, nejcennější a ozdobena mnoha unikáty – taková je trasa naučné stezky, spojující nejznámější cíle celé oblasti. Z vyhledávaného centra cestovního ruchu se nejprve vydáme k Pravčické bráně, nejmohutnějšímu skalnímu mostu v Evropě, a tím jako bychom vstoupili do pohádky. Následující roztodivné skalní útvary,…
Nejznámější a nejobdivovanější skalní útvar Českého Švýcarska a symbol celé oblasti, největší přirozená skalní brána na našem kontinentu, národní přírodní památka. Najdeme ji na konci skalního hřbítku …
Zámeček se nachází v Národním parku České Švýcarsko u skalního mostu Pravčické brána (u obce Hřensko). Důvodem výstavby tohoto zámečku byla Pravčická brána, která lákala do oblasti mnoho turistů. Již od roku 1826 zde byl výčep umístěn v chatrči z dubové kůry, v roce 1881 byl nahrazen zámečkem Sokolí hnízdo. Ten byl postaven ve zcela zvláštní poloze - budí dojem, že je přilepen ke skále. Zámeček dali postavit zástupci šlechtického rodu Clary-Aldringe…
V sobotu 13.8.2016 se mi po dlouhé době naskytla možnost opět si udělat nějaký výlet a to rovnou na mém jednostopém bezmotorovém miláčkovi. Během týdne se mi v hlavě,, vyrojil“ plán, udělat si výlet na Pravčickou …
Čedičový kužel Groβer Winterberg je druhým nejvyšším vrcholem Saského Švýcarska. Na jeho vrcholu je horský hotel s rozhlednou a informační centrum národního parku. V okolí je přírodní rezervace s bukovým pralesem. V roce 1848 zde byl postaven lovecký zámeček, který byl koncem 19. století přestavěn na výletní hospodu. K té byla přistavěna dřevěná rozhledna. V druhé polovině…
České Švýcarsko: Pravčická brána a Soutěska Kamenice
České Švýcarsko - klasický okruh Pravčická brána a soutěska řeky Kamenice (pátek 30.8.2013) Národní park České Švýcarsko byl vyhlášen národním parkem v roce 2000 a chrání především unikátní rozlehlé p…
Gabrielina stezka byla vybudována v roce 1892 knížetem Edmundem Clary-Aldringenem, velkým průkopníkem turistiky v Českém Švýcarsku. Stezka prochází po úpatí Křídelních stěn a měří asi 6 kilometrů. Kníže ji nechal …
Jeli jsme si užít pobyt na několik dní v Českém Švýcarsku v okolí Hřenska. Vyrazili jsme si užít Tichou soutěsku nazývanou také Edmundova a Divokou soutěsku. Přes Meznou jsme se dostali z…
Na posledních 10 kilometrech svého toku před ústím do Labe se řeka Kamenice hluboko zařezává do kvádrových pískovců Českosaského Švýcarska. Nejpopulárnější jsou úseky nazývané Tichá a Div…
Jako každý rok, měl jsem i před letošní dovolenou připraveno poměrně dost tipů na výlet, ale opět jako obvykle jsem tento pečlivě vypracovaný plán využil spíše velice sporadicky. Pak stačilo den před akcí náhodně …
Hřensko - soutěsky. Českosaské Švýcarsko je pojem, který turisté dobře znají. My dnes – obrazně řečeno - míříme přímo do jeho srdce - do soutěsek na malebné říčce Kamenici. Bohužel ještě předtím, než se ponoříme do stínu strmých srázů a začneme postupovat proti proudu Kamenice, musíme začít počítat. Parkovné za osobní auto na dobu delší než 3 hodiny – 120,- Kč! Bum!…
Hřensko je na turisty připraveno i s pramicemi v soutěskách Pokud uvidíte v televizním zpravodajství tvář starosty Hřenska Josefa Černého, tak s největší pravděpodobností jsou za ním vidět následky ničivých povod…
Dříve nazývaná Edmundova nebo Dolní, skalnatý kaňon řeky Kamenice, poslední ze tří soutěsek na dolním toku řeky, VJV od Hřenska. Jeho stěny tvoří strmé, často kolmé skalní stěny, vystupující nad úroveň hladiny do…
Jedeme se podívat snad na nejznámější klenoty NP České Švýcarsko. Lokalita se rozprostírá nedaleko města Děčín, odkud míříme do Hřenska. Tady parkujeme na neplaceném parkovišti u čerpací…
V Hřensku jsme prvně byli na jaře r. 2013. Byli jsme tam asi čtyři noci. Tehdy jsme prošli část Českého Švýcarska, které je skutečně nádherné.  Letos jsme se tam vrátili na stejně dlouhou dobu, byli jsme se podíva…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu na romantický výlet do Okolí Hřenska.Dostanete se sem prakticky z celé EU vlakem nebo  vlakem i autobusem z Děčína…
Hřensko - nejznámější a turisty nejvíce navštěvovaná obec v chráněné krajinné oblasti Labské pískovce. Atraktivní a velice romantické plavby na pramicích umožňují soutěsky řeky Kamenice, Tichá a Divoká. Nachází …
Jedeme z Mostu do Děčína vlakem, dále pokračujeme autobusem do Hřenska. Odtud pěšky po červené turistické značce nejprve po silnici přes turistické rozcestí Tři prameny. Pak začíná stoupání lesní cestou k Pravčick…
Pokračování cestopisu České Švýcarsko - Pravčická brána, Dolský mlýn, Panská skála, Jetřichovické skály   Děčín Třetího dne pobytu v Českém Švýcarsku nás  zradilo počasí, obloha se zatáhla a začala plakat. Nabídla se  možnost  schovat se pod střechu děčínského zámku. Po 15 minutách od výjezdu  z Hřenska  jsme  s kamarádkou zaparkovaly v  metropoli  Labských pískovců, v centru textilního a potravinářského průmyslu,  strojíre…
K nejznámější přírodní památce Česko-Saského Švýcarska jsme zvolili cestu vedoucí po červené TZ z obce Mezní Louka.Náš nástup na trasu začal na parkovišti Nad Klepáčem,kde jsme zanechali jedno z vozidel(30Kč na…
www.soutesky-hrensko.cz Soutěsky Kamenice se nachází nedaleko Hřenska v Českém Švýcarsku. Jedná se o hluboké kaňony řeky Kamenice v kvádrových pískovcích. Ve směru toku Kamenice je nejdříve Ferdinandova soutěska,…
Zbytky skalního hradu Šaunštejn, nazývaného také Loupežnický hrad, stojí na mohutném pískovcovém bloku v Jetřichovických stěnách nedaleko Vysoké Lípy na Děčínsku v Ústeckém kraji. Vrcholo…