Horní Radechová – obec a rozhledna Na Signálu

Tipy na výlet Vycházka - půldenní Do přírody

Jsme na rozhledně Žernov, jedeme do Broumova, milujeme rozhledny, musíme se proto zastavit na nedaleké rozhledně Na Signálu v Horní Radechové.

Obec Horní Radechová se rozkládá podél potoka Radechovka na severu Podorlické pahorkatiny na hlavní silnici z Červeného Kostelce (4 km západním směrem) do Náchoda (8 km na jih). Do Hronova je to autem cca 6 km na východ, vzdušnou čárou zhruba polovic.
První písemná zmínka je z r. 1415, podle jiných pramenů z r. 1402, kdy obec platila náchodskému kaplanovi za konání mše. Byly zde převážně rolnické usedlosti. Obyvatelé se živili hlavně zemědělstvím a tkalcovstvím.
Dne 13. prosince 2014 byla zhruba 2 km západním směrem od obce slavnostně otevřena rozhledna. Stojí na vrcholu Signál (501 m), který je součástí Podorlické pahorkatiny. V těchto místech prochází předválečná (prvorepubliková) linie těžkého opevnění.
Na železobetonové desce stojí 29 metrů vysoká, převážně dřevěná konstrukce rozhledny čtvercového půdorysu. Na zastřešenou plošinu ve výšce 25 metrů vede ocelové točité schodiště se 125 schody. Rozhledna má pět pater, ochoz ve druhém patře umožňuje se projít, podívat se do okolí a samozřejmě i vydechnout a nabrat síly na výšlap do dalších pater. Poslední páté patro je zastřešené.
Z rozhledny je kruhový výhled. Za příznivého počasí je vidět Ostaš, Broumovské stěny, Jestřebí hory, Krkonoše, Orlické hory, polské Stolové hory, Králický Sněžník, Zvičina a částečně Javoří hory.

My jsme se najedli u rozhledny, ale z vlastních zásob. Rozhledna je celoročně volně přístupná, žádné občerstvení zde vybudované není. Asi by to vadilo i majiteli zdejších bunkrů – jen vystoupíte z auta na parkovišti pod rozhlednou, už vidíte ceduli „Soukromý pozemek“ . Jen k rozhledně se dostanete a také k nedalekému krytému přístřešku.

Rozhledna je hezká, vysoká, s dalekými výhledy. Stejně jako zhruba 14 km vzdálená rozhledna Žernov byla postavena v rámci přeshraničního projektu Místa plná rozhledů. Rozhledny si jsou trochu podobné, přesto nejsou stejné. Dřevěná konstrukce této rozhledny je uprostřed trochu zúžená. Možná kvůli tomuto tvaru, možná proto, že je poměrně vysoká a otevřená, tak silně profukující vítr ji rozeznívá, že to vyluzovalo zajímavé zvuky. Asi jsem tím byla tak překvapená, že jsem ji zapomněla vyfotit.

K rozhledně se dostanete z obce Horní Radechová po žluté turistické značce (2 km), která dále pokračuje k vlakové stanici Velké Poříčí (1,2 km) a dále na východ.
Také se na ni dostanete po červené Jiráskově cestě z vlakové stanice Hronov (2 km), která pak pokračuje do Náchoda – na nádraží je to cca přes 6 km.
Poslední aktualizace: 9.7.2018
Horní Radechová – obec a rozhledna Na Signálu na mapě

Příspěvky z okolí Horní Radechová – obec a rozhledna Na Signálu

Turistická známka č. 2200 - Rozhledna na Signálu - Horní Radechová
Na vrcholku kopce Signál (501 m n. m.) u obce Horní Radechová vyrostla dřevěná rozhledna. Její vyhlídková ploši…
Dřevěná rozhledna na vrcholku kopce signál (501 m. n. m.) se nachází nedaleko obce Horní Radechová.…
Rozhledna na SignáluRozhledna na Signálu se nachází na stejnojmenném vrchu…
Turistické rozcestí leží pod vrcholem kopce Signál pod tzv.…
Původně jsme ten výlet mysleli jinak. Mělo svítit slunce, tak jsm…
Z Hronova do Červeného Kostelce se dá jít několika trasami. Tato …
Turistické rozcestí v centru obce u hlavní silnice. Prochází tudy tato značená trasa: žlutá SV směrem - Studénky a dále po červené buď Náchod nebo…
Hronov leží v Královehradeckém kraji, severním směrem od města Náchod u…
Výchozím místem bude město Hronov (https://www.turistika.cz/mista/hronov). Tady odstavíme auto (pokud jsme nepřijeli vlakem nebo autobusem), dále se bu…
Jiráskovo divadlo - dominanta hronovského náměstí. Postaveno bylo v roce…
Při cestách v oblasti Náchodska a Broumovska město Hronov nelze m…
Tuto trasu bych nazval vyloženě relaxační. Potřebujete-li odpočinek hlavně…
Míříme do“hlavního města amatérského divadla“, do rodného města Aloise…
Centru dnešního náměstí ČS armády v Hronově dominuje barokní mariánské sousoší z roku 1725 od sochaře Severina Stolaře. Zhotoveno…
Knahlův nebo také Kalinův domek stojí v Jiráskově ulici, která je výpadov…
Vyvrcholením letošního Národního týdne manželství v Hronově bylo slavnost…
V Jiráskových sadech v Hronově (viz https://www.turistika.cz/turisticke…
Hronov - rodný dům Aloise Jiráska
Rodný domek Aloise Jiráska se nachází za náměstím při levé straně silnice…
Park se nachází na rozhraní řeky Metuje a rodného domku Aloise Jiráska. Parku dominuje bronzová socha Aloise Jiráska od sochaře…
Cestou od rodného domku Aloise Jiráska k pozdně renesanční zvonici si…