Horažďovická 50 - 49 ročník

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Horažďovickápadesátka49.ročník

Od místa startu na malém nádvoří zámku jsme zabočilidoleva, prošli spodní branou, pod zámkem opět doleva na most přes rameno Otavy u mlýna směrem na Zářečí. Pak nás cesta vedla po kombinovaném značení zeleného vycházkového okruhu/ bílozelené čtverce – první na sloupu osvětlení u mostu/. Za mostem pak první uličkou Doprava přes „Panskou zahradu“, poté přes lávku na „Ostrov“ a pravou cestou proti proudu mlýnského náhonu. Asi po 2 km na špičce „Ostrova“ jsme přešli přes úzkou betonovou lávku a pokračovali pěšinou nad řekou. Dorazili jsme k osamocené chatce, kde byl kontrola, místo pro dětské soutěže a také občerstvení. Takový pěkně na teple opečený buřtík nebo teplem na ohýnku ohřátá pizza to byla mňamka. K tomu ještě dobré pivíčko a byli jsme připraveni k další cestě. Pokračovali jsme proti proudu řeky, prošli kolem ohrady, kolem dvou chat přes potůček a přes lesík, kolem mohutné lípy a k silničnímu mostu v Malých Hydčicích. Tady odbočila naše trasa15 km doleva na most.Po lávce přes Otavujsme přešli do Velkých Hydčic, zabočili doleva, kolem prodejny s kulturním domem k železničnímu přejezdu. V prodejně si někdo dal pivko a někdo nanuky. Obojí bylo dobré.Za přejezdem Doprava a již po vlastním značení(šipky, fábory)po silnici do obce Hejná.Na kraji obce za autobusovou zastávkou u prvního stavení Doprava k návsi a stále dolů k turistickému rozcestníku.Od rozcestníku jsmepokračovaliopět po značce zeleného vycházkového okruhu, uličkou mezi domy, za železným sloupem Doprava až ke kostelíku. Odtud Doprava vzhůru k odpočívadlu na kraji lesa – je tu krásný výhled k Pačejovu, Břežanům a Malému Boru. Cestou dál přes les a po cca 300 m na louce u betonové skruže se sloupkem značenou naučnou stezku nás cesta vedla dolevana traktorovou cestu. Po traktorové cestě dále po vlastním značení, kolem osamoceného křížku v polích a bez odbočování až k silnici u samoty Karlovce. Odbočili jsme doprava a šli po silnici (kolem novostavby domku) asi 400 m. U rybníka pak odbočkou doleva na polní cestu, dále podél lesa a lesní cestou. Později se cesta stáčela doleva, prošli jsme esíčkovitou zatáčkou a vyšli nad samotou Karlov, kterou jsme obešli zleva a pokračovali polní cestou po hrázi rybníčka, přes kopec až k silnici. Tady rovně až ke vsi Boubín. Ves jsme prošli po silnici směrem na Horažďovice. Na konci vsi u zrcadla v ostré pravé zatáčce pak rovně po červeném značení (bíločervené čtverce) vycházkového okruhu. Nevýraznou cestou při okraji lesa pod Svidníkem. Doprava je krásný výhled na Horažďovice a obzor od Katovické hory až k Čečelovicům. U hájovny pod Práchní zabočila naše cesta kolmo Doprava, kolem zahrádkářské kolonie k silnici a po ní směrem k městu. Na křižovatce u bývalého Jitexu jsme se pro jistotu zeptali a šli doleva dolů k řece k železnému mostu. Tady pak už po červené turistické značce, jsme přešli most . Za ním doleva nás značka dovedla brankou na náměstí, pak doleva kolem kostela a horní branou do zámku do cíle pochodu. V cíli bylo občerstvení a opět velmi dobrá pizza, ovšem už přímo z pizzerie. Příští rok Bude Horažďovická padesátka slavit kulaté výročí a to 50 let . Proto se sem vypravíme znovu. Přijďte v co největším počtu projít tuto krásnou krajinu. TK BLAMIŠ

Za hezkou krajinou kolem Horažďovic, za hezkou procházkou kolem řeky Otavy a pokud někdo projde trasu dříve, pak i prohlídku zámku.

Najedli jsme se po trase z vlastních zásob a moc pěkně na kontrole. Pak v cíli na nádvoří zámku. Moc dobrá pizza.

Jen malou poznámku máme ke společné trase pro cyklisty a pěší. Na několika místech mohlo dojít k nepříjemným střetům, protože cyklisté i v úzkých místech na pěší nebrali ohled.

Pokud budou trasy letos zase tak zajímavé jako v loňském roce doporučujeme dobře pracovat s popisy tras.

Poslední aktualizace: 19.3.2015
Horažďovická 50 - 49 ročník na mapě
Autor: vildt

Příspěvky z okolí Horažďovická 50 - 49 ročník

Horažďovice – předhůří Šumavy
Strategický ostroh nad Otavou se v polovině 13. století stal ději…
Svaté Pole je malá víska, asi 2 km severovýchodně od Horažďovic. Leží…
Vstupte do kouzelného světa Pošumaví, kde se zima neukrývá za závory, ale…
Horažďovice leží v Jižních Čechách, západním směrem od Strakonic. Město j…
Vyloženě oddychový jarní víkend jsme se letos rozhodli strávit v…
Předpověď počasí slibovala příjemný sluneční den, přesto se hned od rána…
Pomník se nachází na Husově náměstí, při kterém prochází Strakoni…
Mezi památkami města Horažďovic vyniká renesanční, barokně upravený…
Ulice Příkopy v Horažďovicích je zřejmě vedena v místech, kde dří…
V některých turistických příručkách je také zvána jako brána Jižn…
V roce 1924 vznikla ve městě náboženská obec Církve československ…
Pošumaví je krásný kraj plný starobylých měst, městeček a vesnic jako z …
Jak branka ke svému jménu přišla jsem se nedozvěděl. Ale název je to…
Městské muzeum Otevřeno pro veřejnost od června do září, Út až Ne…
Horažďovice byly původně trhovou osadou, která vznikla pod hrade…
Na levém břehu řeky Otavy se rozkládá městečko Horažďovice – Perl…
Na tomto místě stál původně kostel sv. Michala. Ten byl postaven …
Sloup je umístěn na východní straně náměstí Míru, nedaleko Radnic…
Zcela výjimečnou památkou města Horažďovic je Červená brána. Byla…
Původně raně gotická bazilika sv. Petra a Pavla patří mezi nejvýznamnější památky Horažďovic. Toto téměř šestitisícové západočeské město, jehož…