Czermna - pohyblivý betlém (Ruchoma Szopka) - diskuse

• Re:
    9.1.2013 20:42

Děkuji za pochvaluSmile. To jsme betlém navštívili asi ve stejnou dobu (my 2. září). Informace jsem čerpal především z polsky psaného textu nalepeného na varhanách. Zbytek z internetu. I když někde se matematicky neshodují roky. Pan František Štěpán se narodil v roce 1881. V 15 letech, tj. podle mne v roce 1896, začal vyřezávat figurky. Na betlému pracoval 20 let, tj. dokončil ho v roce 1916. Někde se píše, že až v roce 1924. Tady mi 8 let nehraje. Ten rok 1927, kdy začal být betlém poháněný elektřinou, už zase souhlasí.

Až půjdu někdy kolem, stavím se a zeptám se. Snad se dopátrámSmile. Tolik ještě k betlému. Zdravím DP

• 9.1.2013 7:47

Skvěle napsaný článek, díky za něj. Betlém jsme navštívili na podzim, je nádherný. Šli jsme tehdy z Machova, trasu jsem popsal na http://www.turistika.cz/trasy/machov-czermna-kudowa-zdroj-nachod, betlém je v trase pod číslem 10. Chtěl jsem ho zde přes zimu popsat, ale dobře, že jsem se k tomu nedostal, tolik informací jsem k němu neměl. Škoda, že mezi emotikony není palec nahoru, dal bych ho nejméně třikrát. Smile

Zpět na příspěvek Czermna - pohyblivý betlém (Ruchoma Szopka)