Isolda11

Příspěvky uživatele Isolda11

Počet příspěvků: 23

Dne evropského dědictví ve Vysokém Mýtě
Z Litomyšle, kam jsme loni v září vyrazili u příležitosti Dnů evropského dědictví, jsme po bohatých zážitcích z tamních památek popojeli po poledni z opuštěného nádražíčka lokálkou do nedalekého Vysokého Mýta, kde…
Jedeme do Litomyšle, z Brna např. rychlíkem do Svitav a poté návazným autobusem. Letošní zářijové Dny evropského dědictví jsem se rozhodla využít k návštěvě Litomyšle, konkrétně hlavně tamního nedávno po nákladné …
Z Brna jsme se do Žamberka dostali poměrně snadno rychlíkem do Ústí nad Orlicí, osobákem do Letohradu a autobusem do Ž., vše ve zvolené ranní kombinaci bez problému navazovalo a cesta trvala jen něco přes 2 hodiny…
Jedeme do Ostravy, v našem případě z Brna je to překvapivě rychlejší vlakem než autobusem, ale ten nás zase doveze blíže k centru města, využily jsme tedy obě možnosti Primárně jsme jely na představení do Divadla …
Při letošních Dnech evropského dědictví jsme se vypravili konečně do dlouho plánované Jemnice, kde jsme nebyli spoustu let. Autobusů z Brna sice nejezdí do těchto končin zrovna mnoho, ale stihli jsme přesto vše, c…
Dostat se v našem případě z Brna do Luže nebylo nakonec zase tak složité, jen bylo třeba si trochu přivstat: brzo ráno ECčkem do Pardubic, tam hned navazuje osobáček do Chrasti u Chrudimi a nakonec ještě čtvrthodi…
Do Lysic lze dojet autobusem IDS JMK z Brna nebo dojít po turistické značce třeba z Lomnice u Tišnova nebo Černé Hory, Rájce-Jestřebí atd. ... Ještě do konce srpna mohou návštěvníci lysického zámku zhlédnout mimo …
Jedeme autobusem z Brna do Olomouce a poté do Litovle, zpět z Červenky vlakem do Přerova a do Brna. I přes svou nevelkou rozlohu a možná ne úplně srovnatelnou turistickou atraktivitu třeba vedle nedaleké Olomouce, dokonce i přes rozkopané ulice a náměstí (jak je ostatně přes léto dobrým zvykem v každém větším městě, lákajícím k návštěvě), může i Litovel nabídnout vnímavému…
Jedeme do Olomouce, v našem případě rychlíkem z Brna (nazpátek bohužel tradičně pořádně nacpaným!) a čeká nás tentokrát jen procházka po městě, případně jeho bezprostředním okolí, kam pomůže i městská hromadná Dop…
Jedeme vlakem či autobusem do Náměšti nad Oslavou, hned kousek pod nádražím nás pak čeká turistický rozcestník. Malý okruh kolem Náměšti nad Oslavou lze vhodně spojit s prohlídkou tohoto malebného historického měs…
Jedeme do Jihlavy, možností je celá řada, my zvolili tentokrát ranní autobus z Brna a podvečerní vlak z Jihlavy nazpět. Po městě jsme se pak pohybovali s plánkem v ruce pěšky, jak jsme zvyklí, ale jezdí zde samozř…
Do Bedřichova, i když je to docela zapadlá vesnička, se např. z Brna dostaneme poměrně snadno - autobusem od královopolského nádraží (směr Olešnice, Bystré) do Lysic a poté dalším návazným autobusem (směr Olešnice…
Jedeme do Moravské Třebové, což v našem případě (v neděli ráno z Brna) obnášelo rychlík do České Třebové a poté lokálku tak trochu zpátky do Moravské, přičemž nám ale v Brně nebyli schopni ani přes opakované urgence prodat jízdenku na správnou trasu (tedy ne s přestupem již ve Skalici), takže jsme to nakonec vyřešili až se sympatickým panem průvodčím v posledním vlaku -…
Mile nás překvapilo spojení z Brna do Lednice kombinací rychlíku pouze do Podivína a odtud autobusem za 10 minut na lednické náměstí. Z Břeclavi se pak nazpět nabízí široká škála vlaků nejrůznějšího typu, jen se v…
Jedeme do Žďáru nad Sázavou, v našem případě z Brna nejlépe rychlíkem, ten je tam jen za něco málo přes hodinku... Jako obvykle nás čeká na začátku i na konci výletu zajímavé historické město se spoustou památek (…
Do Olešnice se snadno dostaneme z Brna-Králova Pole autobusem 301, jezdí pravidelně každou hodinu. Cesta trvá něco málo přes hodinku. Navštívíme městečko Olešnici, starobylou vesničku Ústup, obec Křetín, Lazinov a…
Začínáme na brněnském sídlišti Kohoutovice, kam se dostaneme snadno městskou hromadnou Dopravou, vystoupíme na zastávce Kouhoutovice, hájenka. Hned u zastávky najdeme na kraji lesa rozcestník - a na něm si zvolíme…
Autobus do Veverské Bítýšky jezdí z Brna-Bystrce (od ZOO) o víkendu každou hodinu, za necelou půlhodinku nás pak kolem přehrady a hradu Veveří doveze do Bítýšky. Z Tišnova pak snadno odjedeme vlakem. Jako obvykle nás ve výchozím a cílovém místě čekají zajímavé památky - a mezi tím krásná příroda Na tak krátký výlet není jídlo skoro třeba, ale už v Bítýšce je hned u zastávky…
Výlet začíná ve Skleném nad Oslavou, kam se snadno dostaneme vlakem z Brna nebo ze Žďáru nad Sázavou. Končit budeme ve Velkém Meziříčí, odkud se dá odjet vlakem (do Brna s přestupem v Křižanově) nebo autobusem. Na…
Náš výlet začíná v Lipníku nad Bečvou, kam se např. z Brna dostaneme i veřejnou Dopravou docela snadno: třeba rychlíkem v 7:02 do Přerova, kde za čtvrt hodiny navazuje autobus a po 9. už jsme na místě. Jsou samozř…
Nejsme-li z Olomouce, přijedeme sem např. vlakem (z Brna jede rychlík každé 2 hodiny). Hned před hlavním nádražím najdeme zastávku autobusu č. 11, který jede každých 15 minut až na Svatý Kopeček (jízda trvá zhruba…
Jedeme vlakem do Přibyslavi, zpátky z Havlíčkova Brodu taky. Za prohlídkou měst Přibyslav (na začátku) a Havlíčkův Brod (na konci) se spoustou zajímavých památek, mezi nimi pak za krásnou přírodou. Milovníci cukrá…
Jedeme (např. z Brna) do Kuřimi, vlaky jezdí každou hodinu i častěji.  Nejprve si prohlédneme město Kuřim s jeho památkami a zajímavostmi, poté se vydáme do přírody a nakonec dojdeme do Brna (na MHD). V Kuřimi je …