TondaJ

Tonda Ježek

Rád cestuji a je mi jedno kam. Snažím se psát kvalitní příspěvky, které budou pro ostatní turisty užitečné.

Příspěvky sleduje: 0 turistů
Počet příspěvků: 41
Průměrná známka příspěvků: 1,50
Počet přečtení příspěvků: 120 682

Příspěvky uživatele TondaJ

Počet příspěvků: 19

Cesta za polární září - Lofoty (únor 2017)
Druhá část našeho severského putování zahrnovala přesun z Tromsø do města Lødingen, které leží na jednom z Lofotských ostrovů. Před sebou máme 240 kilometrů a …
Během podzimu roku 2016 jsem plánoval svůj cestovatelský program pro příští rok a s kamarádem jsme se shodli, že bychom rádi na vlastní oči viděli polární záři. Volba padla na konec února a …
Ten kus skály zná snad každý turista, který se chystal do Norska a hledal informace o tom co určitě navštívit. Spoustě dalším nejspíš přišla obrázková prezentac…
Na železnici narazíte ve Švýcarsku téměř všude. Mnoho tratí projíždí velmi krásnou krajinou především pak ty horské. Z toho důvodu ve Švýcarsku na vybraných tratích jezdí kromě obyčejných…
Tento „cestopis“ nepopisuje dobrodružnou cestu na druhý konec světa, ale pouze tří kilometrovou procházku pražským podzemím v místech nově budovaného úseku metra V.A. Návštěvníci se mohli…
Ráno vstáváme brzy. Po snídani balíme zbytky věcí a snažíme se dát pokoj do původního stavu. Z hotelu odcházíme okolo desáté hodiny. Na nádraží ukládáme zavazadla do úschovny, protože letadlo nám letí až po sedmé hodině večerní. Skoro půl dne se ještě můžeme toulat po městě. Z nádraží míříme k věži Rundetaarn, kterou nechal postavit král Christiane IV.. Tato věž je pozoruhodná tím, že k jejímu vrcholu nevedou schody, ale t…
 Dnes máme před sebou výlet do Švédska. Jedním ze symbolů moderní Kodaně je bez pochyby Öresundský most, který spojuje Kodaň se švédským městem Malmö. Spojení těchto dvou měst bylo vybudován…
Po dvou náročných předchozích dnech máme naplánován hlavně odpočinek. Hotel opouštíme až někdy okolo poledního. Naší první zastávkou je kostel Vor Frelsers Kiele, respektive jeho zajímavá…
 Dnes máme v plánu opustit Kodaň a navštívit město Helsingør ležící na sever od Kodaně. Cesta vlakem vede po pobřeží, ale bohužel okolní krajinu okupuje hustá mlha a viditelnost je pouze…
V sobotu 1. října jsem společně s Lukášem, Pavlem a Filipem vyrazil do hlavního města Dánského království, do Kodaně. Ráno nás všechny čekalo velmi brzké vstávání, protože letadlo odlétalo již v…
Vstáváme okolo šesté hodiny ranní. Během snídaně dobalujeme poslední věci a úderem sedmé hodiny opouštíme naše ubytování. Absolvujeme poslední jízdu tramvají na nádraží, kde přestupujeme na vlak do Basileje. V Basileji se máti velice diví, proč musíme tentokrát na autobus, když při příjezdu jsme jeli rovnou z letiště vlakem. Dává mi to hodně práce jí vysvětlit, že i z letiště jsme k basilejskému nádraží jeli autobusem.…
Po probuzení ke mně otevřeným oknem proniká nepříjemný zvuk. Jsou to kapky deště dopadající na okap. Nedá se nic dělat, předpověď počasí na dnešní se bohužel potvrdila. Ovšem ostříleného c…
Předpověď počasí na tento den je všelijaká. Proto volíme z naší nabídky výletů další z památek zapsaných na seznam UNESCO. Tím je jízda po železniční Rhétské dráze. Bohužel časově není možné, abychom s…
Dnes nás čeká patrně nejadrenalinovější zážitek, který jsem pro nás ve Švýcarsku naplánoval. Z Curychu jedeme do Luzernu, místa mého pobytu při minulé návštěvě. Díky pěknému počasí mohu…
Ráno nás opět čeká brzké vstávání. Dnes máme v plánu dát na čas vale courání po městech a konečně se povznést do výšin. Konkrétně do výšky přes 3 000 metrů, abychom si mohli vychutnat ničí…
Po cestovatelsky náročném předchozím dnu volíme dnes odpočinkový program. Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí jsme na dnešek naplánovali dopolední courání po Curychu a odpoledne,…
Ráno se nám sice moc vstávat nechce, ale nedá se nic dělat. Dnes nás čeká den plný cestování. Po rychlé snídani a tramvajovém přesunu se ocitáme na 17. nástupišti curyšského hlavního nádra…
Ve středu 25. května jsem si sbalil svých pět švestek, k tomu přidal svou drahou máti a společně jsme vyrazili na letiště. U odbavení jsem odevzdal naše společné zavazadlo, ve spolupráci…
Navštívit železniční stanici Jungfraujoch, která se nachází ve výšce 3 454 m n. m. uvnitř ledovce Jungfrau, ležícího v Bernských Alpách, je asi snem mnoha (nejen) železničních cestovatelů.…