fotografie jeni-c

Příspěvky uživatele jeni-c

Počet příspěvků: 16

Procházka Ljubljanou
Při putování Slovinskem jsme samozřejmě učinili zastávku i v hlavním městě. Ljubljanou jsme se procházeli šest hodin, v nichž jsme se snažili tuto slovinskou metropoli alespoň trochu poznat. Podnikli jsme okružní procházku kolem kostelů, podél řeky Ljubljanice a jejich mostů. Prohlédli jsme si nebotyčník (první slovinský mrakodrap), chrám sv. Mikuláše, Křižanke (původně…
  Odjížděli jsme v 6 hodin. Cesta ubíhala celkem rychle. Kolem 9. hodiny jsme byli v Praze a v 11 na hranicích v Rozvadově. Stále pršelo. Zdravotní zastávky byly asi tři. Kolem 13.hodiny jsme dorazili do Norimberk…
  Jednoho večera jsme se vydali navštívít beit Ticho – dům Ticho, který se nachází nedaleko Jaffa Road. Dům, který byl postavený jako jeden z prvních domů vně hradeb Starého Města v roce 1880, získal své jméno po …
  Cesta na pevnost Masada, která se tyčí na skále nad Mrtvým mořem, trvala z Jeruzaléma autobusem dvě hodiny. Náš izraelský průvodce byl vybavený mapami, obrázky a fotografi…
  Při pobytu v Jeruzalémě jsem podnikli výlet i do Betléma, který leží na západním břehu Jordánu a patří Palestincům. Od izraelského průvodce, se kterým jsme navštívili pevnost Masada, jsme se k palestinské proble…
  K Památníku jmen Yad Vashem na hoře Har Hazikaron jsme dojeli autobusem. Památník, jehož úkolem je dokumentovat historii židovského národa v období holocaustu, uchovat památku na 6 miliónů židovských obětí a pře…
  Druhou večerní vycházku jsme uskutečnili v pátek – tedy o šabatu. Ocitli jsme se v úplně jiném světě než včera – den před šabatem. Tentokrát jsme nešli pěšky, protože už dávno minula 20.hodina, vzali jsme si taxi. Byl to jak jinak arabský taxik, protože Židé o šabatu nepracují. Dovezl nás (4 osoby) od hotelu k Jaffské bráně za 40 šekelů. Řidič si chtěl zvednout cenu a říkal,…
První večerní procházku městem jsme uskutečnili ve čtvrtek – tedy večer před šabatem. Lákala nás tržnice nedaleko autobusového nádraží. Čekala nás zde záplava zboží: ovoce, zelenina, pečivo, cukroví, koření, maso,…
  Při pobytu v Jeruzalémě se nám díky vstřícnosti naší milé průvodkyně Orit podařilo navštívit synagogu o šabatu a zažít část bohoslužby. Samozřejmě, že se nejednalo o synagogu ortodoxního společenstva, ale o refo…
  7.Halmstad a cesta domů aneb Putování Norskem VII. Den čtrnáctý – středa 21.7.2004 V noci nás naštěstí žádná lesní zvěř nepřepadla. V 10 hodin jsme vyrazili směrem na Göteborg. Na každém rohu jsme pozorovali …
  Den dvanáctý – pondělí 19.7.2004 V devět už pěkně pražilo sluníčko, tak nám všechno pěkně uschlo. Vyrazili jsme na Kvam a Ulvik. Hledali jsme vodopád Bjølvefoss, třetí nejvyšší na světě, 840 metrů, je však odváděn trubkami do hydroelektrárny (výkon 56 MW). Na svahu jsme tedy viděli jen roury. Projížděli jsme také 7 km dlouhý tunel. Přepluli jsme trajektem z Brunviku do B…
  Den desátý – sobota 17.7.2004 V noci nám u stanu v pravidelných intervalech pískal nějaký pták. V 10 hodin jsme vyrazili směrem na Sogndal. Objížděli jsme fjord a viděli na druhém břehu opět vodopád Feigumfosse…
  Den devátý – pátek 16.7.2004 Vstali jsme už o půl sedmé. V noci byly přeháňky. V 9 hodin jsme už byli na Juvasshytta. Nabalili jsme se do teplejšího oblečení a čekali u recepce. Už tam nám byla pěkná kosa. Na r…
  Den sedmý – středa 14.7.2004 Vstali jsem ažpo 9. hodině. Hory byl ztracené v mracích, tak jsme jejich přítomnost jen tušili. Brzy ráno jsme v dálce slyšeli ovce hnané na pastvu – bečení a cinkot zvonců. Vydali …
  Den čtvrtý – neděle 11.7. 2004 Aut po přilehlé silnici ani moc nejezdilo. Vstali jsme po osmé hodině. Stejně jako včera zase jsem měla na levé noze klíště- už třetí. Dnes neprší a je modrá obloha. Vyrazili jsme do Osla. Zaparkovali jsme v centru, bohužel až po zaplacení v automatu jsme si všimli, že v neděli se parkuje zdarma. Vydali jsme se na okružní cestu – všude jsm…
  Den první – čtvrtek 8.7. 2004 Odjezd ve 6 hod 45 min z Radotína. Německem projíždíme nonstop bez přestávky, jen střídáme řidiče. Trasa Cínovec-Drážďany-Berlín-ostrov Rujána-Sassnitz. Ujeto za 11 hodin. Drážďany…

zpět na profil uživatele jeni-c