devitihlavasan

Počet příspěvků: 42

Východní pobřeží USA autem  2. díl
Východní pobřeží USA autem 2. díl
Druhý den po našem nočním příletu a přelte Atlantiku vstáváme natěšení na moře a pláž. Je však pod mrakem. Přesto vyrážím směr pláž. Ta vypadá přesně jako z amerických filmů. Dlouhý písečný břeh se slunečníky. A p…
Do Ameriky jsme vlastně jeli "z donucení". Ve svých 14-letech se dcera rozhodla rok studovat na Higt school v USA a ve svých 15 a 1/2 tam opravdu odjela. A pak jsme si pro ni  po devítí měsících jeli a spojili dov…
Pondělí 28.7.2014   V pondělí jsme se rozhodli dohnat všechno, co jsme za neděli nestihli kvůli tomu, že si moje hlava postavila hlavu. Varován před neustálými nájezdy turistů na Malou mořskou vílu jsme se rozho…
  Neděle 27.7.2014   Hotel Annex Copenhagen   Vyrazili jsme na sever. Dobře nám tak, teď se tu uvaříme. Máme krosnu plnou svetrů, mikin, bund, dlouhých kalhot, pomalu i kožichů a kombinéz, ale nikdo nám neřek…
Hanoi je hlavní město Vietnamu. Je to místo čilého ruchu, které na první pohled vypadá jako chaos. Má však svůj pevný řád, který cizincům zůstává dlouho utajen. Asiaté jsou národem neskutečně trpělivým a poslušným…
Co nás překvapilo na naší cestě Indočinou na přelomu ledna a února 2014? 1. Byla to naprostá přesnost místních. Na smluvené schůzky chodili nejméně s cca 15 minutovým přestihem. Platilo to nejen u našich známých,…
Název cestopisu však není úplně přesný. Přiletěli jsme na jih do Ho či minova města, pak jsme se místními aerolinkami přesunuli do Hanoje a přes střední Vietnam se vrátili na původní místo - Saigon (dnes Ho či minovo město). Ale pěkně popořádku. Co vede člověka ve zralém věku, aby zahodil lákavé katalogy cestovních kanceláří a vydal se přes půl zeměkoule po vlastní ose? A k…
Letošní velikonoce jsme si naplánovali prožít v blízkosti jednoho z nejkrásnějších zámků ve střední Evropě v BOJNicích. Ne nadaromo si jej filmaři vybírají ke svým poihádkám a filmům. Zámek…
Když před rokem mě oslovila kamarádka, že spolu a s dcerami (tč. jedenáctiletými), pojedeme letos do Švýcarska, nevěřícně jsem kroutila hlavou. To přece nemůže vyjít. Celý rok jsme plánovaly, sledovaly patřičné we…
Existuje snad někdo, kdo by si nevšiml Královské svatby roku 2011? A tak jsme užitečné (skoro pracovní) poslání v Londýně spojili s velkolepou podívanou. Letenky ještě v prosinci nízkonákladové společnosti měly "z…
Letošní výlet do rakouských Alp pomyslně vyhrály Korutany. Dle cestovního průvodce nejslunečnější místo pro trávení zimní dovolené. Nás lákala předfevším kombinace "slunečních lázní" s těmi termálními. Realita nás…
Některá místa na Zemi všem cestovatelům zůstanou v paměti jak "uplakaná". Přijedete tam, počasí stojí za starou bačkoru, termín si nemůžete moc určovat, protože jste vedeni okolnostmi. Pro mě zůstane takovým míste…
Hotel na Ukrajině ve městě Ternopil nebo Ternopol byl na samém okraji města. Vlastně skoro zároveň postavený s cedulí konec obce. Kromě hotelu v okolí opravdu nic zajímvého nebylo. Sídliště s přezdívkou "mačkalov"…
Jedu na Ukrajinu! Hlásím příbuzným i kamarádům. A to jako musíš? Ptá se okolí. Jasně, že "musím". V Ternopile na Ukrajině se totiž pořádá Mistrovsví světa ve street dance show. A tam jedu s taneční školou své dcer…
Francie je několikanásobně větší, než naše malinká republika a tak jistě nikoho nepřekvapí, že člověk nevydrží jen ve městě nebo místě, kam jede, ale hned se dívá i kolem, aby poznal okolí. Dijon leží v oblasti Bu…
Předvánoční Paříž roku 2008. Víkend  těsně před Štědrým dnem. Já se svými dvěma dětmi v Pažíři. Idylka.  Synovi zrovna končily první měsíce studia v Dijonu, když jsem se domluvili na prosincovíém srazu v Paříži, k…
Dijon je jedno z mála měst Evropy, kam se z Olomouce dostanete po dálnici, aniž byste museli dát nohu z plynu. Já vím, že je to nadnesené, ale je to tak. Tady se "dálničně nalodíte" a v Dijonu vystoupíte. Nebýt mý…
Když vám dítě studuje v zahraničí, tak musíte čas od času zvednout kotvy a jet výchovně působit do ciziny. Já jsem se takto vydala do Dijonu letos v září. https://www.turistika.cz/tipy-na-vylet/show/navstivte-sko…
Sbalili jsme "saky paky" v Bergenu a vydali se do Trondheimu. Každý jezdí v Norsku autem nebo lodí. My jedeme vlakem. A nutno říct, že nelitujeme. Noční rychlík je speciálně upraven pro větší noční pohodlí. A co v…
Už se zdálo, že vše v Norsku  funguje na 110%. Životní úroveň převyšuje ostatní evropské státy a lidé jsou dokonalí. Ale i tady se našla černá kaňka. A to tam, kde by ji člověk vlastně vůbec nečekal. Šlo o městsko…
Umíte si představit život v dešti? Vybaveni průvodci a černými zkušenostmi cestovatelů před námi jsme dorazili do Bergenu.  Do města, žijící turisty a v letním období lidmi bavícími se v ullicích i barech. V nepos…
Vlaky v Norsku svojí čistotou  a vybavením nápadně připomínají vlaky ve Švýcarsku. Vyjíždějí na čas a pokud je po cestě nezdrží nenadálá událost, tak i na čas přijíždějí. Tou nenadálou událostí může být třeba nevolnost jednoho z cestujících, kdy školený  vlakový personál se stará o první pomoc, přivolává sanitku a celý vlak čeká do vyřešení, respektive do předání nemocné…
Po noci strávené na letišti Sandefjord Torp jsme se již těšili na další cestu. Na letišti bylo sice dobře, děti ocenily  zdarma počítače s přístupem na internet. Ale to opravdu nebylo naším cílem cesty. O půl šest…
Do Norska můžete jet různě. Nejčastějším dopravním prostředkem bývá auto, hned na druhém místě je zájezdový autobus. Pro letošní cestu na sever, na kterou jsem vzala tři děti ve věku 11, 12 a 18 let (ne všechny dě…
 Poslední den pobytu v Alpách, v Serfausu, který je součástí střediska Serfaus – Fiss – Ladis. Z pochopitelných důvodů a po předchozím výstupu na třitisícovku, to byl den odpočinkový. Naše představa byla, že budem…
Vrcholným dnem našeho pobytu byl plánovaný výstup na Fugler - 3006 m.n.m. Vycházeli jsem ráno ze městečka Serfaus, které leží nedaleko Innsbrucku v okrese Landeck. Vzhledem k netrénovanosti naší skupiny jsme použi…
Svišti, krávy a svišti. Tak by se dala symbolicky  vystihnout fauna místa našeho pobytu: Serfuas-Fiss-Ladis v Alpách, což  jsou tři střediska, která spojila svoje síly a prezentují se jako jedno.  Druhý den pobytu…
Den první rodinné konference v Alpách  v Serfuasu začal vyzvednutím Sommer Card, která umožňuje jízdu všemi  lanovkami v oblasti zdarma. Na konci Dorfbahnu, což je místní nejkratší metro na světě, začíná kabinková…
Před pár lety se mě moje vlastní sestřička ptala, kdeže je v Alpách hezky. Nejsem žádný znalec místních poměrů, ale někde jsem vyčetla, že ideální oblastí pro rodiny s dětmi je  středisko Serfaus-Fiss - Ladis. Res…
Jednoho víkendu jsem měla možnost jet do Termálních lázní v Rakousku do Laa.Když jsem tam přijela, na první pohled jsem si před budovou lázní všimla podivných kopečků , které měly neobvyklé tvary nakloněného trojú…
stránka 1 z 2

zpět na profil uživatele devitihlavasan