Kimca

Příspěvky uživatele Kimca

Počet příspěvků: 36

Slovinský pastevecký ráj Velika Planina
Náš výlet na Velikou Planinu začíná severně od města Kamnik v Kamnicko-Savinjských Alpách, na parkovišti u dolní stanice kabinové lanovky, kde se potkáváme s naším slovinským průvodcem…
Nenechám si ujít žádnou příležitost k hlubšímu poznání mého oblíbeného Moravského krasu. Tentokrát ona příležitost spočívala v reálné únikové hře v jeskyni Bertalánka. Tudíž žádná zavřená místnost a řešení úkolů ve smyšleném příběhu, ale skutečná jeskyně se svými skutečnými nástrahami.Ze Skalního mlýna, turistického centra Moravského krasu, se vydáváme směrem k Punkevním jeskyním, kde kousek za jejich správní budovou máme s…
Vyrážíme na celodenní túru Kamnicko-Savinjskými Alpami, kde hlavním cílem bude zdolání hory Vrh Korena (1999 m n. m.). Z horského střediska Krvavec se vydáváme po úbočí hory Krvavec (1853 m…
Na Krvavci v Kamnicko-Savinjských Alpách se usadili skřítci. Nejsou jen tak ledajací, jsou to skřítci pastýřští, kteří žijí na místních planinách. Planiny slouží jako pastviny kravám. Krávy…
Pokochat se výhledem do korun stromů v lesích Spišské Magury jedeme do Bachledovy doliny. Zde zaparkujeme auto na obřím parkovišti u dolní stanice lanovky, kde se nachází ski areál…
Padesátileté výročí už stojí za oslavu. A co teprve padesát let od objevení Amatérské jeskyně, která je součástí nejdelšího jeskynního systému České republiky. Jakožto milovníci jeskyní a celého Moravského krasu jsme se proto rozhodli přidat k oslavám a kromě zhlédnutí výstavy k výročí objevení jeskyně v blanenském zámku jsme využili příležitosti k osobní návštěvě Amatérské jes…
Vydáváme se do Moravského krasu objevovat tajné poklady jeho neživé přírody. Konkrétně se účastníme programu Skrytá krása kamenů pořádaného Domem přírody Moravského krasu. Program slibuje…
Jdeme se podívat za valašskými strážci hor na Klapinov, do sedla pod stejnojmenným vrcholem (678 m n. m.). Naším cílem je akce Portášův oheň, kterou každoročně pořádá obnovené rusavské…
Krásný kraj žítkovských bohyní v regionu Moravských Kopanic jsme navštívili již několikrát, proto jsme nemohli vynechat ani dům poslední žítkovské bohyně Irmy Gabrhelové. Ze silnice E50…
Naše cesta k haldě bývalého oslavanského černouhelného dolu začíná na autobusovém nádraží v Oslavanech. Odtud se vydáváme po Hlavní ulici, přejdeme řeku Oslavu a hned za řekou odbočíme…
Při cestě z Hostýnských vrchů se zastavujeme v obci Kurovice, kde má stát podle mapy tvrz stojící za navštívení. Podle místního značení tvrz bez problémů najdeme, bohužel je však brána k ní…
Navštívíte-li rekreační obec Bílá, nenechte si ujít procházku po místní pašerácké stezce. Můžete si tak vyzkoušet podmínky podobné těm, za kterých "pracovali" beskydští pašeráci. Stezka…
V areálu zábavního parku Permonium se od letošního května zabydleli permoni. Není se co divit, neboť areál se nachází u bývalé těžní věže Kukla v Oslavanech a jak známo, Oslavany byly výz…
Stejnojmenný název nese nově otevřená zážitková trasa vedoucí spodními patry Sloupsko-šošůvských jeskyní, prostorami, které nejsou přístupné při běžné prohlídce jeskyně. Nechali jsme se n…
Vysedáme z linkového autobusu na konečné zastávce v Liptovském Jáně, u hotelu Ďumbier. Naším cílem je Stanišovská jeskyně, jež se nachází u ústí stejnojmenné doliny. Rozcestník u zastávky…
Při naší návštěvě Bonifacia, nejjižněji položeného města Korsiky, nesmíme vynechat výlet lodí okolo útesů, na kterých je město postaveno. Z přístaviště Port de Plaisance vyjíždí každou pů…
Souostroví Iles Sanguinaires, jehož název je do češtiny překládaný jako Krvavé ostrovy (dříve bývaly ostrovy útočištěm pirátů) ohraničuje severní část největšího korsického zálivu Golfe d…
Za účelem absolvování túry na vrchol Capu d'Orto se z našeho přechodného korsického bydliště v kempu v Golfe d'Ajaccio přesouváme v 7.30 h na sever směrem k městu Porto. Obloha bez mráčku slibuje slunečno a horko …
V časném jaru a při hezkém počasí jsme se rozhodli navštívit městečko Židlochovice a projít se přes kopec Výhon Na rozhlednu Akátová věž. Vycházíme od informačního centra v Židlochovicích po zelené turistické značce. Mírným stoupáním do kopce míjíme po pravé straně zvonici. Ta je pozůstatkem kostela sv. Barbory, který má opravdu pohnutý osud. Byl střídavě ničen požárem a opravován, dokud se pod tíhou sněhu neprolomila střecha…
Při našich průzkumných akcích do jeskyní Moravského krasu bychom rádi poznali i významné jeskyně, které jsou běžně veřejnosti nepřístupné, ale přesto je lze prozkoumat při příležitostných…
Využili jsme babího léta a vydali se na turistický pochod Vysočinou nesoucí romantický název Jitřenka. Trasu začínáme v malé vesničce Vír, která leží cca 8 km od Bystřice nad Pernštejnem.…
Poslední srpnový víkend vyrážíme na jednodenní výlet do Göstlingských Alp. Naším cílem je údolí říčky Mendling, kde je vybudovaná dřevěná stezka. Brzy ráno vyjíždíme směr Mikulov, Poysdorf, Stockerau až do rakouského Lassingu (584 m n. m.). Z vesnice scházíme cca 1 km do údolí Mendlingu, kde se nachází vstup na stezku. Hned za pokladnou se nalézá několik starých stavení zařízených dobovým inventářem. Jedná se o hamr, dům…
Loparský kras najdeme na území poloostrova Lopar na Rabu. Vycházíme zadními vrátky z kempu San Marino a téměř za plotem se nachází informační cedule o Geologické naučné stezce, se kterou se Loparský kras překrývá. Před námi rozcestí tří cest, vydat se můžeme kteroukoli, neboť cesty se po několika kilometrech scházejí. Vybíráme si cestu vpravo a mírným stoupáním lesem se vydáváme k cenotu Jamina. Jamina je celkem lehce…
Během naší návštěvy chorvatského ostrova Rab jsme absolvovali lodní výlet na nedaleké ostrovy Sveti Grgur a Goli Otok. Oba ostrovy byly v době vlády Titova režimu v tehdejší Jugoslávii vy…
Rabska Fjera jsou každoroční slavnosti ve městečku Rab na stejnojmenném ostrově, patřícím ke Kvarnerským ostrovům. Slavnosti trvají 3 dny (25. - 27. července), resp. 3 večery, kdy se Rab promění ve středověké město. Večer se v úzkých městských uličkách rozsvítí louče, které odhalují, jak se v Rabu dříve žilo. Desítky řemeslníků představují své řemeslo – broušení nožů, lisování oleje, mletí kukuřičné mouky, kávy, výrobu obuvi,…
Výstup na nejvyšší vrchol pohoří Kamenjak a rovněž ostrova Rab začneme v obci Mundanija, odkud je to na vrchol cca 2 km. Vrchol je vysoký 408 m n. m. a v mapách je označován také jako Str…
Romantickou procházkou se můžete projít Posázavím. Vyjedeme posázavským pacifikem ze Světlé nad Sázavou nebo Čerčan a vystoupíme na zastávce Vilémovice. Přejdeme most přes řeku Sázavu. Na…
Naši cestu do přírodní rezervace Smraďoch začneme na Goethově náměstí v Mariánských Lázních, projdeme Masarykovou ulicí k ulici Chopinově. Z ní odbočíme do Martínkova parku, který máme po…
Na pltích po Dunajci
Soutěž 2 body
Plavení na pltích po řece Dunajec se můžete zúčastnit v oblasti Zamaguří, jenž je součástí Pieninského národního parku. Během 11 km plavby, která trvá podle stavu vody cca 1,5 - 2 hodiny,…
Jedna ze sedmi naučných stezek Tatranského národního parku vede ze Štrbského Plesa K Popradskému plesu. Je dlouhá 3 925 m a projdete ji za 1,5 hodiny. Po cestě je 14 informačních panelů, které byly obnoveny v roce 2001 a které zajímavě informují o tatranské živé i neživé přírodě. Frekventovaný naučný chodník prochází úbočím Triganu do Mengusovské doliny a je značen červenou turistickou značkou. Zpět z naučné stezky se…