karlosik

Příspěvky uživatele karlosik

Počet příspěvků: 24

Černé a Čertovo jezero
Naším cílem jsou Černé a Čertovo jezeru na Šumavě. Auto zaparkujeme u hotelu na Špičáckem sedlu. Odtud je to k Černému jezeru 3,5 kilometru po asfaltové silnici. Cestou míjíme Pramen svobody, jdeme místy pod který…
Jedeme se podívat po okolí Konstantivových lázní. Jedeme autem od Plané u Mariánských Lázní. Ke zřícenině hradu Krasíkov zvaného též Švamberk je to asi 20 kilometrů směrem na Konstantinovy Lázně.Jsou zde naproti sobě dva kopce - Ovčí a Krasíkov. Po prohlídce zříceniny a kostela na Krasíkově sejdeme dolů z kopce a přes silnici kolem statku se vydáme Doprava k samotě a odtud asi…
Vypravili jsme se k nově upravenému prameni naší národní řeky Vltavy.Jdeme pěšky z Kvildy po lesní silnici až k symbolickému pramenu Vltavy což je tam a zpět cca   14 kilometrů.Silničkou cesta ubíhá docela rychle,…
Nýrsko vzniklo jako osada při brodu přes řeku Úhlavu na obchodní stezce z čech do Bavorska cca.ve 13.století.Nad městem stával hrad Pajrek ze kterého je dnes již jen torzo,ale bývalo to oblíbené místo k výletům. N…
Schneeberg je nejvyšší hora pohoří Smrčiny /1053 mnm, Wikipedie uvádí 1051 mnm/ na německé straně v Bavorsku. Dostaneme se tam po silnici z města Weissenstadt.My vyrazili z Aše a je to cca 35 km.po silnici.Na vrchol Schneebergu lze vyjet na horsk=ém kole nebo vyjít pěšky po strmé silnici,kterou vybudovala americká armáda v době kdy používalavrch jako své vysílací a…
Do lázeňského města Bad Elstzer jsme přijeli z Aše přes hranice v Doubravě. Dnešní výlet jsme podnikli do lesoparku v kopcích nad lázněmi.Jde o nenáročné procházky po pěšinách u kterých bylo možno odpočinout na de…
Kopec Waldstein /Großer Waldstein/ v jižní části Smrčin v Bavorsku. Kopec je nedaleko města Weissenstadt a lze tam dojet po asi 35 km.z Aše nebo Chebu Vyrazili jsme na skalnatý kopec Waldstein .Krásné a nenáročné …
V Královském Poříčí poblíž Sokolova je nově zrekonstruovaný Statek Bernard,který dostal jméno podle jednoho z místních dolů. Na statku jsou řemeslné dílny s tradičními řemesly,kovář atd.V objektu je také interakti…
Na Svatošské skály. Jdeme pěšky z Lokte po modré značce po proudu řeky Ohře kolem vodáckého tábořiště.Cesta vede podél řeky až do Svatošek k mostu přes řeku,kde je krásný výhled na skály.Druhá možnost je odbočit u…
Jdeme na Jeskynní vyhlídku ve Svatošských skalách. Jdeme trochu jinou cestou než se do Svatošek chodí. A sice po cestě z Lokte odbočíme doleva do kopce u staré cínové štoly a stoupáme stále po zelené značce až k samotě Wildenava.Odtud asi po 200 metrech odbočíme Doprava do kopce a vystoupáme lesem po staré lesní cestě na hřeben Svatošek. Asi po 15-20 minutách dorazíme k…
Neualbenreuth je malebné městečko na bavorsko-českých hranicích.Je také výchozím bodem k výletu na Střed Evropy. Čisté a malebné městečko v Bavorsku.Při cestě na Střed Evropy je dobré se zastavit a projít si maleb…
Kapellenberg je rozhledna poblíž obce Schonberg v Sasku.Tato ves se zámkem a kostelem je ihned za hranicemi.Dostaneme se tam od Chebu a Františkových Lázní přes hraniční přechod Vojtanov,nebo z Aše přes přechod Do…
Jdeme na bájnou horu Krudum /Chrudim/,která je 838 m.n.m. a je opředena mnohými pověstmi a bájemi již od dob Keltů a Markomanů.Obvykle se na Krudum chodí či jezdí z Horního Slavkova do vsi Milíře.Odtud vede pěkná cesta až pod vrchol,ale my chtěli pěknou procházku přírodou.Ze Sokolova jsme jeli kolem koupaliště do vsi Hrušková,kde jsme nechali auto a na konci vsi jsme se…
Kladská ve Slavkovském lese je jedním z nejkrásnějších míst Karlovarského kraje. A to v každém ročním období.Na Kladskou lze přijet po silnici z Ma…
Rozhledna Wirtsberg je oblíbeným místem jak cykloturistů tak i autoturistů.Rozhledna hvězdicovitého tvaru je na kopci nad saskou vsí Landwűst. Do Landwűstu lze dojet po silnici přes Aš do Doubravy a dále přes hranice…
Rotavské varhany v Karlovarském kraji.Nachází se v malebném prostředí  Slavkovského lesa u Rotavy v okrese SokolovJedeme autem z Kraslic do Rotavy /lze též po cyklotrase 2045 také z Kraslic/ Rotavské varhany jsou …
Čedičové varhany u vsi Hlinky v Karlovarském kraji.Jet se dá autem či na kole. Lokalita je asi 1 km od obce Hlinky směrem na Přílezy.Jinak se do oblasti dostaneme po silnici z Karlovýc…
Na Göethovy skály. Jdeme pěšky z Aše. Můžeme lesem kolem restaurace Na Patě nebo po silnici směrem na Cheb.Skály se nachází na levé straně silnice poblíž ústavu pro tělesně postižené Pata. Krásné skály,které si oblíbil i básník J.W.Göethe.Poblíž je i bá…
Jdeme z Aše a/přes vrch Háj kolem jeho rozhledny a poté dolů podél lyžařské sjezdovky b/z Aše přes Vernéřov do Dolních Pasek ,kde se můžeme osvěžit výbornou minerální vodou po silničce až k vodní nádrži Bilý Halštrov c/z Aše pěšky nebo autobusem do obce Podhradí a odtud asi 2km po silničce vedou lukami a pastvinami Výborné místo ke koupání,čistá voda,ráno klídek odpoledne…
Obec Podhradí na Ašsku je vzdálena cca.5 km.severovýchodně od Aše. Můžeme jít po silnici Aš-Podhradí nebo lesem přes část města zvanou Na Háji,kde se vnoříme do lesa a půjdemel esními cestrami pořád rovně za nose…
Jako cíl dnešního pěšího výletu /18.1.2009/jsme si vybrali Rybářskou kyselku. Jde o železitý pramen minerální vodyvyvěrající na břehu řeky Ohře v zaniklé obci Rybáře /Bőmische Fischern a na druhé straně Ohře Bayer…
Přírodní rezervace SOOS je vzdálena asi 6 km severovýchodně od Františkových Lázní. Naučná stezka je zaměřená na geologii, botaniku a zoologii. Jsou zde hluboká rašeliniště, mofety - bublající teplé vody z hlubin …
Vyrážíme na vrch Dyleň /940 m.n.m./ Dostaneme se směrem z Chebu na Mariánské Lázně kde v obci Stará Voda odbočíme Doprava na Vysokou.Lze také jet přes Dolní a Horní Žandov do Vysoké a zde u vjezdu do lesa zanecha…
Štítarský vrch se nachází v těsné blízkosti hranic s Bavorskem. Dostaneme se tam z Aše přes obec Krásná.Odtud do Štítar ke starýn jezeďáckým panelákům.Odtud po cestě na tzv.signálku a Doprava na kopec.Zde doleva s…

zpět na profil uživatele karlosik