Z Rudíkova údolím Balinky do Velkého Meziříčí

Letos již potřetí – a asi na nějakou dobu také naposledy, protože víc turistických značek tudy zatím nevede – jsme si zajeli na Vysočinu do Rudíkova, který se nachází na lokální trati mezi Studencem a Velkým Meziříčím.

Opět jsme z nádraží museli asi 1,5 kilometru po silnici do samotné obce – a opět jsme neodolali nasbírat si pár krásných jablek, ponechaných v aleji svému osudu, což nás jako obyvatele velkého města vždycky trochu překvapíJ

Z Rudíkova jsme se pak dali po zelené značce směrem na Třebíč, ale zůstali jsme na momentálně opravované silničce i za odbočkou značky do nejbližšího lesa a došli tak asi po 2 kilometrech až na okraj vesnice Hroznatín.

Zde už jsme narazili na značku žlutou, po níž jsme se dali Doprava nádherně typickou vysočinskou krajinou přes pole, louky a lesíky směrem na Nový Telečkov (3 km).

Dále nás značka vedla do údolí na rozcestí Pod Kopaninami (2,5 km), kde už jsme potkali modrou značku do Velkého Meziříčí.

Přes pěknou vesničku Uhřínov (1 km) a osadu Baliny (2,5 km) jsme pokračovali krásným Balinským údolím (1,5 km) vesměs velmi pohodlnou cestou podél říčky Balinky až do cílového města (4 km).

Vzhledem k neobvykle teplému počasí nás překvapila pořádná nadílka lišek neboli kuřátek, ale i jiných jedlých hub, takže jsme ani tentokrát nešli z lesa s prázdnouJ

V Meziříčí jsme pak našli už sice jedinou, ale naštěstí otevřenou a velmi příjemnou Cukrárnu Pod Radnicí, kde jsme zakončili náš krásný podzimní výlet…

Poslední aktualizace: 18.11.2014
Z Rudíkova údolím Balinky do Velkého Meziříčí na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Rudíkova údolím Balinky do Velkého Meziříčí

Z Rudíkova do Třebíče
Doslova houbařskou žeň jsme zažili o víkendu na zajímavém výletě Vysočinou…
Při našem putování po rozhlednách jsme už konečně dostali na…
Tento Dub letní roste u zemědělského objektu u silnice vedoucí od…
Rozhledna Rubačka se nachází ve svahu stejnojmenného kopce na vrcholu zdejšího vodojemu. Nejsnadnější a nejkratší přístup je k ní od…
Rubačka - rozhledna
Kopec Rubačka se nachází severně od spojnice obcí Oslavička a Nový…
Na návsi v obci Hodov nedaleko Budišova u Třebíče stojí kaplička zasvěcená sv. Janu Nepomuckému. Vybudována byla pravděpodobně v 19.…
Podobně jako v nedalekém Hodově stojí také v obci Nárameč v bezprostředním sousedství Budišova u Třebíče na návsi mezi stromy, hned…
Gotická věžovitá tvrz se nachází ve vsi Nárameč na…
V parčíku pod kostelem v centru Městečka Budišov u Třebíče se ukrývá skupina barokních soch. Jedna z nich představuje sv. Jana…
V parčíku na budišovském náměstí se ve stínu stromů ukrývá sice nepříliš monumentální, ale přesto pozoruhodný barokní sloup se…
Kostel Nanebevzetí Panny Marie a sv. Gotharda stojí na Návrší uprostřed…
Rozsáhlý zámek je klenotem obce Budišov na Třebíčsku v kraji Vysočina.…
Přírodní park Balinské údolí tvoří tok Balinky mezi obcí Uhřínov a Velkým Meziříčím. Svahy, mezi kterými meandrující říčka protéká…
Jednou z dominant Městečka Budišova u Třebíče je kvalitní barokní sousoší svatého Václava se dvěma anděly. Nachází se na křižovatce,…
Ve stopách jednoho dávného školního výletu jsme se vydali zase jednou krásnou krajinou Vysočiny, tentokrát z Budišova do Velkého…
Přírodní památka Kobylinec se rozprostírá severovýchodně od Třebíče,…
V přírodním parku Kobylinec kvete v časném jaru vzácný…
zřicenina strážního hrádku přelomu 13. a 14. století na výrazném ostrohu …
Nejmohutnější javor klen okresu Třebíč. Nachází se na malé světlince při okraji lesa, asi 300 m západně od osady Věstoňovice. Obvod k…
Severně od Třebíče se rozprostírá Přírodní park Třebíčsko (dříve tzv.…