Z Pusteven na Radhošť

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Pustevny - Socha Radegasta 0,0 km

Z Pusteven se vydáme po modré turistické značce, mineme výhlídkový altán Cyrilka a zamíříme k soše boha Radegasta, úsek není delší než 1,5km

číslo 2 Od Radegasta na Radhošť 1,1 km

od Sochy boha Radegasta dále pokračujeme po modré turistické značce a cca po 2,5km dojdeme na vrchol samotného Radhoště.

Vydáme se do Moravskoslezského kraje do krásných Beskyd.

Na Pustevny (1010 m.n.m) se dostanete busem z Rožnova pod Radhoštěm, nebo též můžete zvolit trasu do Trojanovic a odsud sedačkovou lanovkou na Pustevny. Též se na vrchol dostanete na kole.

Foto: Salwin

Z Pusteven pak pokračujeme po modré turistické značce směr Radhošť (1129 m.n.m) délka trasy je pouhé 4 km a trasa je myslím si nenáročná, zajímavá místa, na která po cestě narazíte jsou vyhlídkový altánek Cyrilka, která nám nabídne krásný pohled na Trojanovice , Lysou horu, či Štramberskou Trúbu.A pak samotnou sochu pohanského boha úrody - Radegasta. Je dílem Albína Poláška frenštátského rodáka. Podle pověsti, mýval tento bůh slunce, války a vítězství na Radhošti své sídlo. Podle pověsti nechali jeho sídlo zničit sonuňští učenci Cyril a Metoděj, když přišli na Velkou Moravu. Samotná hora Radhošť má ve svých útrobách mnoho pískovcových jeskyní, které jsou dlouhé až několik stovek metrů.

Na samotné vrcholu Radhoště pak nalezneme, kapli sv. Cyrila a Metoděje, jejich sochu , kříž.

Na Radhošti se také konají začátkem července Cyrilometodějské poutě, staří Slované totiž na Radhošti slavili letní Slunovrat.

Z Pusteven též vede Naučná stezka a to až ke kapli na Radhošti. Má 9 zastávek a dozvíte se v ní něco o: stavbách na Pustevnách, o prvních turistech, o stromech, větru a sněhu,o bohu Radegastovi, o jeskyních na Radhošti, o rezervaci Radhošť, o pastvě ovcí, o názvech hor, a o historii kaple.

Poslední aktualizace: 23.2.2010
Z Pusteven na Radhošť na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Z Pusteven na Radhošť

Kolem Nořičí hory
Tuto trasu lze absolvovat i s menšími dětmi. V podstatě je to procházka po…
Mořské oko, jezírko
Jezírko v nadmořské výšce 980 metrů vzniklo vyčištěním a prohloubením…
Stojí trochu stranou, asi 50 metrů pod „Maměnkou“, poblíž lyžařských…
z hromadného parkoviště jsme se vydaly směr lanovka dle cedulek do přírody…
Sedlo Pustevny leží v Beskydech mezi vrcholy Radhošť a …
Pokud nepojedete autem, můžete využít ski-busy z Rožnov…
Tak nějak plánovaně i neplánovaně se pohybujeme s motorkami po kraji a…
Velikonoce jsou hned po Vánocích jedny z nejkrásnějších svátků v roce. A Pustevny jsou zas jedním z nejpřitažlivějších míst v Beskydech. To …
Chvilku po poledni jsme už za hezkého slunečného počasí v Rožnově pod Radhoštěm nastoupili do busu a nechali se jim odvézt až na ko…
Jedeme do Beskyd do vesnice pustevny.Jedeme autem. Za přírodou a kulturou…
  Tento příspěvek je na památku restaurace Libušín, která byla zn…
Jestliže mají svůj Hollywoodský chodník slávy v Los Angeles, bude…
Pondělí 29. 8. 2022 Už večer bylo chladno, v noci se ještě ochladilo…
Najnovšia “stezka v oblacích” vyrástla neďaleko slovenských hraníc (Makov)…
     Místo, na které Vás zavedou mé řádky v tipech na výlet a zároveň vám jej mohu s klidným srdcem doporučit, je známé beskydské středisko, které…
Tanečnice - vrchol
Tanečnice ( 1084 m.n.m.) je výrazný vrchol, který se zvedá severo…
Přesto, že Beskydy patří k turistickým lokalitám, které jsme větš…
Vyjíždí se z Rožnova pod Radhoštěm (od kempu) po…
Sochu pohanského boha úrody, Radegasta, vytvořil Albín Polášek s býčí hlavou, rohem hojnosti, kačenou a s valašskými krpci. Autor tohoto uměleckého…