Z Nedašova na Vršatec a do Sidonie

číslo 10 rozcestník Brezová, kaplnka 7,7 km
číslo 11 rozcestník Sidonie-Kopanice, BUS Asfalt 10,8 km
číslo 12 střed obce Sidonie 12,8 km

Trasa vede pohraničím Česka i Slovenska a poskytuje nádherné výhledy jak z pohraničního hřebene, tak především z Chmelové a zříceniny Vršatec. Vzhledem k délce (18 km) a výstupu na Chmelovou a Vršatec ji můžeme považovat za středně náročnou. Občerstvení je možné na Vršatci, ve Vršatském Podhradiu a v Sidonii. My jsme mohli ve Vršatském Podhradiu v hospodě platit českými korunami, v Sidonii naopak brali i slovenskou měnu (byli jsme tam před přijetím eura na Slovensku).

Trasu začneme na točně (BUS) v Nedašově, vystoupáme na hraniční hřeben. Z místa Kosák jsou první výhledy na slovenská pohoří. Často překračujeme hranici z Čech na Slovensko a naopak, až u rozcestníku Pod Okršliskem definitivně opouštíme domovinu a po červené pokračujeme na poutní místo Brezová, kde si můžeme odpočinout na lavičkách s pramenem vody. Odtud dojdeme po modré k rozcestníku Vršatec s tur. chatou, hotelem a torzem bazénu. Po žluté vystoupáme na Chmelovou (rozhledové místo), seběhneme zpět a po modré dorazíme do vesnice Vršatské Podhradie. Po odpočinku vystoupáme zpáteční trasou na zříceninu hradu Vršatec (opět pohledy do údolí Váhu a okolní vrcholy) a známou cestou rozc. Vršatec - rozc. Brezová, kaplnka příjdeme na louky pod Bielym vrchom. Tu se svěříme opět červené značce a sestupujeme do údolí potoka Vlárka a u rozc. Sidonie-kopanice, BUS jsme zase v ČR. Jelikož tu žádný bus není postoupíme až do středu obce, kde v restauraci (popřípadě na zahrádce) čekáme na příjezd autodopravce.

Poslední aktualizace: 30.11.2009
Z Nedašova na Vršatec a do Sidonie na mapě
Autor: maska

Příspěvky z okolí Z Nedašova na Vršatec a do Sidonie

Okolo Brumova a Závrší - retro 2002
   V brzkých ranních hodinách podnikám po vydatném nočním slejváku výpad…
Střelná - Končitá - Nedašovský průsmyk - Vršatec - Průklesy - Byl…
Přírodní památku Kaňoury tvoří suchá, výslunná, svažitá stráň s četnými…
Obec Nedašov, ktorá má približne 1400 obyvateľov, sa nachádza na…
Ocitnete - li se ve městě Brumově - Bylnici, ležícím v SV části Bílých…
Tentokrát se podíváme na opravdový konec světa, přesněji do česko…
Obec Nedašova Lhota je pohraničnou obcou so Slovenskou republikou v…
Obec Návojná sa rozkladá severovýchodne od mesta Brumov - Bylnice v…
Už roky pri jazde z Valašských Klobouk do Brumova-Bylnice moju pozornosť vždy upútavala kaplnka po ľavej strane cesty na kopci v…
     Je krásná březnová sobota a na výlet do valašského městečka B…