Z Dymníku na Schlechteberg (DE)- aneb z rozhledny na rozhlednu

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 OD rozhledny Dymník k nádraží Rumburk 0,0 km

Od rozhledny sejdeme zpět k chatě Dymník zpět směr město Rumburk se vydáme po žluté značce. Scházíme dlouhý prudší kopec, přejdeme koleje a pokračujeme stále při silnici u dalšího rozcestí je i rozcestník. Pokračujeme rovně po cestě nad potokem.Na jejím konci zahneme doleva a pokračujeme po cestě podél bývalých kasáren. Na konci zahneme doleva a na druhém rozcestní také. Pokračujeme stále při cestě a po vystoupání prudšího kopce se napojíme na hlavní silnici tu přejdeme a už vidíme budovu rumburského nádraří.Zde je také rozcestník

číslo 2 Od ŽST Rumburk - k Zámečku 2,4 km

Pokračujeme stále rovně při silnici a na křižovatce se od značky odkloníme, vydáme se doleva do kopečka, přejdeme most nad železnicí a dáme se při hlavní silnici vpravo. Té se držíme stále, silnici stále stoupá, až dojdeme k benzínové pumpě. Zde odbočíme vlevo před restaurací Zámeček

číslo 3 Od Zámečku k rozcestníku Harta 4,3 km

Cesta nás zprvu vede podél nových domků, pomalu se blížíme k lesu, odsud je dobře vidět, vrch Dymník i Vlčí hora. Zamíříme do lesa a pokračujeme po lesní asfaltce. Jdeme stále lesem po cestě a po 3km po pravé straně objevíme rozcestník Na Hartě.

číslo 4 Od rozcestníku Harta - k rozcestníku Jiříkov náměstí 6,7 km

Zde zabočíme ostře doprava a pokračujeme lesní cestou. Cca po 200m značka zahýbá ostře vlevo do lesního úvozu, chvíli nás provádí lesem až se vyloupneme na jeho okraji. Odsud pokračuje mezi stromy a březovými hájky. Odsud je také krásný výhled na Jiříkov a vrch Schlechteberg. Následujeme značku a cca po 500 m přicházíme na cestu a vidíme první chalupy. Značka se drží stále cesty a dovede nás až na náměstí v Jiříkově

číslo 5 Od náměstí Jiříkov na Schlechteberg 9,3 km

Odsud pokračujeme nejprve ve směru značky modré, za mostem s červeným zábradlím ji však opustíme a pokračujeme stále rovně při hlavní silnici vedoucí k hranicím. Cca po 800 m se dostaneme na hranici, zabočíme do ulice vpravo a míříme směrem k mostu. Za mostem přejdeme ulici na druhou stranu a za zastávkou autobusu se vydáme cestičkou k obytným domů odsud se napojujeme na červenou značku tzv. Neugersdorfského okruhu, držíme se jí a vydáme se mezi domy přímo k vrchu nad nimi. Odsud už stále stoupáme nahoru, po chvíli se stoupání přiostřuje až dojdeme na cestu v lese, to už po pravé ruce vidíme samotnou rozhlednu Schlechteberg a před sebou restauraci. Vstupné je 1euro dospělí a 50 centů děti. Platí se v restaraci. Rozhledna nabízí výhled na Neugersdorf, nedaleký Kottmar a Kottmarsdorf, ale též do Šluknovské pahorkatiny.

Opět jedna z tras šluknovských výběžkem, tentokráte od rozhledny Dymník u Rumburka na rozhlednu Schlechteberg v sousedním Německu.

Trasa není nikterat náročná, zvládne ji opravdu každý a odměnou mu bude jak jinak než pohled na výběžek a okolí , tedy Lužické hory, Ceské Švýcarsko ...

Poslední aktualizace: 22.3.2010
Z Dymníku na Schlechteberg (DE)- aneb z rozhledny na rozhlednu na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Z Dymníku na Schlechteberg (DE)- aneb z rozhledny na rozhlednu

Kamenné varhany na Dymníku u Rumburku
Čedičové varhany patří mezi turisticky nejoblíbenější a nejvyhledávanější…
Asi dva kilometry jihozápadně od Rumburku se nachází v nadmořské výšce 516…
Rozcestím prochází modrá TZ. V jižním směru vás tato značka dovede do Krásné Lípy a dále až do Varnsdorfu. Ve směru západním dojdete…
Asi dva kilometry jihozápadně od města Rumburk se nachází v nadmořské výšce 515 metrů zalesněný čedičový kopec Dymník či Rauchberg …
Rozhledna na Dymníku je jednou z našich nejsevernějších rozhleden. Nachází se zhruba 2 km na JZ od Rumburku.  My k ní vyrážíme z…
Tentokrát jsem se vydal za rozhlednami nejsevernějšího kouta České republiky - Šluknovského výběžku jimiž tedy jsou Dymník - Vlčí…
Z nádraží Rumburk jdeme kus rovně a pak po hlavní až dojdem na náměstí, cestou míjíme i známou památku Loretu. Z náměstí kde je i…
Dýmník ( 515 m.n.m.) se nachází 2 kilometry západně od Rumburku. …
Neboli od rozhledny k rozhledně. Vydáme se opět do Šluknovského výběžku. Vydáme se od rumburské rozhledny Dymník(517 m.n.m), přes Krásnou Lípu, prameny říčky Křinice (známé z K…
Dymník je rozhledna nacházející se dva kilometry od Rumburka ve Šluknovském výběžku. Cihlová rozhledna 15 m vysoká se nachází na čedičovém povrchu 516 m. n. m. Své jméno Dymník získala rozhledna díky středověkému zvyku, kdy zde místní zapalovali signální ohně.…
Kostel svatého Jana Nepomuckého ve Starých Křečanech byl vystavěn v barokním slohu v letech 1736 až 1741. Jde o jeden ze čtyř kostelů v republice s…
Staré Křečany jsou město ve Šluknovském výběžku…
Moje generace zná Rumburskou vzpouru už od školních dob a tak mi bylo…
Šmilovského ulice v Rumburku je památková vesnická zóna tvořená 1…
Nedaleko Lužického náměstí v Rumburku se nachází zajímavý a rozsáhlý…
Rumburk leží v Severních Čechách, severovýchodním směrem od města…
Cílem našeho víkendu nebo dovolené může být třeba právě toto městečko,…
Přijedeme-li vlakem, tak z nádraží v Rumburku se vypravíme směrem do…
Klášter kapucínů s kostelem svatého Vavřince a loretou se nachází na rohu ulic Třída 9. května a…
Kde se pivo vaří tam se dobře daří. Věta je to sice poněkud…