Z České Lípy údolím Pekla do Starých Splavů - diskuse

• Re: Z České Lípy údolím Pekla ....
    14.7.2013 12:40
    Děkuji za hodnocení a reakci na popis trasy údolím Pekla. Ohledně zříceniny hradu Zahrádky u Kozí farmy, jsem asi špatně napsal, že se jedná o zříceninu, ale jedná se pouze o možné zbytky ostrožského hradu. Vše jsem čerpal ze zdroje Hrady.cz a tedy od pana Michala Merkla. A nyní jsem v duchu popisu pana Merkla vše opravil. Na místě jsem byl osobně, ale vzhledem k bujné vegetaci tam nebylo co zadokumentovat:-) Hezký den
  • Z České Lípy údolím Pekla ....
    5.7.2013 16:10
    Vcelku poutavě,obsažně i když stručný popis velice zajímavé trasy, doplněný pěknými fotografiemi. Jen co se týká tzv. "zříceniny hradu Zahrádky", musím namítnout, že zmiňovanou lokalitu jste uvedl nepřesně. V místě Nového Dvora, jak jste uvedl a spojil s Kozí farmou, e sice provedlo několik archeologických průzkumu, ale v okolí se nikdy nenašly žádné důkazy po nějakém šlechtickém sídle. Dvůr sloužil od konce 17.století pouze jako hospodářský dvorec náležející k Zahrádeckému zámku. Nejbližší zřícenina hradu je tzv.Frýdland na cestě ke Kvítkovu,tvrz v Kvítkově a nebo dnes již téměř nedochovaný Robečský hrádek v lokalitě Dubice. Další tvrz stávala na místě dnešního zámku v Zahrádkách