Z Březiny přes Hádek do Mariánského údolí

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Nevelký výlet v těsném okolí Brna, zakončený koupáním, můžeme začít třeba v obci Březina nedaleko Křtin. Vede odtud zelená turistická značka, která nás po 1,5 km dovede na rozcestí u hájenky Nový Dvůr.

Po dalších 3 km sejdeme k rekreační chatové oblasti Hádek s oblíbeným rybníkem a zastávkou autobusu u zdejší myslivny.

Na rozcestí se nyní dáme po červené značce, po níž celkem prudce vyšplháme k nedaleké kapli sv. Anny, kde nás čeká po výstupu spousta laviček k odpočinku.

Zanedlouho dojdeme nad obec Hostěnice, ke konečné autobusu, a mezi chatami sestoupíme na rozcestí u hřiště (1 km).

Odtud je to už jen půl kilometru k rozcestí u Hostěnického propadání, k němuž je pak třeba odbočit ještě 200 metrů.

Dále pokračujeme po červené k Mokerské (2,5 km) a poté Horákovské (2,5 km) myslivně, blízko níž se můžeme zastavit u pěkné kaple Mitrovských.

Nyní se dáme po zelené značce 1,5 km k odbočce na Horákovský hrad a nakonec ještě sejdeme půl kilometru do údolí k Muchově boudě.

Foto: Isolda11

Zde už se dáme údolím Říčky směrem do Mariánského údolí na autobus, a je-li pěkně, jistě neodoláme pěknému koupání, případně občerstvení v některé z četných hospůdek…Smile

Poslední aktualizace: 13.7.2012
Z Březiny přes Hádek do Mariánského údolí na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Březiny přes Hádek do Mariánského údolí

Turistické rozcestí v obci Březina
Obec Březina mezi Ochozí u Brna a Křtinami protíná zelená turistická…
Nových kostelů není po republice zrovna příliš. Ale do jednoho z nich se…
Nachází se ve vrcholvé části a svazích kóty Vysoká, 1 km západně …
Turistické rozcestí Nový Dvůr nalezneme vedle stejnojmenné samoty uprostřed polí mezi obcemi Ochoz u Brna, Březinou a osadou Lhotky.…
Kostel v Křtinách je významným poutním místem. Nachází se na východ…
Křtiny jsou nejstarší poutní obcí na Moravě. Obec se rozkládá u východníh…
Toto rozcestí nalezneme na křižovatce silnice Březina – Křtiny při odbočce…
Koupaliště Křtiny je od sezony 2020 mimo provoz z důvodu rekonstr…
Nachází se na začátku mělkého závrtového údolí ve střední části Moravského krasu uprostřed romantického palouku. Na mohutném kamenném bloku z…
V roce 1321 věnoval Jindřich z Lipé zdejšímu poutními místu blízký les, zvaný "Hora", o rozloze asi 38 ha. Les byl až do roku 1949 veden jako majetek…
Rozcestník (foto 1) leží v lese na silnici z Babic nad Svitavou do Křtin. Křižují se zde dvě turisticky značené cesty. Modrá značka vede severním s…
Výrazný zalesněný kopec Skalka se zvedá severovýchodně od obce Oc…
Na sever od Brna, v krásných lesích, které se táhnou až k Blansku a…
Rozcestník (foto 1) leží v lese na silnici z Adamova do Křtin nedaleko Drátenické (https://www.turistika.cz/mista…
...Svítá a za okny busu se na svět dere další pošmourné ráno. ... překv…
Nachází se pod poutním chrámem Jména Panny Marie a zámkem ve svah…
Nachází se u silnice na okraji městyse při výjezdu na Adamov. Jedná se o moderní sakrální stavbičku ve tvaru hranolu zhotoveného z hlazených kvádrů a…
Barokní skvost od Santiniho, chrám – katedrálu Panny Marie ve Křtinách je…
Podzemí nádherného barokního kostela ve Křtinách vždy lákalo - Santiniho kostelu totiž musely ustoupit dva jiné kostely, které dříve…
Z Brna vyrážíme autobusem do Křtin. Od tama rychle utíkáme, protože tam…