Trojanovice Ráztoka - Radhošť sedlo - Pustevny - Trojanovice Ráztoka

Asi jedno z nejznámějších míst v Beskydech, kam se budete moct se svými potomky vypravit jsou zcela jistě Pustevny. Pokud nechcete volit pěší variantu, je možné se nechat vyvézt na vrchol Pusteven lanovkou. Její dolní stanice se nachází v Trojanovicích Ráztoce. Více informací ohledně provozu lanové dráhy najdete zde. Budete-li chtít cestovat vlakem, vystupte ve stanici Frenštát pod Radhoštěm a kousek před nádražní budovou najdete autobusovou zastávku. Autobus Vás asi po patnácti minutách jízdy dopraví na konečnou zastávku Trojanovice, rest. Ráztoka. Dál se autobusem nedostanete. Zastávka se nachází asi 150 metrů od dolní stanice lanovky a stejně tak, pojedete-li autem, je zde hlídané parkoviště, kde můžete nechat svůj vůz.

Rozhodnete-li se vydat na Pustevny pěšky, máte z Tojanovic na výběr ze dvou variant. Tou první je modrá turistická značka dlohá 3 km, ale vzhledem k příkrému stoupání a náročnému, kamenitému terénu ji malým dětem moc nedoporučujeme. Mnohem rozumnější je směrem k lanovce odbočit po pár metrech asfaltovou cestou vpravo a vydat se po zelené turistické značce. Ta je sice o kilometr delší, nenabízí však takové příkré stoupání. Prvních cca 500 metrů vede po asfaltové silnici a poté budete stoupat lesní pěšinou, až dorazíte k rozcestníku Radhošť - Hřeben. Nejnáročnější kus z téhle trasy co se týče stoupání máte za sebou. Je zde lavička pro odpočinek a pokud stále nemáte dost, můžete se vydat vpravo asi 1,5 km po modré značce k vrcholu Radhoště, kde je kaplička a taky horský hotel Radegast.

Pokud ale chcete jít rovnou na Pustevny a neminout při tom legendární Radegastovu sochu, musíte se vydat doleva po modré, kde na ní po asi 2 km narazíte. Cesta je zde velice příjemná, jezdí se po ní i s kočárky (ty se dají vyvézt nahoru lanovkou). U Radegasta je stánek s občerstvením. Na Pustevny vám chybí ještě dalších cca 1 km cesty. Tam narazíte na řadu stánků s občerstvení a upomínkovými předměty, nebo si zvolte některou s tamních restaurací.

Dolů z Pusteven se dá pokračovat po zelené značce k železniční stanici Kunčice pod Ondřejníkem, která je 8 km dlouhá. My jsem však zvolili kratší variantu, již zmíněnou 3 km dlouhou modrou značku zpátky do Ráztoky. Na děti si po ní vzhledem k prudkému sestupu plného kamení budete muset dát trochu pozor. Dole v Ráztoce se zase nabízí řada dalších občerstvení a restaurací.

Poslední aktualizace: 13.5.2014
Trojanovice Ráztoka - Radhošť sedlo - Pustevny - Trojanovice Ráztoka na mapě

Příspěvky z okolí Trojanovice Ráztoka - Radhošť sedlo - Pustevny - Trojanovice Ráztoka

Ráztoka - lanovka
Ráztoka - lanovka je orientační místo a rozcestí na modré turistické…
                 Knížecí cestou z Trojanovic na horské…
Ráztoka - turistická chata je rozcestí červené, zelené, žluté a modré…
Sedačková lanovka Ráztoka - Pustevny - roku 2010 uplynulo 70 rokov od…
Devítikilometrová trasa začíná na Pustevnách a končí také tam :-), poté co…
Ráztoka - můstek je rozcestí žluté a červené turistické značky a nachází…
Byli jsme na chatě v Trojanovicích a tak jsme si udělali menší výšlap.…
z hromadného parkoviště jsme se vydaly směr lanovka dle cedulek do přírody…
Při příchodu Na Pustevny vás zaujme na okraji lesa po pravé straně dřevěná…
Vydáme se do Moravskoslezského kraje do krásných Beskyd.Na Pustevny (1010 m.n.m) se dostanete busem z Rožnova pod Radhoštěm, nebo…
Pokud nepojedete autem, můžete využít ski-busy z Rožnov…
Tak nějak plánovaně i neplánovaně se pohybujeme s motorkami po kraji a…
Chvilku po poledni jsme už za hezkého slunečného počasí v Rožnově pod Radhoštěm nastoupili do busu a nechali se jim odvézt až na ko…
Jedeme do Beskyd do vesnice pustevny.Jedeme autem. Za přírodou a kulturou…
K symbolu Pusteven vždy patřily chaty Libušín a Maměnka - navržen…
Dnes se vydáme opět do krásných Moravskoslezských Beskyd :-). Tentokrát…
Autem přijedeme do obce Trojanovice, která je od Rožnova pod Radhoštěm vzdálená 6 km. Zaparkujeme na placeném parkovišti a vydáme se…
Útulne - turistické chaty Libušín a Maměnka sa nachádzajú v najznámejšom a…
                                         Stezka Valaška…
     Místo, na které Vás zavedou mé řádky v tipech na výlet a zároveň vám jej mohu s klidným srdcem doporučit, je známé beskydské středisko, které…