Toulání kolem Brna: z Mokré Hory přes Lelekovice a Útěchov do Adamova

Na zastávce autobusu v Mokré Hoře je umístěn turistický rozcestník, na němž si tentokrát zvolíme červenou značku ve směru do Lelekovic.

Po prvních 2 kilometrech se dostaneme do malebného údolí Ponávky. Rozcestník se zde nachází u jezírka a budovy někdejší železniční zastávky Jehnice, později přeměněné na rekreační objekt. Podrobněji si o historii místa a celého zdejšího kraje můžeme přečíst na nedaleké informační tabuli Stezky zdraví, která tudy prochází.

Do Lelekovic nám nyní zbývají již jen 3 km, zhruba stejně daleko je to i po neznačené silničce údolím (podél Ponávky), která vyústí poblíž železniční zastávky Česká a vpravo po silnici se snadno dostaneme až do centra Lelekovic, kde se opět s červenou značkou setkáme.

Foto: Isolda11

V Lelekovicích se můžeme občerstvit v restauraci či cukrárně hotelu Babí lom hned u autobusové zastávky a rozcestníku, nebo si vylézt na kopeček ke kostelu se hřbitovem, kde si také prohlédneme pozůstatky někdejšího hradu a dokonce slovanského hradiště, opět je samozřejmě k dispozici informační tabule.

Nyní již půjdeme po žluté značce, po 2 km po silnici dojdeme na rozcestí Pod Babou, kde potkáme ještě značku zelenou, která nás doprovodí půl kilometru na rozc. Babí doly.

Pak už zbývají zase jen 2 km do Útěchova (cestou ještě mineme rozcestí s modrou značkou Dlouhé vrchy, kde jsme vystoupali do výšky 457 m n. m.).

Kdo už by snad nemohl dále, může v Útěchově nasednout na autobus, ale my budeme pokračovat po žluté k Mufloní studánce (1 km), k níž určitě stojí za to odbočit pro příjemné osvěžení, nedaleko se na půvabné loučce na kraji lesa nachází také pomníček Josefa Bohdaneckého.

Poté se napojíme na chvíli na silnici, odkud se v poslední zatáčce dá odbočit ke zřícenině hradu Ronova, potom klesáme Pod Ronov a navštívíme ještě pomníček Josefa Zenkera na pěkném místečku vysoko nad údolím Svitavy.

Foto: Isolda11

Poslední úsek už nás kolem studánky Ptačí svatyně dovede do Adamova, nejdříve do sídliště a pak na vlakové nádraží; z rozcestí Ptačina lze ještě zajít půl kilometru ke studánce U Psa.

Závěrečného občerstvení Adamov na náš vkus mnoho na výběr sice nenabízí, ale pro obzvláště znavené turisty je tu přece alespoň (moderní a drahá) kavárna u supermarketu Albert poblíž vlakové zastávky.

Jinak - značení sice není zrovna nejlepší, např. vlivem těžby nám dá místy v lese docela zabrat, ale s podrobnou mapou se neztratímewink

Poslední aktualizace: 14.7.2011
Toulání kolem Brna: z Mokré Hory přes Lelekovice a Útěchov do Adamova na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Toulání kolem Brna: z Mokré Hory přes Lelekovice a Útěchov do Adamova

Mokrá Hora -  městská část Brna
Mokrá Hora - městská část Brna
Mokrá Hora je bývalá obec, dnes brněnská městská čtvrt a katastrá…
Lokalita „Na Loukách“ se nachází na katastru brněnské městské čás…
Tato krátká vycházka prochází severním zalesněným okrajem města a…
Dohlédnout až na vrcholky Alp Popis výletu (přes Lelek…
V dolní části brněnské městské čtvrti Řečkovice poblíž železniční…
Rázovitá chalupa nacházející se na křižovatce ulic Jandáskovy a C…
Na okraji Mokré Hory při potoku Rakovec se nachází zajímavá moderní socha…
Vila řečkovického stavitele Antonína Cupáka. Stavba byla až do roku 2016…
Nachází se na severním okraji metropole v městské části Řečkovice…
Na ulici Gromešově poblíž řečkovického nádraží stojí unikátní vil…
Turistické rozcestí se nachází poblíž nádražní budovy u průchodu pod tratí od průmyslového areálu. V něm je bezbariérový přístup k nástupištím vlaků.…
Říčka Ponávka na svém středním toku napájí několik rybníků, jejichž břehy…
Nachází se na Palackého náměstí v Brně. Založen byl pravděpodobně v první polovině 14. století. V období husitských válek a také za …
Sv. Jan Nepomucký byl generální vikář pražského arcibiskupa, mučedník katolické církve a také jeden z českých zemských patronů. Datu…
Farní Kostel sv. Vavřince na Palackého náměstí v brněnské městské části Řečkovice má středověké jádro. Roku 1718 byl přestavěn…
V parku na řečkovickém Palackého náměstí se nachází nové pietní místo. Jedná se o pomník významného zdejšího rodáka Franty Kocourka. …
Nachází se uprostřed parku na Palackého náměstí v brněnské čtvrti Řečkovice, poblíž zdejší významné kulturní památky - kostela sv. Vavřince…
Obec v severní části Brna v blízkosti obcí Mokrá Hora a Ořešín. V posledních letech zaznamenala růst především díky stavbě nových…
    Výchozím bodem našeho výletu byla zastávka MHD v městské části Brno…
Trasa začíná u autobusové zastávky busu 42  Žilkova, vede po cyklistické…
Pěknou „zimní“ vycházku (cca 10 či 11 km) nedaleko Brna jsme si dopřáli…
Výchozí bod (1) náměstí v městské části Brno - Jehnice, zastávka MHD Jehnice. Dále po žluté turistické značce směr Vránův mlýn,…
Výchozí bod městská část Brno-Jehnice (1). Odtud jsme pokračovali do Mokré…
Na staré trati z Brna do Tišnova, tzv. Tišnovce se nacházelo nádraží…
Nachází se v údolí říčky Ponávky u bývalého vlakového nádraží Jehnice na hrázi zdejšího rybníka. Prochází tudy červeně značená turistic…
Obec se rozkládá na severní okraji města Brna v údolí a svazích J…
Vydali jsme se pěšky z městské části Brno-Jehnice ze Zastávky MHD bus. č…
Severní okraj města Brna je bohatý na pramínky potůčků a studánky. Tato oblast je ve správě Mendelovy univerzity v Brně, konkrétně Školního lesního…
V brněnských Soběšicích během minulého roku vyrostla…