Tolštejn - Lesné - Luž

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Tolštejn - Lesné 0,0 km

Od zříceniny Tolštejn se vydáme po červené značce dolů směr hlavní silnice k rozcestníku v Lésném.Po 1 km k rozcestníku dorazíme

číslo 2 Lesné - rozcestník pod Ptačincem 0,7 km

Tady přejdeme vozovku a sejdeme k můstku přes potok,odsud začneme velmi brzy stoupat , stoupání je ze začátku velmi strmé, procházíme po lesní cestě, z které se cca po 500 m metrech odkloníme vyšlapanou pěšinkou dle značky. Stoupání již není tak strmé a pomalu se dostáváme na rovinku. Tady se k červené značce připojuje též zelená značka Naučné stezky hornické.  Po cestě můžeme odbočit vpravo a nabídne se nám krásný výhled na Tolštejn a Jedlovou horu. Pokračujeme dále po vyšlapané pěšince za značkou, až se dostaneme na vrstevnici, mezi stromy po směru cesty se začíná objevovat hora Luž, pokračujeme a dojdeme k rozcestníku Pod Ptačincem

číslo 3 Pod Ptačincem - Lausche (pod Luž z německé strany) 2,9 km

zde zabočíme vpravo nahoru a pokřačujeme po lesní cestě, která vede při státní hranici cca po 1  km se nám nabídne možnost pokračovat stoupáním po červené nebo se odklonit po modré a vystoupat na Luž z německé strany. Já jsem zvolil tuto možnost a pokračoval jsem po modré značce, cca po500m jsem se objevil pod Luží

číslo 4 Pod Luží (DE) - Luž(7923m.mn.m.) 5,5 km

vydal vydal jsem se na strný výstup vzhůru, po prvním stoupání se nabízí k odpočinutí lavička, a následuje druhé táhlé stoupání, které nám v zatáčce nabízí před samotným vrcholem ještě odpočit na níže položené místo, které však také nabízí nádherný výhled na Německo a Lužické hory. Zbývá už jen vrátit se zpět a vystoupat posledních pár metrů a rozhlédnout se nad krajinou z plošiny na Luži

číslo 5 Luž 6,2 km

zapsat se do vrcholové knihy a pokračovat třeba zpět do Německa, na Hvozd či zvolit jinou trasu, kterých je v tomto místě opravdu dostatek.

Jedna z velmi povedených tras, vedoucí od zříceniny středověkého hradu Tolštejn (první zmínky již z první poloviny 14.století, kdy byl významným a mocným opěvněním), přes Lesné při silnici vedoucí na Nový Bor, a po té už pomalé strmé stoupání až k samotnému nejvyššímu vrcholu Lužických hor. Odsud po té nádherný výhled do dalekého okolí.

Poslední aktualizace: 6.4.2010
Tolštejn - Lesné - Luž na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Tolštejn - Lesné - Luž

Jedeme do severních Čech – 15. den – Lužické hory: cca 10 km dlouhý okruh: zřícenina hradu Tolštejn, Jedlová – žst. s občerstvením, Jelení skály (Konopáč), Stožecké sedlo, Pětikostelní kámen, Lesné
Pondělí 27. 7. 2020 Večer se zdála zima, ale v noci to tak hrozné nebylo.…
Sníh křupe pod nohama, slunce se prodírá skrz mraky a j…
Hrad Tolštejn
Soutěž 2 body
Nádherná zříceni v malebném kraji, kde najdem spoustu turistickýc…
Rozsáhlá zřícenina středověkého hradu Tolštejn se nachází na dvojici skalnatých výběžků, na špici ostrého svahu v nadmořské výšce…
Vaším cílem víkendového či dovolenkového času může být třeba právě…
Vyjely jsme z Jiřetína pod Jedlovou kde v místním informačním centrum nám…
Rekreační osada Rozhled leží v údolí Bílého potoka pod zřícen…
Rekreační osada Lesné leží v sevřeném údolí Lesenského…
Další velmi příjemná trasa Lužickými horami nejen po české straně. Nabízí opravdu krásné výhledy, do Čech, Německa i Polska.Trasa…
Naše trasa úbočím hřebene Lužických hor zvaným Rohál vypadá jako když jsme…
Když už jsme se konečně dostali na pár dní do Lužických hor,…
Naše několikadenní cesta do Lužických hor začínala na hradě Tolštejně. Ten…
Nevelká vodní nádrž na Lesenském potoce je těsně u hlavní silnice na…
Lužické hory jsou neprávem dost turisticky opomíjený kus překrásné, ještě ne příliš lidskou rukou poničené přírody. Udělejme si dnes…
Ze stanice Jedlová přes hrad Tolštejn a Jedlovou horu do Jiřetína Vlak nás doveze do stanice Jedlová, odkud nás vede zelená značka Tolštejnskou…
Jiřetín pod Jedlovou je nevelké městečko při severní části Lužických hor, dostaneme se tam po silnici I./9. Jiřetín byl založen v…
Jedlová je rekreační osada, ležící na severním svahu hory Jed…
Z náměstí Jiřetína pod Jedlovovou jdeme asi 2 km přes Křižovou horu…
vlakem, na kolene, nebo pěšky... cílem je Jedlová hora 774 m. n. m. na…
Jedlová - aneb jak naráz vidět vodu Baltu i Severního moře. S…