Svatý Jan pod skalou - Karlštejn

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Svatý Jan pod Skalou - Solvayovy lomy - Karlštejn

Do sv. Jana pod skalou jsme zamířili zpražského Zličína busem 384 - cesta není nikterak dlouhá cca 35 minut. Vystoupili jsme přímo ve sv. Janu a vydali se směr tamní kostel, u kterého se nalézá též turistický rozcestník, který upozorňuje na Skanzen Solvayovy lomy a naučnou stezku svatojánský okruh - jejíž informační cedule o fauně a flóře provází při výstupu na vrchol skály skřížem.

My jsme se tedy vydali nejprve přímo na skálu nad Sv. Janem, jde se po červené a cesta velmi rychle přechází ve strmé stoupání, po cestě potkáme kapličku Povýšení svatého kříže, již odsud je krásný pohled na hustě zalesněnou krajinu.

Foto: Salwin

Pokračujeme stále po červené a příchází další prudší stoupání po schodech vytvořených zklád(deštivých dnech velmi kluzké).Po výstupu se vydáme vpravo a odsud je to na vrchol skály skřížem, jen pár kroků. Výhled vskutku stojí za to.

Vracíme se zpět ale ne dolů po schodech ale pokračujeme rovně, a odsud už nás vede značka dvou kladívek - což je značka skanzenu Sovayových lomů, po pár krocích již vidíme skály, vyhybky a kolejnice, zvolna procházíme skanzenem až se zhruba po 10 minutách dostaneme kcentru skanzenu. Všude jsou hornické vagonky, lokomitivy a vagony. Uprostřed stojí lokomotiva sdřevěnými vagonky, která provází návštěvníky skrz skanzen.

O víkendech prohlídky začínají v11.hod. a nejprve budete seznámeni shistorií Solvayových lomů a lomů vokolí vůbec,michochodem velmi zajímavý a nenáročný výklad o těžbě vápence, po té, tedy následuje jízda vláčkem a na závěr, i vstup do podzemí sprůvodcem a legendou, která se traduje..

Po té jsme se vydali přes skanzen směr Karlštejn, napojili jsme se na modrou turistickou značku.Po chvíli jsem se napojili na červenou turistickou značku a ubírali se ke Karštejnu.

Foto: Salwin

Cestou nás provází informační cedule - Naučné stezky státní přírodní rezervace Karlštejn nebo Chráněné krajinné oblasti Český Kras - tyto dvě oblasti se tedy vurčité oblasti prolínají.

Cesta je opravdu příjemná, celou dobu lesem , kolem „ Bubovských vodopádů" pomalu svažujeme kcíli naší cesty.Poslední rozcestník je Dub sedmi bratří a po té se napojíte na silnici, kterou podejdete hrad nebo můžete samozřejmě pokračovat po červené a dojdete khradu. Vlakové nádraží směr Smíchov je vzdáleno cca 7 min. chůze.

Poslední aktualizace: 13.7.2009
Svatý Jan pod skalou - Karlštejn na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Svatý Jan pod skalou - Karlštejn

Výlet do Českého krasu - do Solvayových dolů
Vážení přátelé Turistiky a turistiky, tentokrát se vydáme na výlet do…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát bych Vás rád pozval  ke…
Výchozím místem je Hostim, ale může jím být jakékoliv jiné místo, protože…
Obec Svatý Jan pod Skalou leží 5 km východně od Berouna…
Karlštejnsko-lomy Amerika,Malá Amerika,Mexiko a staré doly,ktoré sú…
Od známého jsem se v Restauraci dozvěděl, že v sobotu bude končit sezóna ve skanzenu Solvayovy lomy, který si plánujeme navštívit už…
Výlet se nedá označit jedním slovem, jde o všehochuť. Berounka patří mezi…
Obec Svatý Jan pod Skalou se nachází 5 km od Berouna.…
    Jedná se o třetí díl jednodenního výletu a prvního seznámení se s…
Nádherná naučná stezka, která spojuje obec Svatý Jan pod Skalou, skalní…