Semily - Lomnice nad Popelkou po modré

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Semily, nádraží Asfalt 0,0 km
  Podél nádraží k přejezdu a vlevo po žluté a zelené značce směrem k centru.
číslo 2 Semily, u mostu Asfalt 0,7 km
  Pokračovat přes most je možné tehdy, chce-li někdo do centra (foto 1). Jinak zde odbočíme proti proudu Jizery k soutoku s Oleškou (foto 2 - 4). V blízkosti Olešky dojdeme brzy k zahrádkářské kolonii.
číslo 3 U zahrádkářské kolonie (foto 5) 1,1 km
  Zde se odpojuje zelená značka. Modrá vystoupá nejdříve na kopec, pak sestupuje k silnici a po krátkém úseku této silnice odbočuje k řece.
číslo 4 Oleška (foto 6 a 7) 2,4 km
  Stoupáme nad Poříčí (foto 8), z kopce je vidět na Semily a jejich okolí (foto 9). krátký sestup do Slané.
číslo 5 Slaná Asfalt 3,4 km
  A znovu do kopce, tentokrát trochu delšího. Jdeme přes Nedvězí (foto 10 - 12) na kopec, ze kterého jsou nádherné výhledy (foto 13 - 20).
číslo 6 Pohoří (foto 21) Asfalt 6,2 km
  Další vesnicí je Stružinec, část, kterou se jde, není nijak zvlášť zajímavá. Snad až na jednu vydatnou studánku (foto 22 a 23) na silnicí.
číslo 7 Rozcestí Na Cikánce Šotolina 8,5 km
  Rozcestí se žlutou značkou. Za ním další výhledy (foto 24 a 25). Na kopci je kříž mezi dvěma lipami a u něj lavička (foto 27 a 28). Z lavičky je poprvé vidět kopec Tábor (foto 26). Od lavičky sestoupíme do Nových Dvorů (foto 29) a pak naposledy do kopce na výhledy (foto 30 - 36).
číslo 8 Lomnice nad Popelkou, okraj Asfalt 10,5 km
  Kolem rybníka Matouš (foto 37 a 38) do města a na náměstí.
číslo 9 Lomnice nad Popelkou, Husovo náměstí Asfalt 11,7 km
  Na nádraží se jde z náměstí nejlépe po žluté značce.
číslo 10 Lomnice nad Popelkou, nádraží Asfalt 12,5 km
  Konec trasy

Dvě nepříliš velká, ale velice hezká města mají pro turistu několik příhodných vlastností. Za prvé sama o sobě stojí za prošmajdání. Za druhé, mají vcelku kvalitní dopravní spojení. Za třetí, jejich společným okolím je Český ráj, tedy krajina k pohledání. Za další, jsou propojena několika turisticky značenými trasami. Jedno k druhému a hned je jasné, proč tento kraj zkrátka "nutně musíme" prochodit.

Jako první jsme zvolili cestu nejkratší, kterou představuje na mapě i v terénu modrá značka. Nutil nás k tomu hlavně čas, ale i fakt nepříliš dobrého počasí, které slibovali rosničkáři. To jim ale naštěstí (jako obvykle) nevyšlo. Pravda, bylo chladno, vítr ledový, i pár vloček se nám na hlavy sneslo, ale když se člověk dobře oblékne, špatné počasí neexistuje. Takže hlavně ten čas. Měli jsme k dispozici tři hodiny, což je na 12 km této trasy jentaktak. Přece jen je občas záhodno se zastavit, pokochat, pofotit..., svačinu jsme nestihli. Až ve vlaku.

Vyjdeme tedy v Semilech od nádraží směrem do centra města. Vede tam žlutá značka, od přejezdu pak i zelená. Na modrou značku do Lomnice narazíme před mostem přes Jizeru, ale když už v těch Semilech jsme, bylo by škoda do toho úplného centra nezavítat. Jen je potom nutné se k mostu zase vrátit. Zprvu nás doprovází i značka zelená, tu si ale necháme zase na někdy jindy. Vyjdeme nad město a hned zase sejdeme dolů k říčce Olešce. Za ní do kopce a znovu dolů, do Slané. Pokud máte rádi stoupání, tak na trase si ho docela užijete. Lomnice je prostě o nějakých 170 metrů výše než Semily. To nejdelší stoupání začíná právě ve Slané a provází nás přes Nedvězí až na Pohoří. Odměnou za výstup je nádherný výhled. Od Kozákova přes Jizerky až po Krkonoše vše jak na dlani.

Krátce sestoupíme do toho Pohoří a Stružince a hádejte, co? Jasně, zase do kopečka. Nad Stružincem je památná lípa s křížkem a lavičkou a opět výhledy. Na svačinu jak dělané. Tady jsme litovali toho nedostatku času. Systém chůze dolů - nahoru si ještě jednou zopakujeme u Nových Dvorů (bývalé Xaverovice), nad nimiž nás čeká poslední dávka výhledů. Kromě Krkonoš a Jizerských hor vidíme i známé kopce Kozákov a Tábor, méně známý Babylon a také už město Lomnice nad Popelkou. Seběhneme dolů, kolem rybníka Matouše a za chvilku jsme na náměstí. Je-li libo na vlak, počítejte zhruba s 10 minutami.

Poslední aktualizace: 7.4.2015
Semily - Lomnice nad Popelkou po modré na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Semily - Lomnice nad Popelkou po modré

turistické rozcestí Semily - u přejezdu
Turistický rozcestník, který se nachází u železničního přejezdu Semilech, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po zelené značce ve…
Vždy, když přijedu do Semil, vzpomenu si na jednoho svého…
Budete-li chtít se vydat na tuto trasu, doporučím bedlivě sledovat…
O Riegrově stezce už zde pár příspěvků je, ale žádný není popsán…
Jestli se k nějaké cestě hodí začátek, přes hory - přes doly, tak tato…
Turistický rozcestník, který se nachází u železničního nádraží v Semilech, ukazuje turistům cestu do dvou směrů. Po žluté značce ve…
Společný projekt Lesů ČR a dalších subjektů úspěšně dokončen Těsně před začínajícími prázdninami a hlavní sezónou dovolených…
Turistický rozcestník, který se nachází u mostu přes Jizeru v Semilech, ukazuje turistům cestu do tří směrů. Po zelené značce ve…
Jedeme do Pojizeří, na rozhraní Českého ráje a Podkrkonoší, do Semil,…
Na procházce centrem okresního města určitě nepřehlédnete v Bítouchovské…
Sousoší spisovatelů Antala Staška a Ivana Olbrachta se nachází v centru…
Semilské Kulturní a informační středisko, kde návštěvník obdrží veškeré…
Webkamera na připojeném odkazu nás přenese na Riegrovo náměstí v Semilech.…
Muzeum a Pojizerská galerie sídlí v jednom z nejstarších domů v Semilech. Vzhledem k tomu, že v domě se narodil „dělnický…
Semily leží v Severních Čechách, východním směrem od města Turnov.…
Turistický rozcestník, který se nachází v západní části Riegrova náměstí,…
V rámci doplnění návštěv míst Českého ráje jsme se rozhodli poznat krásy Semil,které leží asi tři km od Železného Brodu. Do tohoto…
Semily - kostel sv. Petra a Pavla
Kostel sv. Petra a Pavla - dominanta města Semily je novorománskou stavbou…
Kostel sv. Jana Křtitele patří k nejstarším stavbám v Semilech. Postaven byl v roce 1727 v místech kostela dřevěného, který shořel…
Vycházka Riegrovou stezkou není u říčky v rovině, jak by se mohlo zdát.…