Přes 3 kopce (Praděd - Králický Sněžník - Velká Deštná)

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

číslo 26 Kunštátská kaple Šotolina 99,3 km
číslo 27 chata horské služby pod Velkou Deštnou Asfalt 106,9 km
číslo 28 Velká Deštná Šotolina 107,1 km

Trasa začíná na vrcholu Pradědu (možno přijít údolím Bílé Opavy z Karlovy Studánky, pokračovat přes Ovčárnu nebo z Malé Morávky autobusem na Ovčárnu a dál pěšky na Praděd). Praděd je symbolický start, odkud se kousek po asfaltu vrátíme na odbočku k chatě Švýcárna. Od chaty postupujeme stále po červené značce až na Červenohorské sedlo (možnost noclehu). Dále se stále po červené pokračuje do Ramzové, přes vrcholy Keprník a Šerák (možnost zastávky na chatě Jiřího na Šeráku). Nad Ramzovou je lanovka, kterou se můžeme svézt dolů do Ramzové (lepší to je samozřejmě pěšky). Z Ramzové postupujeme stále po červené až na chatu Paprsek a z ní na Kladskou bránu (pozor od Alfonsova pramene je úsek špatného značení). Od Kladské brány postupujeme po žluté podél silnice na hraniční přechod Kladské sedlo. Z Kladského sedla se postupuje náročným stoupáním po hraničních patnících. Zároveň je trasa značena polskou zelenou turistickou značkou. Náročné stoupání je završeno vrcholem Králický Sněžník (těsně před ním je pramen Moravy a chata horské služby Franciska). Z Králického Sněžníku sestoupíme na polskou chatu Schronisko pod Sněžníkem (stále zelená). Odtud pokračujeme na vrchol Malý Sněžník, odkud opět po hranicích a zelené polské značce dále. Dále dojdeme na rozhraní tří moří na vrcholu Klepáč, odtud přes hraniční přechod Horní Morava (poblíž je pramen polské řeky Nisy), dolů do údolí. Po hranicích dojdeme k velkému hraničnímu přechodu Dolní Lipka. U kus dál je i železniční hraniční přechod. Stále po zelené a hraničních patnících se pokračuje až do Českých Petrovic, na jejímž začátku je Kašparova chata (na červené značce; opět možnost noclehu). Nyní již po červené značce pod názvem Jiráskova cesta, pokračujeme Českými Petrovicemi na Zemskou bránu. Odtud dále až k pevnosti Hanička. Z Haničky je to po červené dál kolem rozhledny Anenský vrch až na Pěticestí. Z Pěticestí (stále červená turistická značka) vede hřebenová cesta přes Kunštátskou kapli. Cíl této téměř 110 km trasy je Velká Deštná. Pod Velkou Deštnou se nachází chata horské služby (stejně jako na Pěticestí), zde je ale možnost přespat v její předsíni. Místo odkud pak jezdí autobusy je dále po červené, kudy se dostaneme pod Šerlich a Masarykovu chatu.

Trasa je určena na více dní a jak svou délkou, tak svým převýšením je určena pro zdatné a vybavené turisty. Co se týče potravin, je zde mnoho obcí a chat s možností nakoupení, vodu lze čerpat v horských pramenech (z osobní zkušenosti mohu říct, že zde pramení opravdu chutná voda).

Přeji příjemnou a šťastnou cestu wink

Poslední aktualizace: 9.3.2012
Přes 3 kopce (Praděd - Králický Sněžník - Velká Deštná) na mapě
Autor: Honz@

Příspěvky z okolí Přes 3 kopce (Praděd - Králický Sněžník - Velká Deštná)

Podzimní Praděd
Podzimní Praděd, jako nejvyšší hora Moravy, má na podzim svoje…
Kdo zavítal na vrchol nejvyšší Moravské i Slezské hory Pradědu…
Horská chata Ovčárna stojí na svém místě od roku 1863. ale ne ta původní.…
Pondělí 5. 7. 2021 Vstáváme v šest. Venku je 12 stupňů, takže žádné teplo.…
Turistický rozcestník, který se nachází na vrcholu Pradědu ukazuje turistům cestu po značce modré ve směru Praděd (vrchol) - Divoký…
Předpověď na víkend naznačovala, že by se po relativně zataženém…
Národní přírodní rezervace Praděd byla vyhlášena v roce 1991 a má rozlohu…
Vycházíme z Karlovy Studánky od hotelu Hubert. Jdeme po naučné stezce údolím Bílé Opavy. Stezka vede podél horské bystřiny po trošku…
Po tragické vánoční oblevě a pokračujícím teplu v lednu až poslední…
Když jsme počátkem listopadu absolvovali úspěšnou výpravu na skalního Vozku, rozhodli jsme se, že letošní turistickou sezónu zakončíme…
Jedno letní odpoledne přemýšlíme na zahrádce u pivka, co roupama dělat.…
Naši chlupáči potřebovali opět pořádně utahat, a tak jsme je tentokrát…
Stan. To je ona hodně diskutovaná součást vybavení do české přírody. Řekl…
Praděd, nejvyšší moravská hora
Výška 1492 metrů, uvádí se také 1491 metrů. Z vrcholu vidíte rozlehlé…
4 denní výlet do Jeseníků - do hor i za poznáním Pro snažší způdob…
Vycházku začínáme v Karlově Studánce u vyhořelého hotelu Sv. Hubert. Značka tudy vede modrá a žlutá a jdeme proti toku řeky Bílá…
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky.…
Z celé ČR se sjíždíme v pátek auty do lázeňského městečka Karlova Studánka, abychom v sobotu ráno mohli vzít Praděd útokem.…
Nejlepší je vyjet autem do Karlovy Studánky-zde necháme auto a ky…
Praděd
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší…