Přes 3 kopce (Praděd - Králický Sněžník - Velká Deštná)

pěší trasa, Hrubý Jeseník
chata horské služby Franciska
pramen řeky Moravy
Králický Sněžník
chata Schronisko pod Sněžníkem (PL)
Malý Sněžník

Popis trasy

Praděd
lupa

Trasa začíná na vrcholu Pradědu (možno přijít údolím Bílé Opavy z Karlovy Studánky, pokračovat přes Ovčárnu nebo z Malé Morávky autobusem na Ovčárnu a dál pěšky na Praděd). Praděd je symbolický start, odkud se kousek po asfaltu vrátíme na odbočku k chatě Švýcárna. Od chaty postupujeme stále po červené značce až na Červenohorské sedlo (možnost noclehu). Dále se stále po červené pokračuje do Ramzové, přes vrcholy Keprník a Šerák (možnost zastávky na chatě Jiřího na Šeráku). Nad Ramzovou je lanovka, kterou se můžeme svézt dolů do Ramzové (lepší to je samozřejmě pěšky). Z Ramzové postupujeme stále po červené až na chatu Paprsek a z ní na Kladskou bránu (pozor od Alfonsova pramene je úsek špatného značení). Od Kladské brány postupujeme po žluté podél silnice na hraniční přechod Kladské sedlo. Z Kladského sedla se postupuje náročným stoupáním po hraničních patnících. Zároveň je trasa značena polskou zelenou turistickou značkou. Náročné stoupání je završeno vrcholem Králický Sněžník (těsně před ním je pramen Moravy a chata horské služby Franciska). Z Králického Sněžníku sestoupíme na polskou chatu Schronisko pod Sněžníkem (stále zelená). Odtud pokračujeme na vrchol Malý Sněžník, odkud opět po hranicích a zelené polské značce dále. Dále dojdeme na rozhraní tří moří na vrcholu Klepáč, odtud přes hraniční přechod Horní Morava (poblíž je pramen polské řeky Nisy), dolů do údolí. Po hranicích dojdeme k velkému hraničnímu přechodu Dolní Lipka. U kus dál je i železniční hraniční přechod. Stále po zelené a hraničních patnících se pokračuje až do Českých Petrovic, na jejímž začátku je Kašparova chata (na červené značce; opět možnost noclehu). Nyní již po červené značce pod názvem Jiráskova cesta, pokračujeme Českými Petrovicemi na Zemskou bránu. Odtud dále až k pevnosti Hanička. Z Haničky je to po červené dál kolem rozhledny Anenský vrch až na Pěticestí. Z Pěticestí (stále červená turistická značka) vede hřebenová cesta přes Kunštátskou kapli. Cíl této téměř 110 km trasy je Velká Deštná. Pod Velkou Deštnou se nachází chata horské služby (stejně jako na Pěticestí), zde je ale možnost přespat v její předsíni. Místo odkud pak jezdí autobusy je dále po červené, kudy se dostaneme pod Šerlich a Masarykovu chatu.

rozhledna na Pradědu

Trasa je určena na více dní a jak svou délkou, tak svým převýšením je určena pro zdatné a vybavené turisty. Co se týče potravin, je zde mnoho obcí a chat s možností nakoupení, vodu lze čerpat v horských pramenech (z osobní zkušenosti mohu říct, že zde pramení opravdu chutná voda).

Přeji příjemnou a šťastnou cestu wink

Další informace

Hodnocení:
neumístěno
Délka trasy:
97.196 km
Náročnost:
velká náročnost
Přes 3 kopce (Praděd - Králický Sněžník - Velká Deštná) navštívili 3 turisté.

Doprava vlakem

Odkud: Datum:
Kam: Kouty nad Desnou
(vzdálenost od místa: 9.02 km)
Čas:

Praděd chata Švýcárna chata Červenohorské sedlo Keprník chata Jiřího na Šeráku lanovka na Šerák Ramzová chata Paprsek Kladská brána Kladské sedlo CZ/PL chata horské služby Franciska pramen řeky Moravy Králický Sněžník chata Schronisko pod Sněžníkem (PL) Malý Sněžník Klepáč Horní Morava CZ/PL Dolní Lipka CZ/PL železniční hraniční přechod Petrovičky CZ/PL

Diskuse k trase Přes 3 kopce (Praděd - Králický Sněžník - Velká Deštná)

16.03.2012 14:50

Byl jsem společně s Honzou (autor trasy) účastníkem tohoto náročného 4 denního výšlapu. Náročným a zdatným turistům tuto trasu rozhodně doporučuji.

Nadpis: (nepovinný)

Vaše jméno:

Email: (nezobrazí se)

Text:

Sledovat diskusi e-mailem
Váš email:
Sledování můžete kdykoliv zrušit jedním kliknutím.