Polsko - Szklarska Poreba - Vodopád na řece Szklarka

číslo 9 okraj obce Šotolina 6,6 km
číslo 10 konec značení Asfalt 8,2 km
  dále po místních komunikacích

Polská strana Krkonoš byla zastávkou při naší cestě z dovolené.Za centrum jsme zvolili horské městečko Szklarska Poreba kousek od našich hranic.

Vodopád na řece Szklarka byl naším cílem.Od penziónu jsme se pomocí místních komunikací napojili na černou TZ a ta nás vyvedla na okraj obce k prvnímu turistickému cíly - Lesna huta - Lesní huť - stará sklářská huť spojená s prodejnou skla a restaurací(zavřeno v době naší návštěvy).Pokračovali jsme mezi loukami okolo indiánské vesnice(za poplatek) s atrakcemi pro děti k mineralogickému muzeu(vstup volný) - Stara chata walonska.Zde jsou k vidění krásné exponáty polodrahokamů,nerostů a kamenů.

Po vstupu do lesa začínáme klesat do údolí říčky Szklarka,která se k nám po pravici posléze připojí.Podél jejího toku s malými vodopádky a peřejemi postupujeme až k hlavnímu vodopádu.Zde je vybudována vyhlídková plošina.

Pokračujeme kaňonovitým údolím řeky a docházíme k jejímu ústí do řeky Kamienna.Vydáme se přes most řeky Szklarky a orientujeme se u rozcestníku.

Vydáme se proti proudu po zelené TZ trasované na levém břehu řeky Kamienna směrem na Szklarsku Porebu.Mírně stoupáme podél řeky,dotkneme se okraje obce a lesem postupujeme stále po zelené TZ až do centra obce.Po místních komunikacích dojdeme k penziónu.

Trasa měří necelých 8,5 kilometru a najdeme ji na Mapy.cz.

Do městečka Szklarska Poreba zajíždí vlakové spojení z ČR - trať 036.

Občerstvení na trase je díky umístění v turisticky exponované oblasti mnoho.U Lesní hutě je restaurace,u muzea a vodopádů kiosek a na soutoku Szklarky a Kamienne jsou stánky.

Za vstup do Krkonošského národního parku se v Polsku platí 6 Zl(asi 40Kč).Na cestě jsou "výběrčí" poplatku.

K záznamu a přenosu GPS dat byla použita aplikace SportsTracker.

Poslední aktualizace: 27.8.2016
Polsko - Szklarska Poreba - Vodopád na řece Szklarka na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Polsko - Szklarska Poreba - Vodopád na řece Szklarka

Szklarska Poręba - most pro pěší v ulici Z. Krasińskiego
Od roku 2008 je možné přecházet přes říčku Kamienna po novém mostu pro…
Autem k vodopádu Kamieńczyka nedaleko Sklářské Poreby, vodopád Szklarky a hrad Chojnik. Polsko je krásná, dle mého, trochu opomíjená…
Krkavčí skály nejdete na západním okraji horského městečka Szklarska…
V minulých staletích bylo sklářství na obou stranách Krkonoš jedním z mála…
Vodopád Kamienczyka je nejvyšší vodopád v polských Krkonoších. Jsou to tři stupňovité kaskády o celkové výšce 27 metrů. Jsou na konci krásné skalní…
Horská chata (polsky schronisko) Kamieńczyk se nachází v nadmořské výšce…
Největší vodopád v polských Krkonoších (Karkonoszach) se nachází nad…
Kamieńczyk to pierwsze prywatne schronisko wybudowane po II wojnie światowej. Położone w pobliżu…
Tento 13,3 m vysoký vodopád se nachází v enklávě Karkonoskiego Parku…
Východiskem naší trasy bylo městečko Szklarska Poreba,zastávka na cestě…