Krásné počasí lákalo ven a tak jsem se vydal do Českého krasu na jednodenní výlet. Auto jsem nechal v Mořině a po modré turistické jsem se vydal kolem Dubu sedmi bratří do Karlštejna. Tady právě probíhalo tradiční vinobraní a všude byla spousta lidí, tak  jsem se vrátil k Dubu  sedmi bratří a po červené pokračoval přes Královu studánku  a Bubovické vodopády do Svatého Jana pod Skalou. Tady jsem si prohlédl klášter Benediktinů, místní kostel s jeskyní sv.Ivana a Mariánské sousoší. Trochu mě vyděsil obecní kozel, který proti mě najednou vyrazil od hostince Obecní škola :-). Tak jsem se raději rychle vydal na Svatojánskou skalní stěnu, kde je krásná vyhlídka. Zpět jsem šel zase po červené přes Propadlé vody do Boubové, kde jsem odbočil na modrou a pak pokračoval po silnici do Bubovic a dále k lomu u Kozolup. Tady jsem se napojil na žlutou a přišel k lomu Mexiko. Žlutá mě dále vedla okolo lomu Velká Amerika zpět do Mořiny.

Poslední aktualizace: 22.4.2020
Pěší výlet z Mořiny na Karlštejn, do Sv. Jana pod Skalou a do lomu Velká Amerika. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Pěší výlet z Mořiny na Karlštejn, do Sv. Jana pod Skalou a do lomu Velká Amerika.

Lom Amerika
Dneska vyrážíme autobusem č. 311 ze Zličína do zastávky Mořina, odbočka…
Příjezdové místo:  Mořina. Bezpečné parkování je na návsi ve středu obce.…
Mořina je obec nacházející se asi 2 km severovýchodně od hradu Ka…
Naším hlavním cílem na tomto půldenním výletě byl údajně nejkrásnější…
Lomy Amerika se nachází mezi vesnicemi Bubovice a Mořina nedaleko Berouna.…
Lomy Malá a Velká Amerika, Mexiko a jiné jsou v blízkosti obce Mořina …
Lomy Amerika jsou snad jedním z nejkrásnějších míst u nás. Při pohledu do…
Lom Velká Amerika
Lom Velká Amerika přezdívaný jako český Grand Canyon - je nejhezčí a…
Naše společná cesta začíná v Berouně. Odsud směřujeme na Hostím/Svatý Jan…
Karlštejn není jenom známý Český hrad, ale pod tímto názvem byla v okolí …
O čem psát po návštěvě Karlštejna? O historii hradu nebo o císaři Svaté…
Hrad Karlštejn se nachází ve CHKO Český Kras cca 30km jihovýchodně od Prahy. Přijeli jsme vlakem (spoj Praha - Brno - Plzeň) a…
Museum voskových figurín se nachází u hradu Karlštejn. Ve dvou podlažích,…
Hrad Karlštejn
Soutěž 2 body
Vrcholně gotický hrad založený v roce 1348 zaujímá mezi českými hrady zcela výjimečné postavení. Byl vybudován českým králem…
      Už dávno jsem zde chtěl zavítat a hlavním cílem mělo být podle některých lidí nejúchvatnější místo celého Českého krasu. To po…
Vyrazíme autem, protože z Kamenice n L je to přeci jen malinko dá…
Hrad Karlštejn mě provází od raného dětství. Ani nespočítám, kolikrát jsem…
Dominantou a symbolem hradu Karlštejna nebo - chcete-li použít vý…
Do Karlštejna dorazíme vláčkem ze smíchovského  nádraží v Praze, jezdí…
Hrad Karlštejn je jednou z nejnavštěvovanějších památek České republiky i jedním z – nejen turistických - symbolů této země. Je místem navždy spojeným s…