Okolí Ostravy

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Na první pohled se zdá, že v blízkém okolí Ostravy nejsou žádné kopce, ale pro cyklistu jsou cesty stále nahoru a dolů nebo naopak. Cesta z Pustkovce do Krásného Pole je do kopce pak po nové cyklostezce dolů k posezení u křížku a zase nahoru do Velké Polomi, kde můžeme vidět jeden z nejstarších kostelů zasvěcených sv. Václavovi v Dolním Slezsku z roku 1288. Za Velkou Polomí pokud jedete na kole po staré silnici 11 je vlevo před odbočkou na Horní Lhotu kaplička. Napravo je zase vidět nový most překlenující údolí potoka Kremlice. Cyklista ovšem musí jet po staré cestě, takže Hrabyňák sjet dolů a pak zase nahoru. Po výjezdu na kopec do Josefovic pak vlevo kolem hrabyňského Rehabilitačního ústavu na cyklostezku 6199 údolím téměř vyschlé Ohrozimy dlouhým klesáním až do Přerovce. Zkusil jsem zajet na občerstvení na Podvihovský mlýnek, bohužel zavřený. Tak pokračování po silnici kolem říčky Sedlinky až k rozcestí před Pustou Polomí. Zde jsem se rozhodoval zda jet na Budišovice nebo přes Pustou Polom. Jak je vidět na ceduli ukazující založení Pusté Polomi v r. 1238 jel jsem přes okraj obce na modrou turistickou cestu K Zátiší. Místy to bylo dost náročné, cesta je někde dost kamenitá a strmá. Na Zátiší je nová restaurace a penzion Hotelík - Birell za 27,- Kč v lahvi. Odtud přes Horní a Dolní Lhotu do Vřesiny po silnici kolem tramvajových kolejí až ke kostelu sv. Antonína. Odtud přes Vřesinskou strž, nad kterou se nově klene most stále nedostavěné Prodloužené Rudné, kolem největšího přírodního koupaliště v Evropě k restauraci Myslivna a pak přes pole domů do Pustkovce.

Poslední aktualizace: 4.9.2016
Okolí Ostravy na mapě
Autor: Magdon

Příspěvky z okolí Okolí Ostravy

Prajzská a Polsko na kole
Cesta z Poruby nenáročným terénem převážně po cyklostezkách nejprve přes Martinov k řece Opavě, kolem rybníku Štěpán a Loděnice, kolem štěrkovny do…
Odjezd z Ostravy - Poruby přes Děhylov do Hlučína Hlučín - Katolický kostel sv. Jana Křtitele u zámku je původně gotická stavba z r. 1378. Byl…
Odjezd z Pustkovce do Plesné kolem hypermarketu Globus, cesta pok…
V městské části Ostravy v Pustkovci najdeme několik bludných balvanů. Je…
V ostravské části Pustkovec se nachází několik bludných kamenů. Prakticky…
Pro cestu do Bělé je možné vybrat několik tras s využitím pouze c…
Mám místo v autě - chceš? Chci!!  VŠ báňská, to zní dobře. Můžu zůstat při…
Geologický pavilon profesora Pošepného je zajímavou ostravskou muzejní…
Velmi zajímavá sestava moderních budov s odpočinkovou zónou - venkovním…
Pustkovec - obec na západním okraji Ostravy. Postupem času se zdejší ve…
Geologický pavilon  je účelovým zařízením Hornicko-geologické fa…
Mezi Porubou a Krásným Polem najdete oblíbenou zele…
Nové planetárium Ostrava Krásné Pole
Velice zdařilá přestavba planetária v Ostravě !!!…
Hvězdárnu a Planetárium Johanna Palisy najdeme v oblasti Porubského lesa,…
Poruba, původně ves z 14.stol., se stala částí Ostravy v roce 1960. Může…
Poruba - myslivna je orientační místo a rozcestí na zelené turistické zna…
     Článek by se mohl jmenovat také:        „Jak jsem, čistě náhodou, při…
Putování za architekturou má vždycky svoje kouzlo - v tomto případě o to zajímavější, že vycházku zvládneme během hodiny či dvou a přitom…
                             Přírodní koupaliště "Vřesi…
Kdo by si myslel, že městská sídliště jsou jen hromadou panelových nocleháren, ten je na omylu. V Ostravě, městské části Poruba byla…