Kolem prvorepublikového opevnění

číslo 8 po silnici Asfalt 14,2 km
číslo 9 po silnici Asfalt 15,3 km
číslo 10 po silnici až na Semerink 17,3 km

Nenáročná trasa pro cykloturisty. Většinu trasy tvoří asfaltky nebo štěrkovky, cesta zpět pro zjednodušení po minimálně frekventované silnici.

Délka trasy: 20km

Převýšení: něco málo přes 200m, takže skoro rovina

Nyní k samotné trase: pokud nejste místní, zajeďte autem k Semerinku u Chřibské, na místním nádraží se nechá zaparkovat auto. Nasedněte na kola a vyrazte po "Dlouhé míli" po žluté až k "Tolštejnské cestě". Tam po červené směrem na "Křížový Buk". Odtamtud sjedeme kousek po silnici (alternativou je zelená značka - vyhnete se frekventované silnici a vyjedete na minimálně frekventované silnici). První odbočku na silnici Doprava směr "Krásné pole", dojedete do Horní Chřibské a odtamtud lehce do kopce směrem doprava na Semerink - výchozí místo :)

Co na trase uvidíte:

• několik (kolem 15) bunkrů z meziválečného období (cca od 5. do 12.km)
  • na Křížovém buku můžete shlédnout muzeum českého opevnění
  • ve Chřibské uvidíte nejstarší sklárnu ve střední Evropě
  • krásné výhledy na třetí nejvyšší horu Lužických hor a nejvyšší Děčínska - Jedlovou horu

Pokud by byly nějaké nejasnosti, napište SZ a rád pomohu... V přiložené galerii výškový profil se značenými tur. zančkami. Snad pomůže...

Poslední aktualizace: 12.8.2010
Kolem prvorepublikového opevnění na mapě
Autor: mattejew

Příspěvky z okolí Kolem prvorepublikového opevnění

Okolo Jedlové
Cílem výletu je procházka krásnou krajinou Lužických hor,okolo jedné z…
Jeli jsme vlakem do Chřibské, bohužel jsme se ve vlaku zakecali se známými…
Malý Semerink byl kdysi proslaveným letoviskem, ležícím v lesích …
Výlet na krásný vrchol Malý Stožec ,uprostřed přírody Lužických hor. Malý Stožec dominuje oblasti…
Samota Nový Svět ležela na lesem obklopené lučině na západním…
Obec RYBNIŠTĚ Obec Rybniště leží ve východní části okresu Děčín v jižní…
Zelenomodrý kostel sv. Josefa v severočeském Rybništi patří na našem…
Rybniště je roztroušená ves, ležící v sedle mezi Širokým vrchem a Plešivcem, asi 3 km severovýchodně od Chřibské. Její součástí jsou…
Větrný mlýn Světlík,se nacházi nedaleko obce Horní Podluží,nedaleko Krásné Lípy.Je to impozantní stavba větrného mlýna holandského…
Vlakové nádraží v Jedlové, je svým způsobem unikátní. Obklopené ze všech stran lesy, široko daleko skoro žádná obývaná budova a…