Cyklovýlet z Nemotic do Šlapanic přes Ždánické vrchy

číslo 17 Sokolnice Asfalt 41,7 km
číslo 18 Kobylnice Asfalt 44,5 km
číslo 19 žst.Šlapanice Asfalt 48,2 km

Příjemná trasa vedoucí povětšinou po asfaltových cestách vede z východu na západ po vrcholech Ždánických vrchů. Z Bošovic do Šlapanic pak trasa vede po silnicích nižších tříd.

Popis trasy:

Ze železniční stanice Nemotice vede betonový chodníček do Snovídek k silnici z Koryčan do Nesovic. Zde se připojíte k cyklotrase č.473, která vás převede přes celé Ždánické vrchy.

V místě, kdy silnice odbočuje vpravo, dáte se rovně a po rovině budete pokračovat údolím Kyjovky až k zelené turistické značce.

Po ní budete kolem Studánky Bezdýnky stoupat k rozcestí zelené a červené turistické značky U Křížku.

Vrcholovou cestou pojedete kolem rozcestí U Slepice, kolem ropných vrtů, kolem rozcestí Prostřední vrch až k rozcestí Červený kříž, Bus., kde přejedete silnici z Bučovic do Ždánic.

Další cesta vede po modré turistické značce (a stále cyklotrase č.473) kolem rozcestí U Široké cesty, kolem památníků U Zlatého jelena, kde stávala myslivna a kde došlo ke střetnutí partyzánů s nacisty, k rozcestí U andělíčka.

Zde doporučuji odbočku k zaniklé vsi Konůvky.

Dále cesta pokračuje až ke staré hodonínské silnici. Po ní se dáte doleva a po pár set metrech, u rozcestí Těšanka, Bus., odbočíte vpravo.

Po dalších asfaltových cestách procházejících lesem "jak když střelí", ale kde klesání střídají stoupání, přijedete k hájenkám Svatá. Odtud už je jen kousek k silnici mezi Bošovicemi a velkými Hostěrádkami.

Dále trasa vede Bošovicemi s dominantou tvrze (pozor, budete ji mít za zády), do Otnic, Újezdu u Brna a Sokolnic. Zde, hned na začátku obce, odbočíte vpravo a kolem Zámeckého parku přijedete do Kobylnic.

Z Kobylnic do Šlapanic se dá jet přímo po silnici, ale já raději volím cestu nad zahrádkami ve směru ke Dvorskám, přes naváděcí rampu tuřanského letiště do Šlapanic.

Zde po Husově ulici sjedete pod most pod železniční tratí, a ihned za ním odbočíte doprava ke šlapanickému nádraží.

To nejzajímavější na trase se nachází v prvních dvou třetinách, ale protože jsem volil cestu vlakem ze železniční stanice Šlapanice do Nemotic, ukončil jsem ji opět zde, ve Šlapanicích.

Poslední aktualizace: 28.5.2012
Cyklovýlet z Nemotic do Šlapanic přes Ždánické vrchy na mapě
Autor: Strnadci

Příspěvky z okolí Cyklovýlet z Nemotic do Šlapanic přes Ždánické vrchy

Nové Zámky u Nesovic
Jedeme na výlet po hradech a zámcích autem od Bučovic. Cílem naší cesty…
Hezký podzimní výlet do Ždánického lesa jsme zahájili v Nesovicích, a to…
   Nad koryčanskou vodní nádrží přibližně 5 km od Koryčan na okraji Chřibů se nachází rozsáhlá zřícenina gotického hradu. Kolem roku…
Kousek od cesty, která stoupá z údolí Kyjovky nedaleko Snovídek do…
Popis Renesanční zámek Nové Zámky se tyčí na návrší…
Brankovice jsou malé městečko s 1000 obyvateli a najdeme jej v předhůří Chřibů,…
Jedeme do oblasti na rozhraní Ždánského lesa, Chřibů a Litenčické…
Před bučovickým farním kostelem Nanebevzetí Panny Marie stojí dvojice barokních skulptur známých českých Světců, shodou okolností…
Trasa vede z koryčanského náměstí po zelené značce Masarykovou ulicí  až k…
Koryčany - kostel sv. Vavřince
Koryčany jsou menší město (cca 2900 obyvatel) ve Zlínském kraji pod západními svahy Chřibů. První písemná zpráva o Koryčanech je z roku 1321,…