Cyklovýlet z Nemotic do Šlapanic přes Ždánické vrchy

žst.Šlapanice Asfalt 48.2 km

Výškový profil trasy

Popis trasy

Příjemná trasa vedoucí povětšinou po asfaltových cestách vede z východu na západ po vrcholech Ždánických vrchů. Z Bošovic do Šlapanic pak trasa vede po silnicích nižších tříd.

Popis trasy:

Ze železniční stanice Nemotice vede betonový chodníček do Snovídek k silnici z Koryčan do Nesovic. Zde se připojíte k cyklotrase č.473, která vás převede přes celé Ždánické vrchy.

V místě, kdy silnice odbočuje vpravo, dáte se rovně a po rovině budete pokračovat údolím Kyjovky až k zelené turistické značce.

Po ní budete kolem Studánky Bezdýnky stoupat k rozcestí zelené a červené turistické značky U Křížku.

Vrcholovou cestou pojedete kolem rozcestí U Slepice, kolem ropných vrtů, kolem rozcestí Prostřední vrch až k rozcestí Červený kříž, Bus., kde přejedete silnici z Bučovic do Ždánic.

První metry stoupání po zelené značce z údolí Kyjovky - 27.5.2012
lupa

Další cesta vede po modré turistické značce (a stále cyklotrase č.473) kolem rozcestí U Široké cesty, kolem památníků U Zlatého jelena, kde stávala myslivna a kde došlo ke střetnutí partyzánů s nacisty, k rozcestí U andělíčka.

Zde doporučuji odbočku k zaniklé vsi Konůvky.

Dále cesta pokračuje až ke staré hodonínské silnici. Po ní se dáte doleva a po pár set metrech, u rozcestí Těšanka, Bus., odbočíte vpravo.

Studánka Bezdýnka - 27.5.2012
lupa

Po dalších asfaltových cestách procházejících lesem "jak když střelí", ale kde klesání střídají stoupání, přijedete k hájenkám Svatá. Odtud už je jen kousek k silnici mezi Bošovicemi a velkými Hostěrádkami.

Lesy ve stoupání k rozcestí U Kříže - 27.5.2012

Dále trasa vede Bošovicemi s dominantou tvrze (pozor, budete ji mít za zády), do Otnic, Újezdu u Brna a Sokolnic. Zde, hned na začátku obce, odbočíte vpravo a kolem Zámeckého parku přijedete do Kobylnic.

Z Kobylnic do Šlapanic se dá jet přímo po silnici, ale já raději volím cestu nad zahrádkami ve směru ke Dvorskám, přes naváděcí rampu tuřanského letiště do Šlapanic.

Zde po Husově ulici sjedete pod most pod železniční tratí, a ihned za ním odbočíte doprava ke šlapanickému nádraží.

Nejhorší úsek celé trasy ve stoupání ke Kříži - 27.5.2012
lupa

To nejzajímavější na trase se nachází v prvních dvou třetinách, ale protože jsem volil cestu vlakem ze železniční stanice Šlapanice do Nemotic, ukončil jsem ji opět zde, ve Šlapanicích.

Další informace

neumístěno
Délka trasy:
45.300 km
Náročnost:
střední náročnost
Partner sekce je Koloshop.cz, specializovaný prodejce na horská kola.
Buďte prvním návštěvníkem, klikněte na "Byl jsem zde"!

Doprava vlakem

Odkud: Datum:
Kam: Nemotice
(vzdálenost od místa: 0.07 km)
Čas:

žst.Nemotice Snovídky studánka Bezdýnka rozcestí U Kříže rozcestí U Slepice rozcestí Prostřední Vrch rozcestí Červený Kříž, Bus rozcestí U Široké cesty rozcestí U Zlatého jelena rozcestí U andělíčka odbočka z modré značky rozcestí Těšanka, Bus. Hájovna Svatá Bošovice Otnice Újezd u Brna Sokolnice Kobylnice žst.Šlapanice