Cyklovýlet po rozhlednách jižní Moravy I.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Naše trasa začíná u penzionu Patria v Kobylí, kde jsme ubytováni. Vyrážíme po modré turistické značce kolem vinic a stoupáme listnatým lesem až k rozcestníku U Boudy. odtud pokračujeme stále po modré, ale již po rovině a asfaltovou lesní cestou k odbočce na Dolní Bojanovice. Tady modrou opustíme a po silnici dojedeme do Boleradic, kde se napojíme na zelenou a kolem vinic stoupáme až k poutnímu místu, kde jsou sochy věrozvěstů Cyrila a Metoděje. Z tohoto místa je krásný rozhled na Boleradice. Pak pokračuje po zelené k rozhledně Nedánov, z níž je úžasný výhled především k Brnu. Když se dostatečné pokocháme pokračujeme po zelené, po několka stech metrech odbočíme doleva na červenou a prudkým kopcem sjedeme na silnici k obci Diváky. Po prohlídce vesnice míříme stále po červené na rozcestí Pod Majákem. Zde po 100 metrové odbočce nalézáme smírčí kříž ze 17. století. Vrátíme se zpět na rozcestí a po modré jedeme pěknou šotolinovou cestou po vrstevnici na rozcestí Přední kout, dále pokračujeme lesem a mezi vinicemi až na silnici u Dolních Bojanovic. Pak již známou cestou k rozcestí U Boudy. Tady odbočíme na žlutou a sjedeme k rozhledně Na Kraví horu. Zde se nalézáme na území Svobodné spolkové republiky Kraví hora. Rozhledna o okolí jsou opravdu krásné. Odsud po Modrohorské cyklostezce sjedeme kolem vinných sklepů pod Kraví horou do Bořetic a dále směrem k dnešní poslední rozhledně - Slunečné. Je to zajímavá stavba s nádhernými výhledy na všechny strany. A v kombinaci se západem slunce...Smile. A protože světla rychle ubývá nasedáme na kola a vracíme se po Modrohorské cyklostezce zpět do Kobylí, kde na nás čeká výborný burčák a 24 hodin denně otevřená vinotéka v penzionu Patria wink.

Poslední aktualizace: 28.10.2012
Cyklovýlet po rozhlednách jižní Moravy I. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Cyklovýlet po rozhlednách jižní Moravy I.

PATRIA Kobylí
Nenechejte se splést tím, že Patria Kobylí je akciovka, má 160 zaměstnanců a zabývá se různou zemědělskou výrobou. Pěstování hroznů a výrobu jejich vín reprezentuje značka Víno z Kobylí. Ze 153 vlastních hektarů zde ročně vyprodukují kolem 700 tisíc…
Začátek tohoto výletu je opět u penzionu Patria v Kobylí. Vyrážíme po…
Z Kobylí přes Vrbice až do Čejkovického Sonnentoru. Pop…
Trasa vycházky vede po modré značce od nádraží v Kobylí, přes…
I přes nepříliš povzbudivé počasí předminulého víkendu jsme si neodpustili…
Trasu zahájíme v Kobylí u železniční stanice, po modře značené pěší značce severním směrem vyjdeme z obce do lesa a poměrně výrazným stoupáním…
Výlet zahájíme na železniční stanici v Kobylí na Moravě, dobře dostupné i…
Nachází se na objektu železniční stanice. Prochází tudy modře značená turistická cesta a nově i zelená značka…
Trasa vede od železniční stanice Kobylí na Moravě průběžně ulicem…
Začátek výletu začíná opět v Kobylí. Jedeme po Modrohorské cyklostezce pod…
Pátek 27. 5. 2022 - odpoledne U jedné rozhledny jsme spali, u druhé jsme…
O víkendu bude v Kobylí na jižní Moravě otevřena unikátní…
Kdyby jen šlo povědět, která z vinařských zajímavosti je jednoznačně…
Vrbice jsou větší vinařskou obcí s 1120 obyvateli a najdeme ji v oblasti Hustopečské pahorkatiny, východním směrem od města Velké…
Bořetice - rozhledna Kraví hora
Jestliže Paříž pozorují turisté z Eiffelovky, Lisabon z plošiny výtahu…
Ani se tomu nechce věřit. Ve chvíli, kdy píšu tyto řádky venku…
Rozhledna Kraví hora se nachází na kopci Olbramy mezi obcemi Bořetice a Němčičky na Břeclavsku, kousek za hranicemi Svobodné…
Občané Bořetic vybudovali nad recesistickou republikou Kraví hora (jedná se o místní sklepní areál) dřevěnou rozhlednu vysokou 15 m. Slavnostní…
Některé  cíle hanlivě nazýváme  „haluzemi“… Letošní náhodou  se  …