Cyklovýlet k meteorologickému stožáru u Košetic.

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

Každoroční a již tradiční "otvírání silnic" jsme letos zahájili výletem k meteo stožáru, který byl dokončen v prosinci roku 2012. Původně jsme chtěli výlet absolvovat terénem, ale polní a lesní cesty byly po dlouhé zimě ještě podmáčené, zvolili jsme tedy silnice. Nastěstí většina z nic je méně frekventovaná. Vyjeli jsme z kamarádovy chaty u Humpolce a zamířili přes Kletečnou na hráz Velké sedlické přehrady. Odtud jsme pokračovali přes Sedlici do Želiva. Po prohlídce kláštera pokračujeme po silnici do Křelovic. Tady jsme se na radu místního občana vydali do Košetic po modré turistické značce. Zpočátku to šlo, ale postupně bylo bláta víc a víc, značka vedla i po poli. A tak jsme se u rozcestí Jiřičky vrátili na silnici. V Košeticích jsme udělali pauzu a na pumpě si dali kávu. Pak jsme pokračovali do Buřenic a dále do Kramolína. Tady jsme polňačkou dojeli k našemu cíli - meteo stožáru. Je to zajímavá stavba.... Uděláme nezbytné fotky a míříme do vesničky Chyšná, která je "vyzdobena" několika památníky místního občana. Další vsí, kterou projíždíme jsou Martinice a pak už následuje plánovaná zastávka v Onšově. Zde jsme chtěli pobědvat, ale hospoda je zavřená a tak děláme změnu trasy a míříme zpět do Košetic. Tady je hospoda otevřena a personál příjemný, tak dáváme oběd a kozla. Ani se nám nechce vstávat, ale nedá se nic dělat. Sedáme na kola a čeká nás kopec k rozcestí na Jiřičky, po obědě a pivu to jde ztuha wink. Pak odbočujeme na Senožaty a je to v pohodě chvilku z kopečka, pak malé stoupání, ale žádný trhák. Tak dojedeme až pod Otavožaty a čeká nás poslední větší stoupání na Lhotku. Ale už jsme se rozjeli, tak to jde. Na Lhotce uděláme pár fotek, je to nejvyšší místo s pěkným rozhledem až na Stražiště a v dáli je vidět i meteo stožár u Košetic. Další vesnčkou jsou Jiřice, kde se zastavujeme u památné, 800 let staré lípy. Pak už je to jen kousek a jsme v Humpolci. Hezká Jarní projížďka wink.

Poslední aktualizace: 20.4.2013
Cyklovýlet k meteorologickému stožáru u Košetic. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Cyklovýlet k meteorologickému stožáru u Košetic.

Lednové tání na Sedlické přehradě.
Leden je na Vysočině čas, kdy se vyráží na běžky. Ještě v pondělí 28.1. to…
Pěší výlet zahájíme na hrázi Sedlické přehrady, kde je…
Sedlická přehrada, místními též zvaná "Velká",  byla dokončena v roce 1927…
Na Vysočině je spousta krásných míst. Některá najdete náhodou, pr…
Asi 4 km jihovýchodně od Želiva a 9 km jihozápadně od Humpolce…
Brzdové kameny patří mezi nejstarší dopravní značky. Brzdový kámen  je kamenný čtyřboký pilíř s vyobrazením rukojeti smykové…
Na řece Želivce nad obcí Želiv byla v letech 1925-1928 …
Nedaleko Želiva směrem na Vřesník byla v letech 1925 – 1928 postavena…
Dne 1. září 1992 se stal osudným předsedovi sociální demokracie a vůdčí…
Jiřice je vesnice založená želivskými premonstráty na začátku 13. století. Název vsi je odvozen od jejího zakladatele - Jiřího. V centru návsi stojí Kostel Sv. Jakuba, jehož vz…